Göra trådstartaren synlig för alla i en tråd.

Permalänk
Medlem

Göra trådstartaren synlig för alla i en tråd.

Det jag menar är att det vore bra om det tillkom någon liten ikon eller text eller något som synliggör vem som är den som startade en topic. Speciellt i trådar där det frågas efter råd/hjälp och om trådstartaren gör ett nytt inlägg på sidan 2 t.ex., att man då kan se att det faktiskt är trådstartaren som gör ett nytt inlägg. Lite lättare att följa utvecklingen vad gäller hans/hennes problem då om man nu vill hjälpa till.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Det jag menar är att det vore bra om det tillkom någon liten ikon eller text eller något som synliggör vem som är den som startade en topic. Speciellt i trådar där det frågas efter råd/hjälp och om trådstartaren gör ett nytt inlägg på sidan 2 t.ex., att man då kan se att det faktiskt är trådstartaren som gör ett nytt inlägg. Lite lättare att följa utvecklingen vad gäller hans/hennes problem då om man nu vill hjälpa till.

För närvarande har trådskaparens inlägg en brandgul ram i stället för grå. Tanken är att den markeringen ska kunna användas för de syften som du beskriver, men kanske kunde det göras tydligare? Har du något förslag?

Permalänk
Medlem

Det har jag totalt missat, men nu när jag vet det så syns det ju väldigt tydligt egentligen.

Jag kollade nog efter någon sorts text antar jag vid trådskaparens nick.

Möjligtvis att den nuvarande lösningen kan förstärkas med att även de tunna ramarna på de 3 andra sidorna av inlägget kan få samma orange färg, då skulle dom inläggen stå ut ännu mer och kanske t.o.m. någon som jag skulle se det och iaf fundera vad det betyder.

Vill man sen göra det ställt utom allt tvivel att det är trådstartarens inlägg kanske ett enkelt "(TS)" till höger om hans nick hade fungerat (i samma orange färg kanske), just "TS" är ju samma både på engelska och svenska och dom flesta vet nog vad det betyder.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Möjligtvis att den nuvarande lösningen kan förstärkas med att även de tunna ramarna på de 3 andra sidorna av inlägget kan få samma orange färg, då skulle dom inläggen stå ut ännu mer och kanske t.o.m. någon som jag skulle se det och iaf fundera vad det betyder.

De tunna sidorna av inläggen används för att markera vilket inlägg som är länkat. Jämför #16954346 med #16954817, så ser du skillnaden när ett inlägg är respektive inte är markerat.

Hur som helst är vi tacksamma för din feedback. Jag vågar inte svara på om några ändringar kommer att genomföras, men vi noterar i alla fall dina synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aah, ok.

Som sagt, nu när jag fått det hela påpekat så jag vet hur det funkar så är det ju rätt lätt att se vem som är trådskaparen.

Uppskattar den kvicka och vänliga responsen jag fick.