Playerunkown's Battlegrounds uppdateras med förbättrat stöd för sex kärnor och uppåt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Ytterligare ett hål i skrovet på myten om att 4C8T skulle vara någon slags maxgräns alltså. Det är härligt och bra nät spelmakare optimerar för så många kärnor det överhuvudtaget går tycker jag. Fattar inte att folk blir besvikna när spel patchas för att bättre nyttja systemets alla tillgängliga resurser.

Du har ju ofta en rendertråd, en fysiktråd, en tråd för 3dljudet, sedan kanske en nätvekrstråd, och möjligen en AI tråd. Det är 4-5 trådar bara där. Så ser de flesta spel ut. Det svåra är den där lilla rendertråden, den vill man också bryta upp i flertrådar. Inget en liten indie gör. Man blir rätt beroende av att Unity/unreal fixar den biten. Vi väntar tex fortfarande på Vulkan-stödet i Unity ska lämna experimentstadiet och börja fungera med SteamVR

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Det blir inget test i och med just denna uppdatering, men det är absolut något vi planerar att göra framöver.

Kan poängtera att jag också är intresserad av det. Gärna före/efter

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ytterligare ett hål i skrovet på myten om att 4C8T skulle vara någon slags maxgräns alltså. Det är härligt och bra nät spelmakare optimerar för så många kärnor det överhuvudtaget går tycker jag. Fattar inte att folk blir besvikna när spel patchas för att bättre nyttja systemets alla tillgängliga resurser.

Kan inget annat än att hålla med, Sitter förvisso på Intel Core Inside I7 4770K. Som ju som bekant har just 4C/8T.
Men gråter knappast över denna nyhet, rättare sagt firar. Jag kommer nog ha min propp tills den går på spaghetti-ben.
Men en vacker dag behöver jag uppgradera, då skall jag fixa det fetaste som finns för tillfället. Och då lär jag uppskatta denna utveckling ganska så stenhårt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Mitt FX 8320 eight-core har alltid varit rätt seg i det här spelet. Den här uppdateringen gav mig +20 fps i alla situationer, mycket välkommet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Utvecklingsmässigt är pubg ett skämt, måste skjuta på schemat för "vi hinner inte", samtidigt jobbar de stenhårt på Micro transactions..

Fast deras fulla release lär ju den featuren varit medräknad från början?

Tycker de skött sig exemplariskt på hur Early Access SKA vara, massa uppdateringar och framgång/förbättringar överlag.

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem

Jag sitter på Q9450 ackompanjerat av GTX 1050 Ti och upplever en avsevärd förbättring, dock trivs jag bäst på öppna landskap..

Permalänk
Medlem

DayZ är ju lite skräckexempel på EAc, har fortfarande inte nått upp till samma nivå som modden, sist jag kollade.
Detta spel gick ju samma väl som DayZ, dvs den började som en mod, så finns väl lite anledning att vara orolig. Men verkar ju funka bra i detta fall. kudos till devs

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt om detta redan frågats, men är detta en fördel även för processorer med färre än sex kärnor men med hyperthreading?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Ber om ursäkt om detta redan frågats, men är detta en fördel även för processorer med färre än sex kärnor men med hyperthreading?

Det verkar så:

Skrivet av Qn1f3:

Jag sitter på Q9450 ackompanjerat av GTX 1050 Ti och upplever en avsevärd förbättring, dock trivs jag bäst på öppna landskap..

Jag vet inte hur mycket HT kommer ge men med dina 4 kärnor kommer det ge en prestandaboost enligt det inlägget åtminstone.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.