Playerunkown's Battlegrounds uppdateras med förbättrat stöd för sex kärnor och uppåt

Playerunkown's Battlegrounds uppdateras med förbättrat stöd för sex kärnor och uppåt

Playerunknown's Battlegrounds tog spelvärlden med storm, men spelet dras trots sin popularitet med prestandaproblem. Detta hoppas nu utvecklarna mildra med den senaste uppdateringen.

Läs hela artikeln här

Mycket trevligt

Tycker alltid det är lustigt när man släpper ett spel för försäljning innan det ens är i närheten av att vara klart... Samtidigt så köpte jag spelet själv och spelar flera games varje dag. Fruktansvärt kul spel

Skrivet av elkeR:

Tycker alltid det är lustigt när man släpper ett spel för försäljning innan det ens är i närheten av att vara klart... Samtidigt så köpte jag spelet själv och spelar flera games varje dag. Fruktansvärt kul spel

Vad är det för konstigt med det? De behöver väl pengar? Jag släppte vårt spel till Steam EA av den anledningen iaf, pengar för köpa mer art assets osv. Sedan har ju EA en del problem, som att många titlar aldrig blir klara osv

Min polare har en Ryzen 1700, han blir nog glad att höra detta.

Det flyter på rätt bra nu jämfört med när man först skaffade spelet.

W3680 och gtx970 här

Skrivet av AjNoX:

Håller med dig om lustigheten, men förstår att mindre spelstudios behöver cash för att färdigställa.
Detta är ett av få spel som lyckats BRA med early access och pushat updates regelbundet spelet awesome!!

Precis! EA har INGEN ursäkt för att släppa buggiga spel, de har väl knappast penga-problem

De har inga pengaproblem PGA EA, vad jag vet hade de inget större riskkapital?

Jag tycker spelet flyter på rätt bra men ibland kan man ju få så sjuka drops ner till några få fps

Då borde väl 8 kärniga amd fx processorer prestera bättre i pubg?

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer ni göra någon benchmark?

Skrivet av elkeR:

Tycker alltid det är lustigt när man släpper ett spel för försäljning innan det ens är i närheten av att vara klart...

De är i a f ärliga med att det är early access...om jag fick en krona för alla spel som jag köpt för fullpris som varit mer eller mindre ospelbara innan de patchats en handfull gånger

Det tråkigaste med EA är att man(iaf jag) tröttnar på spelet innan det har släppts till färdig version vilket gör att jag aldrig får spela det som det var "tänkt".

Men givetvis är det en fantastisk affärsmodell för indieutvecklare som bidrar till att manga bra spel tas fram.
Bara en lös foundering, var det Notch(Minecraft) som "kom på" denna idé med EA? Känns iaf som att innan Minecraft så existerade inte detta.

Skrivet av Jonathanknet:

Kommer ni göra någon benchmark?

Det blir inget test i och med just denna uppdatering, men det är absolut något vi planerar att göra framöver.

Skrivet av bardbard:

Det tråkigaste med EA är att man(iaf jag) tröttnar på spelet innan det har släppts till färdig version vilket gör att jag aldrig får spela det som det var "tänkt".

Ett singleplayer-spel skulle jag aldrig köpa i EA. Men multiplayer kan ju hålla i åratal. Jag spelar fortfrande DayZ som exempel, det är ju iof ett exempel på ett spel som varit i EA för länge. Jag misstänker det sitter typ en utvecklare kvar på DayZ-teamet hos Bughemia

Utvecklingsmässigt är pubg ett skämt, måste skjuta på schemat för "vi hinner inte", samtidigt jobbar de stenhårt på Micro transactions..

Skrivet av elkeR:

Tycker alltid det är lustigt när man släpper ett spel för försäljning innan det ens är i närheten av att vara klart... Samtidigt så köpte jag spelet själv och spelar flera games varje dag. Fruktansvärt kul spel

EA och BF? Endel gånger har det tagit veckor innan det ens är spelbart (BF3? blandar ihop vilket som var vad). Dock så har BF1 släppet funkat fint.

Men PUBG är generellt ganska stabilt. Haft lite lagg problem. En krash och små buggar. Men efter 60+ timmar spelande måste jag säga det funkat bra nog för att vara riktigt skoj!

@elklazor: Så du gnäller på att man kan tjäna tillbaka sina pengar man betalt för PUBG?

på under en månad får du tillbaka dina pengar med dagen crate priser.

Skrivet av CyberVillain:

Ett singleplayer-spel skulle jag aldrig köpa i EA. Men multiplayer kan ju hålla i åratal. Jag spelar fortfrande DayZ som exempel, det är ju iof ett exempel på ett spel som varit i EA för länge. Jag misstänker det sitter typ en utvecklare kvar på DayZ-teamet hos Bughemia

Mja, ett bra single player håller ju i evighet medans ett multi dör ut, eller iallafall förlorar majoriteten av spelarna..

Skickades från m.sweclockers.com

Vi måste hitta på en nya förkortning för Early Access än EA. Blir riktigt förvirrande i text ibland vad man menar

Skrivet av AjNoX:

Håller med dig om lustigheten, men förstår att mindre spelstudios behöver cash för att färdigställa.
Detta är ett av få spel som lyckats BRA med early access och pushat updates regelbundet spelet awesome!!

Precis! EA har INGEN ursäkt för att släppa buggiga spel, de har väl knappast penga-problem

Skrivet av Implor:

EA och BF? Endel gånger har det tagit veckor innan det ens är spelbart (BF3? blandar ihop vilket som var vad). Dock så har BF1 släppet funkat fint.

Stopp.

Det är handlar om missförstånd. En del tolkar EA som Electronci Arts eller EA games.
Kring den här nyeten använder en del förkotrningen EA när de pratar om Early Access.

Helt orelaterade grejer alltså. Det hade varit rätt bra om folk inte förkortade early access till EA då det ju finns spelföretag som heter samma och det blir då lätt förvirrat likt vi ser i denna tråd.

På min Ryzen 1800X hade jag periodiska slowdowns var 20-30e sekund där fps gick ner till 5-10fps. I eldstrider kunde det gå ner mot 1 fps.

Nya patchen har gjort spelet helt smooth att spela. Inga periodiska slowdowns längre. Rätt mycket roligare att spela.

Skrivet av Implor:

EA och BF? Endel gånger har det tagit veckor innan det ens är spelbart (BF3? blandar ihop vilket som var vad). Dock så har BF1 släppet funkat fint.

Men PUBG är generellt ganska stabilt. Haft lite lagg problem. En krash och små buggar. Men efter 60+ timmar spelande måste jag säga det funkat bra nog för att vara riktigt skoj!

Du tänker kanske på BF4 som i princip tog ett år innan de mest självklara speldödande buggarna var lösta, det var inte förrän Visceral i USA tog över som det fixades. Eller om det var så att Visceral fixade det i Hardline och sen tog Dice Sverige över patcharna, oavsett då det fixades.

@Implor: Haha precis. Köpte en sån där gamescom låda + nyckel fick ett par byxor som jag sedan sålde för 8 euro på marknaden. Plus att vissa av lådorna kostar ju runt 2 euro. Tror jag har tjänat ungefär 20 euro på detta spel så snart har man tjänat tillbaka alla pengar igen

Det är trist att moderna spel fortfarande utvecklas med bara 1-2 trådars användning. Man tycker att Bluehole borde ha lärt sig från deras tidigare spel där det totalt dödade prestandan och man fick klara sig på 20fps trots high-end maskin.
Nu vet jag ingenting om hur man anpassar ett spel för många trådar, men jag kan i alla fall tänka mig att det måste göras från grunden och inte är någonting som kommer fungera bra med bara en patch.

Skrivet av Söderbäck:

Stopp.

Det är handlar om missförstånd. En del tolkar EA som Electronci Arts eller EA games.
Kring den här nyeten använder en del förkotrningen EA när de pratar om Early Access.

Helt orelaterade grejer alltså. Det hade varit rätt bra om folk inte förkortade early access till EA då det ju finns spelföretag som heter samma och det blir då lätt förvirrat likt vi ser i denna tråd.

Precis jag skulle till att skriva samma men du hann förre.

Skrivet av elklazor:

Utvecklingsmässigt är pubg ett skämt, måste skjuta på schemat för "vi hinner inte", samtidigt jobbar de stenhårt på Micro transactions..

Det är inte samma team som fixar buggar och utvecklar spelet som pillat med ingame betalningsmedel.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av StuntmanMike:

Mja, ett bra single player håller ju i evighet medans ett multi dör ut, eller iallafall förlorar majoriteten av spelarna..

Skickades från m.sweclockers.com

Ett singleplayer spel är aldrig bättre än första gången du spelar det. Vill du spela första gången under EA?
Inte jag iallafall

Spelade en hel del igår efter senaste patchen och senaste grafikkortsuppdateringarna.

Det flyter helt klart på bättre, känns mer optimerat. MEN, som någon sa tidigare kan det frysa och droppa lite då och då, helt sjukt mycket. Spelet känns fortfarande ofärdigt, men ändå på en respektabel nivå för ett early access.

Ytterligare ett hål i skrovet på myten om att 4C8T skulle vara någon slags maxgräns alltså. Det är härligt och bra nät spelmakare optimerar för så många kärnor det överhuvudtaget går tycker jag. Fattar inte att folk blir besvikna när spel patchas för att bättre nyttja systemets alla tillgängliga resurser.

Ska man tolka att detta hjälper HT också?