Thermaltake lanserar Floe Riing RGB TT – sluten vattenkylning med RGB-belysning

Thermaltake lanserar Floe Riing RGB TT – sluten vattenkylning med RGB-belysning

Som de första på marknaden lanserar nu Thermaltake en sluten vattenkylare för processorer med RGB-belysning, med möjlighet att visa upp till 16,8 miljoner färger.

Läs hela artikeln här

Är inte EK Fluid Gaming mer intressant på alla plan än detta?
https://www.ekwb.com/news/ek-fluid-gaming-sets-new-standard-f...

Skrivet av backspace:

Är inte EK Fluid Gaming mer intressant på alla plan än detta?
https://www.ekwb.com/news/ek-fluid-gaming-sets-new-standard-f...

Knappast samma sak.

@Bloodstainer: Utveckla gärna?
EK erbjuder i mina ögon något betydligt mer intressant med tanke på aluminium och möjligheten med expansionsmöjligheterna.
Visst, du får inte RGB, men är det något som ens är intressant i slutändan?

Eee, så 280mm radiatorn kommer med 120mm fläktar?

Skickades från m.sweclockers.com

NEJ

I´m going to be sick.
It`s a christmas three is wha it is....

Skrivet av StuntmanMike:

Eee, så 280mm radiatorn kommer med 120mm fläktar?

240 eller 280 mm, samt en trippelradiator på 360 mm. Den först- och sistnämnda använder 120 mm-fläktar ur Thermaltakes Riing RGB-serie, medan 280 mm-varianten använder två 140 mm-fläktar

Nej.

Skrivet av Rupenbritz:

240 eller 280 mm, samt en trippelradiator på 360 mm. Den först- och sistnämnda använder 120 mm-fläktar ur Thermaltakes Riing RGB-serie, medan 280 mm-varianten använder två 140 mm-fläktar

Nej.

Hmm, är bombis på att det inte stod så i artikeln först.

Är säkert trevlig men vill inte att min dator ska se ut som en jävla prideparad och hur bra den än är skulle jag aldrig köpa vattenkylning för en lightshow utan den ska vara diskret och prestera bra så gör om gör rätt

yaaawn.. zzZzzz

Finns redan för många sådana att välja på, och denna måste vara bland de minst tilltalande jag sett hittills. Dom skulle åtminstone skippat loggan i mitten och enbart kört med en "riing". Det hade kunnat vara stilrent (..för att vara rgb).

Skrivet av Bruce Wayne:

I´m going to be sick.
It`s a christmas three is wha it is....

Skrivet av lord_vasagos:

Är säkert trevlig men vill inte att min dator ska se ut som en jävla prideparad och hur bra den än är skulle jag aldrig köpa vattenkylning för en lightshow utan den ska vara diskret och prestera bra så gör om gör rätt

Det är väldigt viktigt med RGB för PC Master Race Gamers, eftersom de är uppdelade i olika fanboy-fraktioner, så är RGB är väldigt bra hjälpmedel för att skilja dem åt.

RGB står som alla vet för Red, Green, Blue vilket också är färgerna för de tre stora tillverkarna av PC-komponenter, AMD, Nvidia och Intel.

Eftersom tillverkarna av fläktar, kylare och annat inte vill tillverka många olika varianter av sina produkter för att passa in med rätt färgschema för respektive fanboy så har de gjort produkter som går att anpassa. T.ex. en extreme AMD-fanboy vill köra allt i rött, en Nvidia-fanboy som även gillar Intel kan använda blått och grönt för en härlig turkos/cyan färg medans en Intel-fanboy som använder AMD-grafikkort kan ha sin röda och blåa LEDs aktiva och visa upp en fin lila/magenta färg på sin speldator.
Sen finns det givetvis några som använder AMD CPU:er och Nvidia grafikkort, men det blir en röd-grön röra enligt Carl Bildt.

Men jag har med egna ögon sett PC-gamers som använder alla färger ur RGB-spektrat, jag antar det t.ex. körde en AMD CPU, Nvidia Grafikkort och ett Intel NIC men jag är osäker.

Skrivet av houze:

Det är väldigt viktigt med RGB för PC Master Race Gamers, eftersom de är uppdelade i olika fanboy-fraktioner, så är RGB är väldigt bra hjälpmedel för att skilja dem åt.

RGB står som alla vet för Red, Green, Blue vilket också är färgerna för de tre stora tillverkarna av PC-komponenter, AMD, Nvidia och Intel.

Eftersom tillverkarna av fläktar, kylare och annat inte vill tillverka många olika varianter av sina produkter för att passa in med rätt färgschema för respektive fanboy så har de gjort produkter som går att anpassa. T.ex. en extreme AMD-fanboy vill köra allt i rött, en Nvidia-fanboy som även gillar Intel kan använda blått och grönt för en härlig turkos/cyan färg medans en Intel-fanboy som använder AMD-grafikkort kan ha sin röda och blåa LEDs aktiva och visa upp en fin lila/magenta färg på sin speldator.
Sen finns det givetvis några som använder AMD CPU:er och Nvidia grafikkort, men det blir en röd-grön röra enligt Carl Bildt.

Men jag har med egna ögon sett PC-gamers som använder alla färger ur RGB-spektrat, jag antar det t.ex. körde en AMD CPU, Nvidia Grafikkort och ett Intel NIC men jag är osäker.

Ja men visst är det så, RGB är ju här för att stanna. Mig stör det inte nämnvärt så länge jag kan stänga av det

Skrivet av houze:

Det räddar i.a.f inte att det ser skit ut med en massa leds

Skrivet av lord_vasagos:

Det räddar i.a.f inte att det ser skit ut med en massa leds

Det är ingen som tvingar dig att aktivera dem om du skulle få för dig att köpa produkten...

Skrivet av Patrik356b:

Det är ingen som tvingar dig att aktivera dem om du skulle få för dig att köpa produkten...

Men skulle ändå vara jag som betalade extra för leds jag inte skulle använda och fick jag kylaren gratis och man inte skulle kunna stänga av dom skulle jag inte använda den och min syn på kylning är att prioriteringen på kylare ska vara kylning och det är där resurserna bör läggas och gör sig förbannat mycket bättre än leds som helt saknar syfte i en kylanordning om det inte är en varning att pumpen har dött eller liknande