GG byter till Discord och firar med dubbel spelkväll! BF + PUBG 10-11/8!

Permalänk
Moderator
Moderator

GG byter till Discord och firar med dubbel spelkväll! BF + PUBG 10-11/8!

Varmt välkomna in! Det är dags att gå över till Discord, utvecklingen av TS har avstannat och Discord har helt enkelt sprungit om som ett bättre community verktyg med textkanaler, integrationer mot andra program, mobilappar med mera. Vi hoppas ni vill hänga på och lira med oss, självklart rivstartar vi med både BF och PUBG! Nästa vecka blir det CS:GO!

Discord invite (anslut direkt)

Geeks Gaming Discord (info och hjälptråd)

Gå till spelkvällskanalerna så hjälper vi er där.

https://www.twitch.tv/geekslive

Torsdag 10/8 - 19:00
Har du BF1? Kom in och hitta någon att lira med! Vi startar kl 19:00 och håller igång så länge vi orkar! Kör en enkel uppdelning när folk kommer in och ser vilka spellägen folk vill lira.

Fredag 11/8 - 19:00
PlayerUnknown's Battlegrounds är en suverän shooter som bara blir roligare när man är fler än en, hoppa in och hitta någon att lira med. Vi har gott om folk som gärna hjälper er även om ni är nya. Ikväll håller Rönnlund i tyglarna men vi har flera andra admins redo att stötta.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Discord, Yay!

Finns ju för mobilen så dags att dra ihop Sweclockers Candy Crush patrullen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
SpelClockers

YAY!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

På tiden!

Synd att man är upptagen hela helgen...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Snusfri

Discord, fuck no!
Så horribelt dåligt.

Använder man inte Chrome så är chansen ca -100 av 10 att det fungerar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Discord, fuck no!
Så horribelt dåligt.

Använder man inte Chrome så är chansen ca -100 av 10 att det fungerar.

Bara att ladda ner det?

Permalänk
Medlem

@THB: Vad har chrome med saken att göra?

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av DozeN:

Bara att ladda ner det?

Vill inte ladda ner en "app" bara för chat.

Skrivet av Scirocco:

@THB: Vad har chrome med saken att göra?

För att implementationen är horribel i andra browsers.
Använder du inte Chrome måste du i stort sett ladda ner deras app för att det skall fungera.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Underbart! Ses ikväll!

Visa signatur

WS: fractal Design Node 304 (kub) Nätagg: Corsair HX650 Moderkort: ASUS m-ITX CPU: Core i7 8700K, Noctua 12 RAM: 16Gb HDD: 1 TB Samsung 960 PRO SSD GPU: Asus 1080Ti SC MONITOR: 2xLenovo24", 1xASUS 27" 1x140mm insug, 1x120mm Noctua utblås OS: Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Vill inte ladda ner en "app" bara för chat.

För att implementationen är horribel i andra browsers.
Använder du inte Chrome måste du i stort sett ladda ner deras app för att det skall fungera.

Så vad använder du för att snacka då?

Permalänk
Medlem

Har använt Discord, nej tack jävla skräp program som kräver konto och är ner bloatat med irrelevant grafisk skit, sedan att du inte kan säga upp dit konto heller suger.

TS är klart bättre och det har gått tillbaks till det.
Kommer nya versioner hela tiden och behöver man "social" bloatware så fins det ju andra tjänster för det.
Röstkommunikation är vad TS är till för inget jävla facebook.

Med TS kan du köra egen server och administrerar istället för att förlita dig på någon 3:e part.

Men vist Swec kan väl sitta på Discord om dom vill, dom skötta inte TS server något vidare det sista året.
Admins satt för sig och "tränade" och var frånvarande i månader så att folk lämnade helt enkelt tjänsten.
Tror inte Discord löser icke tekniska problem så ser inte detta som en förbättring utan bara mer bloatware.

Tack men nej tack.

Permalänk
Medlem

Skönt att ni byter till Discord istället!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Teamspeak är ett hemskt, hemskt program rent grafiskt, det borde hålla sig på tidigt 2000-tal där det hör hemma.

Jag gick med i Discord-servern iallafall, vet inte hur mycket jag kommer vara med och spela men det är iallafall kul att pladdra lite ibland.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Bra gjort. TS är inte ett program det är ett straff.

Permalänk
Medlem

@pa1983: Krävs inte alls konto. Däremot kan server admins kräva att du har konto för att gå in på deras server. För övrigt tycker jag att du lever i det förflutna.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av THB:

Vill inte ladda ner en "app" bara för chat.

För att implementationen är horribel i andra browsers.
Använder du inte Chrome måste du i stort sett ladda ner deras app för att det skall fungera.

Skrivet av pa1983:

Har använt Discord, nej tack jävla skräp program som kräver konto och är ner bloatat med irrelevant grafisk skit, sedan att du inte kan säga upp dit konto heller suger.

TS är klart bättre och det har gått tillbaks till det.
Kommer nya versioner hela tiden och behöver man "social" bloatware så fins det ju andra tjänster för det.
Röstkommunikation är vad TS är till för inget jävla facebook.

Med TS kan du köra egen server och administrerar istället för att förlita dig på någon 3:e part.

Men vist Swec kan väl sitta på Discord om dom vill, dom skötta inte TS server något vidare det sista året.
Admins satt för sig och "tränade" och var frånvarande i månader så att folk lämnade helt enkelt tjänsten.
Tror inte Discord löser icke tekniska problem så ser inte detta som en förbättring utan bara mer bloatware.

Tack men nej tack.

Rent objektivt är faktiskt Discord väldigt bra latensmässigt om man använder deras applikation för PC, så jag stöttar övergången fullt ut!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Vad är inte att gilla med ts? Visst fult som styrk men är lätt att använda och funkar utan några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havreboll647:

Vad är inte att gilla med ts? Visst fult som styrk men är lätt att använda och funkar utan några problem.

Njea lätt att använda vettefan. klart man kan det efter att man suttit i det i 100 år men menyerna för nya personer är lite off samt att man inte alltid fattar vad alla funktioner gör. Discord gör allt som ts gör 1000ggr bättre.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Testpilot

Grattis!
Detta är något att se fram emot, tycker Discord är det verktyget vi "Gamers" har väntat på i allt för många år - Och nu har det kommit till en tillräckligt stabil punkt för att TS/Skype ska vara ett minne blott.

Håller även tummarna för att MS/Sony ska tillåta en app för Xbox/PlayStation snart med, speciellt då fler spel verkar få CrossPlatform-stöd!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Alla som klagar är fast i 2000-talet. Skitbra beslut GG!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Permalänk

Kör ni bf1 hela helgen eller är de bara vissa dagar. Synd att man såg de så sent bara.

Permalänk
Medlem

@Krabbtumme: Njah, funktionellt är det inget fel på Teamspeak GUI. Att det ser ut som skit är enligt mig tämligen irrelevant. Nu har jag inte provat Discord och det är möjligt att det funkar kanon på alla sätt. Men att påstå att Teamspeaks GUI är dåligt bara för att det inte är vackert är fel.

Skrivet av Hablam:

Njea lätt att använda vettefan. klart man kan det efter att man suttit i det i 100 år men menyerna för nya personer är lite off samt att man inte alltid fattar vad alla funktioner gör. Discord gör allt som ts gör 1000ggr bättre.

Det kan vara så att vi äldre användare känner oss mer hemma med äldre gränssnitt och därav finner det väldigt enkelt och simpelt. Jag upplever det så i alla fall och tycker majoriteten av "streamlinade" GUI:s i dag begränsar funktion framför estetisk design. Nu vet jag inte hur Discord är då jag inte haft något behov av något annat än TS, det må vara bättre på de flesta punkter, jag vet inte.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av trebrecks:

Kör ni bf1 hela helgen eller är de bara vissa dagar. Synd att man såg de så sent bara.

Just igår hade vi BF1 som spelkväll. Ikväll har vi PUBG.. Men det är bara att hoppa in på discord och skriva i #sokerspelare kanalen ifall någon vill spela BF1. Annars brukar vi variera med olika spel vad vi spelar på våra spelkvällar, kan hända att det dyker upp igen.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

@Krabbtumme: Njah, funktionellt är det inget fel på Teamspeak GUI. Att det ser ut som skit är enligt mig tämligen irrelevant. Nu har jag inte provat Discord och det är möjligt att det funkar kanon på alla sätt. Men att påstå att Teamspeaks GUI är dåligt bara för att det inte är vackert är fel.

Håller med dig om att det är funktionellt, men det gör ärligt talat nästan ont i ögonen av att se på det, haha.

Dåligt är det inte, absolut. Men så fult att jag av ren princip vägrar använda det.

Och Discord är faktiskt alldeles utmärkt, på alla punkter. Det ser modernt ut, det är enkelt att använda och det har en riktigt smidig funktion för voice chat.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk

Men nej usch för discord... då får det va!:(
Dåliga vibbar av discord och deras "vägg" som alla postar skit på.:)

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk

@kristallkrona: ok då vet ja låter bra. Ska kolla upp")

Permalänk
Medlem

Det var synd. Hoppas ni kommit på bättre tankar till nästa vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Teamspeak är anledningen till att jag aldrig joinat, kanske ska joina någon gång nu då.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Havreboll647:

Vad är inte att gilla med ts? Visst fult som styrk men är lätt att använda och funkar utan några problem.

Skrivet av hockexx:

Det kan vara så att vi äldre användare känner oss mer hemma med äldre gränssnitt och därav finner det väldigt enkelt och simpelt. Jag upplever det så i alla fall och tycker majoriteten av "streamlinade" GUI:s i dag begränsar funktion framför estetisk design. Nu vet jag inte hur Discord är då jag inte haft något behov av något annat än TS, det må vara bättre på de flesta punkter, jag vet inte.

Som ägare av en Discord server med ett par hundra användare (ca. 50 "dagliga/aktiva") så tycker jag att Discord är ett extremt kraftfullt verktyg, speciellt när det kommer till mod-verktyg och insticksprogram. Det är även väldigt lätt att använda både som användare och som admin då allt det viktigaste finns "direkt på första sidan", men för den som vill grotta ner sig finns det hur mycket funktioner och potential som helst.

GUI'n i Discord är något VOIP-program behövt länge, då TS/Mumble är avskräckande för många som inte varit med i svängarna i flera år. Ett exempel på detta är ett par vänner som skulle använda IIRC och TS för ett projekt för något år sedan, slutade med att vi fick använda Skype istället då det skulle krävas en instruktionsbok för att förstå alla funktioner och dess innebörder i IIRC klienten och TS.

Det är egentligen inget "fel" på TS i sig, det gör sitt jobb - Förmedla röst över internet.
Men idag önskar folk mer; De vill ha en snygg och modern GUI, enkelheten med att hoppa mellan servrar, att så mycket som möjligt ska bara fungera utan att man behöver pilla. Detta uppfyller Discord mer än väl.
Sedan om man inte gillar bloat så som smileys/meme's, att Discord skannar efter program som visar "X is now playing Z" mm. Så går allt detta att stänga av.

Men det bästa av allt är nog förmågen för vem som helst att kunna slänga upp en server på 3st klicka!
Logga in - Skapa Server (server namn och server lokalisering) - Bjud in vänner.
Detta ihop med snabbinbjudningar och enkla verktyg för rollindelning gör att Discord lavinartat skjuter ifrån TS i mina ögon

Skrivet av Lineri:

Men nej usch för discord... då får det va!:(
Dåliga vibbar av discord och deras "vägg" som alla postar skit på.:)

Du får gärna utveckla detta!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >