EK Water Blocks släpper vattenblock till Radeon RX Vega

Permalänk
Melding Plague

EK Water Blocks släpper vattenblock till Radeon RX Vega

AMD har visat upp Radeon RX Vega, där vissa modeller levereras med sluten vattenkylning. Nu kompletterar EK Water Blocks med heltäckande block för skräddarsydda kylsystem.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillar inte deras nya design på "bryggan" var ju bra mycket snyggare på de gamla blocken..

Hoppas det kommer Vega Nano block snart också

*EDIT*

Nu känner jag mig lagom korkad när jag väl gick in på deras sida och läste att plastbiten över bryggan är för att kunna ha kvar "RADEON" loggan, trevligt att de löst den biten även om jag presonligen skulle skippat det.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Jag säger bara Wow! Det här är för äkta entusiaster.

Permalänk
Medlem

@lowngcawt: Går ju att ta bort "kåpan" från terminalen. Själv tycker jag det är uppfriskande designval här och på Pascalblocken.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av lowngcawt:

Gillar inte deras nya design på "bryggan" var ju bra mycket snyggare på de gamla blocken..

Hoppas det kommer Vega Nano block snart också

*EDIT*

Nu känner jag mig lagom korkad när jag väl gick in på deras sida och läste att plastbiten över bryggan är för att kunna ha kvar "RADEON" loggan, trevligt att de löst den biten även om jag presonligen skulle skippat det.

Sen clear brygga på det! och nickelbackplate

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Ganska saftigt pris på förbeställning. Hoppas på ett block till den eventuella vega nano varianten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Jag säger bara Wow! Det här är för äkta entusiaster.

Eeeh... nä. 1080Ti i SLI med vattenkylning är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Eeeh... nä. 1080Ti i SLI med vattenkylning är.

De är ju skräp. Man ska ha minst 4st Titan X litet p annars är man bara en söndags gamer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Jag säger bara Wow! Det här är för äkta entusiaster.

Sägs att luftkylaren inte är tillräcklig för att kyla. Thermalthrottle är vanligt på FE versionen när man klockar det. Och RX Vega är till stor del en överklockad version. Den slutna vattenkylda versionen kommer att kosta ungefär vad man får ge för ett fullcover. Så kan man ska man.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213