Permalänk
Medlem

automatisk omstart Ubiquiti ap?

har sökt runt lite men har väldigt svårt att förstå språket i diskussionerna. det är som det är grekiska fast de är på engelska. ja jag kan inget om sånt här.

har problem med min ap men det löser sig med omstart. undrar om det går att schemalägga på något sätt och det verkar finnas men väldigt komplicerade sätt? går det inte att göra i den här unifi-panelgrejjen man får till? jag kan inte hitta det.

de enda sätt jag finner är som sagt ganska komplicerade och gamla trådar. typ detta:
https://community.ubnt.com/t5/UniFi-Wireless/UniFi-for-Window...

https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/205222910-airControl-... (kanske fel grej?)

funderar om de byggt in det på något sätt på senare tid men jag inte finner?

har en Ubiquiti UniFi N300 Access Point - version 3.7.55.6308

Permalänk
Medlem

@rumpino:

Använd 3.3.22.4024 versionen, det fick jag lov att göra använde jag dom senaste så krascha dom hela tiden. vad jag läst så fungerar itne dom senaste 5.x.x med N300 och tidigare.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

@rumpino:

Använd 3.3.22.4024 versionen, det fick jag lov att göra använde jag dom senaste så krascha dom hela tiden. vad jag läst så fungerar itne dom senaste 5.x.x med N300 och tidigare.

Så jag ska nedgradera mjukvaran? Är det svårt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är problemet som du löser genom att starta om den?

Och skulle göra en tråd på Ubiquiti's forum, dom gångerna jag skapat trådar där så har jag fått svar ganska snabbt.
Ubiquiti brukade även ha en live chat för hjälp, men kan inte hitta den längre.

Permalänk
Medlem

Om det är samma fel som jag hade så är det att den kickar ut AP'n och dissconnectar den, har satt upp den att skcika loggar till min Synology station så där var det dissconnects by death som hände.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Vad är problemet som du löser genom att starta om den?

Och skulle göra en tråd på Ubiquiti's forum, dom gångerna jag skapat trådar där så har jag fått svar ganska snabbt.
Ubiquiti brukade även ha en live chat för hjälp, men kan inte hitta den längre.

Jag streamar via mezzmo till samsung tv, på samma nätverk. Det hackar sjukt mkt men en omstart av ap löser det.

Därtill slutar ofta internet fungera. mina enheter ser nätet som ap 'sänder/skickar ut' men kan inte connecta till det. Även här löses det mha omstart.

Tycker just nätverksproblem är så svårt då jag fattar exakt noll, att därtill ta det på engelska försvårar ytterliggare. Försöker först här men jag får försöka där om jag inte lyckas lösa det via sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Om det är samma fel som jag hade så är det att den kickar ut AP'n och dissconnectar den, har satt upp den att skcika loggar till min Synology station så där var det dissconnects by death som hände.

hmm .. vilken kickar ut ap'n? ubiquiti är väl en ap? eller att den sparkar ut sig själv kanske?

sorry , som sagt. har mkt svårt för sånt här

Permalänk
Medlem

Testade lite snabbt att uppgradera min controller samt FW till mina AP's det låste sig ganska direkt så fick lov att gå tillbaks till 4.8.22 versionen.

Det blir device deauthicated by a local death request då jag kör senaste controllern samt FW så har du N300 så installera 4.8.22 versionen så kommer den bli nedgraderad och testa och se om det löser problemet.

Visa signatur

En trött jäkel.