Permalänk

SWEDX 49 UHD-4K för 2500 kr

http://swedx.se/product_info.php?products_id=1033

Någon som har testat dessa apparater?
pixelfel märks väl knappast på en 4k skärm?

Tänkte mest ha den i gymmet och kolla på när jag står på min crosstrainer.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Vi köpte samma skärm fast med pixel policy 1 och har inte hittat en enda död eller missfärgad pixel. Den används den som "TV" med en Chromecast, SteamLink och PS3 inkopplad. Dock har har skärmen problem med att spela upp AC3 ljud codec från min Plex server. I efterhand så står det i manualen att det bara är AAC ljud som stöds. Men det går bra att transcoda om det till just AAC codec och då funkar det fin fint. Ljudet från högtalarna är faktiskt helt ok. Mest basen som är icke existerande.

Permalänk
Skrivet av zigger:

Vi köpte samma skärm fast med pixel policy 1 och har inte hittat en enda död eller missfärgad pixel. Den används den som "TV" med en Chromecast, SteamLink och PS3 inkopplad. Dock har har skärmen problem med att spela upp AC3 ljud codec från min Plex server. I efterhand så står det i manualen att det bara är AAC ljud som stöds. Men det går bra att transcoda om det till just AAC codec och då funkar det fin fint. Ljudet från högtalarna är faktiskt helt ok. Mest basen som är icke existerande.

Hur är bilden då?

policy 1 är ju något helt annat mot pixel 3.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Har en SWEDX 32" som varit med ett par år nu. Det är en helt okej TV men det märks att det inte är av hög kvalité. Fjärrkontrollen är extremt plastig och TV:n har 2 döda pixlar. Inget som stör mig dock.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

min farsa har 28" versionen, den har extremt mkt input lag...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

@blue eyed devil: Enligt mig är bilden skarp och färgerna är inte dåliga. Kanske inget man tänker "Wow!" om men om du nu bara ska ha den i gymmet borde den funka kalas. 4k upplösningen använder vi inte i dagsläget men 1080p som Chromecasten spottar ur sig ser som sagt bra ut

Permalänk
Medlem

Allvarligt talat hur mycket kvalitet får man för 2500:-? Antagligen ingen alls och produkten är ren skit.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

har för mig Swedx använder typ random 2a sortering paneler de får tag i i sina apparater

till största del är Samsung eller Lg paneler i dem om jag inte minns fel.

så ingen garanti att 2 apparater är lika bildmässigt om man bortser på felande pixlar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ska du kolla på den i gymmet när svetten rinner i ögonen så duger den säkert utmärkt till just det!

Annars skulle jag inte ens ta i en Swedx med tång

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns en (liten) del som har de här på SweC. Testa sök på Swedx i sökfunktionen så hittar du t.ex inputlag test med mer.