Mass Effect: Andromeda får gratis testversion

Mass Effect: Andromeda får gratis testversion

Ett par månader efter lanseringen av Mass Effect: Andromeda får nu spelet en gratis testversion, något som tidigare endast varit tillgängligt för Origin Access- och EA Access-medlemmar.

Läs hela artikeln här

Skulle gärna se demon på spel innan de släpps nu känns det väl lite sent?

Önskade att mer spel fick sådana testversioner dag ett, så att man kan testa om spelet ens är spelbart. Mafia 3 i 2560x1440 med ett 1080Ti är helt ospelbart, men hur ska man kunna veta det innan man testar spelet?

Jag väntar fortfarande på en Complete/Gold edition av ME 1-3 , hade den släppts tillsammans med Andromeda så hade jag köpt alltihopa , det här känns mest som en panikgrej för att spelet säljer för dåligt , men det kanske inte är så lätt att göra en uppföljare till en sån succe^^

Nu har ju Origin Money-back guarantee inom 24h så det har ju alltid funkat o testa spelen på deras platform.

Skrivet av gabriel15:

Skulle gärna se demon på spel innan de släpps nu känns det väl lite sent?

Inte alls, jag har lirat ME 1, 2, 3 säkerligen 200h sammanlagt, men har inte plockat upp Andromeda, kanske ska testa demon, men spelet verkade ganska kass.

Ganska tydligt att spelet inte säljer. Sannolikt är den här demon tillsammans med borttagandet av Denuvo ett sätt att försöka få folk att prova på spelet. Möjligen är detta ett sista försök att rädda satsningen, men det är ganska halvhjärtat i så fall. EA har fortfarande inte sagt något om DLC.

Skrivet av Bloodstainer:

Inte alls, jag har lirat ME 1, 2, 3 säkerligen 200h sammanlagt, men har inte plockat upp Andromeda, kanske ska testa demon, men spelet verkade ganska kass.

Spelet är faktiskt sjukt bra! Jag gillar verkligen ME1 över tvåan och framförallt trean och det känns som att det gått tillbaka till rötterna lite. Spelet är helt sjuuukt stort men lider lite av utvecklingsproblemen de haft (http://kotaku.com/the-story-behind-mass-effect-andromedas-troubled-five-1795886428 läsvärt!).

Sen patch 1.05 är spelet rätt buggfritt och animationerna helt okej. Det är inte The Witcher 3 men spelet håller väldigt hög standard i övrigt och är förvånansvärt lättdrivet. Synd att det ligger på Origin bara.

Skrivet av mpat:

Ganska tydligt att spelet inte säljer. Sannolikt är den här demon tillsammans med borttagandet av Denuvo ett sätt att försöka få folk att prova på spelet. Möjligen är detta ett sista försök att rädda satsningen, men det är ganska halvhjärtat i så fall. EA har fortfarande inte sagt något om DLC.

Ja, definitivt. Det är synd då spelet har sjukt stor potential. Jag vill verkligen ha en uppföljare för spelet levererade utan tvekan Mass Effect-anda!

Skrivet av Flamso:

Spelet är faktiskt sjukt bra! Jag gillar verkligen ME1 över tvåan och framförallt trean och det känns som att det gått tillbaka till rötterna lite. Spelet är helt sjuuukt stort men lider lite av utvecklingsproblemen de haft (http://kotaku.com/the-story-behind-mass-effect-andromedas-troubled-five-1795886428 läsvärt!).

Sen patch 1.05 är spelet rätt buggfritt och animationerna helt okej. Det är inte The Witcher 3 men spelet håller väldigt hög standard i övrigt och är förvånansvärt lättdrivet. Synd att det ligger på Origin bara.

Ja, definitivt. Det är synd då spelet har sjukt stor potential. Jag vill verkligen ha en uppföljare för spelet levererade utan tvekan Mass Effect-anda!

Kotaku är ett nej för mig, hoppar den "artikeln" har inte lirat klart Witcher 3, så de skulle få slåss om tiden med de spelet i så fall, och dessutom så spelar jag ME för RPG elementen, och side characters. Har alltid tyckt Gameplay i ME vart de sämsta med spelen

Skrivet av Bloodstainer:

Kotaku är ett nej för mig, hoppar den "artikeln" har inte lirat klart Witcher 3, så de skulle få slåss om tiden med de spelet i så fall, och dessutom så spelar jag ME för RPG elementen, och side characters. Har alltid tyckt Gameplay i ME vart de sämsta med spelen

Tråkigt! Det är en otroligt välskriven artikel, riktigt journalistarbete!

Ja då är ME:A något för dig! Jag känner samma!

Skrivet av mr_sQuinty:

Jag väntar fortfarande på en Complete/Gold edition av ME 1-3 , hade den släppts tillsammans med Andromeda så hade jag köpt alltihopa , det här känns mest som en panikgrej för att spelet säljer för dåligt , men det kanske inte är så lätt att göra en uppföljare till en sån succe^^

Trilogin fanns att köpa på GAME innan dem la ner minns jag.

Skrivet av Flamso:

Tråkigt! Det är en otroligt välskriven artikel, riktigt journalistarbete!

Ja då är ME:A något för dig! Jag känner samma!

gillade du Dragon Age:Inquisition och SWTOR?

Antar att det hänger ihop med borttagandet av kopieringsskyddet (dvs att det inte hade varit tekniskt möjligt tidigare?)

Spelet gjorde ett sensationellt magplask vid lansering och möttes med "ljumna" kommerntarer.
Tyvärr är detta "too little too late". Ett demo skall komma innan spelet släpps, och spelet skall fungera vid lansering. ME:Andromeda missade båda dessa.
Låt oss hoppas att EA/Bioware gör lärdom av detta. Annars dödar de en populär spelserie.
Vi konsumenter har inga problem med att vänta för att få det vi vill. Falska förhoppningar däremot...tar vi inte lätt på i denna värld där alternativen finns väldigt, väldigt nära...

Skrivet av Bloodstainer:

gillade du Dragon Age:Inquisition och SWTOR?

DA:I är ett rätt okej spel, bra mycket bättre än tvåan och har stor värld. SWTOR gav jag mig aldrig på då jag verkligen inte gillar MMO:s alls. Vadå då?

Inte ens en testversion utan Denuvo kommer få mig att testa spel utvecklat av människor som aktivt sprider anti-vita åsikter som Manveer Heir. Vidrigt.
http://imgur.com/a/vKfZ8?grid
https://imgur.com/r0vxSNc

Skrivet av sniglom:

Inte ens en testversion utan Denuvo kommer få mig att testa spel utvecklat av människor som aktivt sprider anti-vita åsikter som Manveer Heir. Vidrigt.
http://imgur.com/a/vKfZ8?grid
https://imgur.com/r0vxSNc

Enligt bild så jobbar han med gameplay, alltså inget som påverkar story osv?

ME:A är så dåligt inte ens piraterna vill ha det....

Installerade, spelade i 15 minuter, avinstallerade. När ett spel med storyn i centrum är så stelt gällande manus, skådespelarinsatser och ansiktsanimationer gör det bara ont att spela.

Så det var tur att det fanns som gratisversion, så jag slapp betala för att komma till samma insikt!

Bara spelat nån timme hittills, men så himla dåligt är det väl ändå inte?