Permalänk
Proffsmoddare

Iris

Iris är ett projekt som gett mig en ordentlig utmaning. Målet var att ta ett väldigt originellt chassi, Deepcool Tristellar, och förvandla det till något helt eget.

Jag har medvetet låtit bli att göra någon bygglogg för att kunna presentera datorn osedd på Dreamhack Summer 2017 där den ställdes ut i Sweclockers monter och tävlade i Dreamhack Casemod Championship. Iris slutade på en andraplats i Master class, Sweclockers artikel

Hårdvara:

  • Deepcool Tristellar

  • ASUS Z270i Strix

  • ASUS GTX1080 Strix

  • Intel Pentium G4560 (för utställning)

  • Crucial Ballistix Tactical 16GB DDR4

  • OCZ Vector 240GB SSD

  • BeQuiet! Dark Power Pro 11 1200W

Vattenkylning:

  • 2x Bitspower Leviathan Slim 240 mm

  • Bitspower GTX1080 ROG Strix Acrylic

  • Bitspower CPU Block Summit EF-X

  • 4x Bitspower Hexagon 40 Res

  • Alphacool D5 pump

  • Bitspower D5 Mod Kit V2

  • Bitspower fittings & acrylrör

  • Deepcool/Gamerstorm kombinerad reservoar och flödesmätare

  • EK Cryofuel Navy Blue

Kablar och sleeve:

  • Phanteks Blå extensions användes för att tillverka alla custom-längd kablar.

Modifikationer i all sin korthet.

Chassi:

  • Roterat 90° till stående position.

  • Insidan är rensad på SSD-hållare, fläktar etc.

  • Fronten, nu toppen, är helt ombyggd med en akrylskiva som agerar fäste för reservoarerna.

  • Rund fot i acryl, distanserad med stöd till alla tre av chassits delar.

  • Ursågade fönster med handböjda akrylskivor.

Nätaggregat:

  • 24 pin är omlödd med nya sleevade kablar.

  • Alla modulära kablar är längdanpassade och sleevade.

Vattenkylning:

  • Laserskuren radiator-ram i rostfritt stål.

  • Radiatorer och fläktar är monterade i ramen och hela paketet går att ta loss med två skruvar.

  • Flödesindikator ursprungligen från ett annat Deepcool chassi, inverterad och integrerad i loopen.

Stort tack till Deepcool, ASUS, Crucial/Ballistix, BeQuiet! och Bitspower för hjälp med hårdvara.

Besök galleriet här

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Helt flippat Bokstavligt talat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Galet jävla snygg! Redigt porrbygge

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Detta är porr Snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem

Snyggaste jag sett!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

woah o_o

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Jaha alla är semester nu?J Ja trevlig semester!

Visa signatur

Gigabyte b550m aorus pro, AMD 5600X, Thermalright peerless assassin 120 se, 2x16GB Corsair, Asus RX 6600 , M.2 Kingston KC3000+WD Black SN750 SE, SSD Intel, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk
Medlem

... men ... [tunga och ögon upplockade från golvet].

Bara... vackert

Permalänk

Men... alltså... *kan inte släppa blicken från bygget*, fick du en andra plats
Lätt ett 1:a platsbygge in min bok.
Crap what a skill you have, easy 5/5.

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Jag har dock lite svårt att få grepp om hur stort hela skapelsen är när man ser bilderna. Är det stort eller ett litet bygge?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Detta bygge är 100/10 enligt mig! Klart ett av de snyggaste byggena på vääääldigt länge! Alla andra byggen detta år än så länge får helt klart äta lite läro av detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Iris är ett projekt som gett mig en ordentlig utmaning. Målet var att ta ett väldigt originellt chassi, Deepcool Tristellar, och förvandla det till något helt eget.

Jag har medvetet låtit bli att göra någon bygglogg för att kunna presentera datorn osedd på Dreamhack Summer 2017 där den ställdes ut i Sweclockers monter och tävlade i Dreamhack Casemod Championship. Iris slutade på en andraplats i Master class, Sweclockers artikel

Hårdvara:

  • Deepcool Tristellar

  • ASUS Z270i Strix

  • ASUS GTX1080 Strix

  • Intel Pentium G4560 (för utställning)

  • Crucial Ballistix Tactical 16GB DDR4

  • OCZ Vector 240GB SSD

  • BeQuiet! Dark Power Pro 11 1200W

Vattenkylning:

  • 2x Bitspower Leviathan Slim 240 mm

  • Bitspower GTX1080 ROG Strix Acrylic

  • Bitspower CPU Block Summit EF-X

  • 4x Bitspower Hexagon 40 Res

  • Alphacool D5 pump

  • Bitspower D5 Mod Kit V2

  • Bitspower fittings & acrylrör

  • Deepcool/Gamerstorm kombinerad reservoar och flödesmätare

  • EK Cryofuel Navy Blue

Kablar och sleeve:

  • Phanteks Blå extensions användes för att tillverka alla custom-längd kablar.

Modifikationer i all sin korthet.

Chassi:

  • Roterat 90° till stående position.

  • Insidan är rensad på SSD-hållare, fläktar etc.

  • Fronten, nu toppen, är helt ombyggd med en akrylskiva som agerar fäste för reservoarerna.

  • Rund fot i acryl, distanserad med stöd till alla tre av chassits delar.

  • Ursågade fönster med handböjda akrylskivor.

Nätaggregat:

  • 24 pin är omlödd med nya sleevade kablar.

  • Alla modulära kablar är längdanpassade och sleevade.

Vattenkylning:

  • Laserskuren radiator-ram i rostfritt stål.

  • Radiatorer och fläktar är monterade i ramen och hela paketet går att ta loss med två skruvar.

  • Flödesindikator ursprungligen från ett annat Deepcool chassi, inverterad och integrerad i loopen.

Stort tack till Deepcool, ASUS, Crucial/Ballistix, BeQuiet! och Bitspower för hjälp med hårdvara.

http://i.imgur.com/U8cEuWi.png

Besök galleriet här

Winter is coming!
Snyggt!
5 av 5 White Walkers!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Proffsmoddare

5p och sjukt bra jobbat! Men det vet du redan

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ggalaxyy:

Helt flippat Bokstavligt talat!

Skrivet av trickeh2k:

Galet jävla snygg! Redigt porrbygge

Skrivet av Orfi:

Detta är porr Snyggt jobbat!

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Snyggaste jag sett!

Skrivet av lap87:
Skrivet av Tomas1966:

Jaha alla är semester nu?J Ja trevlig semester!

Skrivet av cfwin:

... men ... [tunga och ögon upplockade från golvet].

Bara... vackert

Skrivet av Huge-Raven:

Men... alltså... *kan inte släppa blicken från bygget*, fick du en andra plats
Lätt ett 1:a platsbygge in min bok.
Crap what a skill you have, easy 5/5.

Tack alla! Jag är nöjd med min andraplats eftersom mitt bygge fick spö av @Brodholm

Skrivet av Mr_Lazy:

Riktigt snyggt!

Jag har dock lite svårt att få grepp om hur stort hela skapelsen är när man ser bilderna. Är det stort eller ett litet bygge?

Det är ganska stort med tanke på att det är mITX. Kolla bilderna med fläktarna/radiatorerna så kanske det blir lättare att bilda sig en uppfattning. De är 120 mm.

Skrivet av Ekorrism:

Detta bygge är 100/10 enligt mig! Klart ett av de snyggaste byggena på vääääldigt länge! Alla andra byggen detta år än så länge får helt klart äta lite läro av detta!

Skrivet av griid:

Winter is coming!
Snyggt!
5 av 5 White Walkers!

Skrivet av Brodholm:

5p och sjukt bra jobbat! Men det vet du redan

Tack!! Otroligt kul att höra

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt bygge! Välförtjänt pallplats, Brodholms chassi är ju också sjukt snyggt, så uppenbarligen väldigt tuff konkurrens i den tävlingen!

Väldigt flashiga bilder, men det vore kul med bilder med vit bakgrund, starkare belysning, avstängd "intern" belysning o.s.v. så man bättre kan se hur du konstruerat/moddat. Går det att ta av sidopanelerna? Eventuellt lägga upp ett separat bygglogg-galleri nu i efterhand?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Shit vad du är grym! Najs!
Om du nån gång säljer något av dina byggen, skicka gärna PM.

Permalänk
Avstängd

Dawn cool! Höll på att missa detta, tur man såg byggbloggen. Klar femma som vanligt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av fesoj:

Shit vad du är grym! Najs!
Om du nån gång säljer något av dina byggen, skicka gärna PM.

Tack så mycket! Jag har sålt de flesta för att kunna fortsätta modda, bara för att många delar är sponsrade till många av mina byggen betyder inte att det inte är kostsamt haha..

Just nu har jag Crater kvar fullt intakt, om du mot förmodan skulle vara intresserad.

Skrivet av Mizzarrogh:

Dawn cool! Höll på att missa detta, tur man såg byggbloggen. Klar femma som vanligt.

Tackar! Ja denna blev grymt bra. En otroligt kul utmaning att hitta på något unikt.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Tack så mycket! Jag har sålt de flesta för att kunna fortsätta modda, bara för att många delar är sponsrade till många av mina byggen betyder inte att det inte är kostsamt haha..

Just nu har jag Crater kvar fullt intakt, om du mot förmodan skulle vara intresserad.

Tackar! Ja denna blev grymt bra. En otroligt kul utmaning att hitta på något unikt.

Förstår att Crater kanske kommer dra iväg - om du vill tar jag gärna ett prisförslag, ev. utan grafikkort eller så för bara själva "bygget".

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av timpelay:

Tack så mycket! Jag har sålt de flesta för att kunna fortsätta modda, bara för att många delar är sponsrade till många av mina byggen betyder inte att det inte är kostsamt haha..

Just nu har jag Crater kvar fullt intakt, om du mot förmodan skulle vara intresserad.

Tackar! Ja denna blev grymt bra. En otroligt kul utmaning att hitta på något unikt.

Skrivet av fesoj:

Förstår att Crater kanske kommer dra iväg - om du vill tar jag gärna ett prisförslag, ev. utan grafikkort eller så för bara själva "bygget".

Om det slutar med att fesoj inte vill ha den så är jag väldigt intresserad

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A