Fredagspanelen 137: Intel Skylake-X, Radeon Vega Frontier Edition och SNES Classic Mini

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 137: Intel Skylake-X, Radeon Vega Frontier Edition och SNES Classic Mini

Det är säsongsavslutning för Fredagspanelen och det firas med snack om Intels nylanserade processorer, Nintendos nya SNES Mini och inte minst tidiga prestandasiffror för AMD Vega.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

tack för en skön live sändning!
http://imgur.com/a/xmG5d
där är länken ang quad titan X pascal burk

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem

Trevlig semester på er grabbar! De'e ni verda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Discokungen

Hoppas ni ska börja sälja den där koppen. Tillverkad av Swecockers såklart!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Riktigt kul koncept med Datorbyggarguiden och portalen!

Jag skulle vilja se en likadan guide som avtäcker montering av riktig vattenkylning i en dator. Precis som när man var nybörjare på datorbyggande så är jag (och säkert med flera) lite för tillbakadragen för att bygga egen vattenkylning, trots att det säkert är väldigt enkelt (precis som att bygga en dator)

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Discokungen
Skrivet av YamahaDGX630:

Riktigt kul koncept med Datorbyggarguiden och portalen!

Jag skulle vilja se en likadan guide som avtäcker montering av riktig vattenkylning i en dator. Precis som när man var nybörjare på datorbyggande så är jag (och säkert med flera) lite för tillbakadragen för att bygga egen vattenkylning, trots att det säkert är väldigt enkelt (precis som att bygga en dator)

Det hade jag också velat se! Det är verkligen precis lika enkelt som att bygga luftkyld dator, om än lite mer jobb och aningen dyrare.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Stort lyft över ljudet, man hör er så lugnt och tydligt, inget högt ljud med omgivande ljud.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det hade jag också velat se! Det är verkligen precis lika enkelt som att bygga luftkyld dator, om än lite mer jobb och aningen dyrare.

Ja precis, det tvivlar jag inte alls på! Att applicera ämnet vattenkylning på nuvarande datorguide bör inte vara så mycket svårare. Ta upp fördelar med att bygga egen vattenkylning, täcka av olika modeller av pumpar, radiatorer och kanske hur många radiatorer man egentligen behöver till sitt bygge? Tror det finns en hel del att prata om här! Jag väntar med spänning!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Min fru satt med och tittade och det enda hon kommenterade om var muggen
Det andra fattade hon inte @Flamso:

Visa signatur

2700X, 1080ti , X470-F.