Permalänk

överklocka intel core 3570k till 4.5 hz

Hej,
undrar bara om det är någon som vet hur man överklockar en intel core 3570 processor till 4,5 hz.

Tack

Antonio Jerez

Permalänk
Medlem

Det är snarare en underklockning om 4,5 Hz är ditt mål.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Googla så hittar du guider för 3570k med olika moderkort ex https://rog.asus.com/articles/overclocking/guide-overclocking...

Om du är ny på det.

Permalänk

hur mycket kan man överklocka i5 3570K till

Hur mycket kan man överklocka i5 3570K till?

Permalänk

nybörjare och ny fläkt

Jo, jag är ny på det här med att överklocka. Kan ingenting om det. Köpte mig en ny fläkt - coolermaster Hyper 212 evo - igår. Någon som vet om den är bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonsweclockers60:

Någon som vet om den är bra?

Den frågan kanske du borde ställt innan du gjorde köpet. Den är bra i förhållande till sitt pris, men räcker kanske inte till att kyla 4.5GHz utan att låta som en hårtork.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk

Då låter jag bli att överklocka den. Tycker processorn är snabb nog ändå. Tack för infot

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonsweclockers60:

Då låter jag bli att överklocka den. Tycker processorn är snabb nog ändå. Tack för infot

Nä, överklocka för sjutton gubbar!! Det är det denna processor är gjord för!

Vad har du för moderkort?

Jag har en 3570k för tillfället, med en EVO 212 och har överklockat till 4 Ghz utan några som helst problem, datorn är knäpptyst.

In i UEFI och ratta upp till 4 Ghz! Hur exakt du gör det beror på vilket moderkort du har.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Jag har inte köpt moderkortet än. Tänkte bygga en ny dator. Tack för tipset. Kanske överklockar. Fast om jag inte överklockar så slipper jag betala 350 kr för extra fläkten

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonsweclockers60:

Jag har inte köpt moderkortet än. Tänkte bygga en ny dator. Tack för tipset. Kanske överklockar. Fast om jag inte överklockar så slipper jag betala 350 kr för extra fläkten

Har du någon 120mm liggandes hemma? Det medföljer extra fästen till evo 212. Blir ännu mer bang for the "buck" om du redan har en fläkt dvs.

Har samma kylare till en 2500k på 4.5Ghz, men det är nog inte speciellt jämförbart.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"