Permalänk
Medlem

M-Itx Bygge (Hjälp ! )

Tjenare allihopa . Har alltid mekat i "standard" chassi (Atx)
Men ska nu bygga en liten media dator M-Itx.

Använder chassi Cooler Master Elite 110.

Kommer använda mig utav Seidon V120 som slutet kylsystem.

Mina frågor !

1. Fläkten i fronten, *den som sitter ihop med Seidon, ska den SUGA IN luft , eller BLÅSA ut ?
2. PSU ska man ha det vänt så fläkten är neråt/inåt mot CPU tex, eller vända den upp och ner så fläkten är uppåt?
3. Med Seidon kopplat i fronten, så kommer jag ju knappast ha något luft flöde alls i chassiet. Kommer andra komponenter såsom Grafikkort palla detta?
Eller ska man ba skita i Seidon och köra 140mm fläkten som sitter i fronten?

Ja som ni märker är detta mitt första M-itx bygge..

Tar vänligen emot all info och tips jag kan få från er som kan betydligt mer än jag haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av cordax:

Tjenare allihopa . Har alltid mekat i "standard" chassi (Atx)
Men ska nu bygga en liten media dator M-Itx.

Använder chassi Cooler Master Elite 110.

Kommer använda mig utav Seidon V120 som slutet kylsystem.

Mina frågor !

1. Fläkten i fronten, *den som sitter ihop med Seidon, ska den SUGA IN luft , eller BLÅSA ut ?
2. PSU ska man ha det vänt så fläkten är neråt/inåt mot CPU tex, eller vända den upp och ner så fläkten är uppåt?
3. Med Seidon kopplat i fronten, så kommer jag ju knappast ha något luft flöde alls i chassiet. Kommer andra komponenter såsom Grafikkort palla detta?
Eller ska man ba skita i Seidon och köra 140mm fläkten som sitter i fronten?

Ja som ni märker är detta mitt första M-itx bygge..

Tar vänligen emot all info och tips jag kan få från er som kan betydligt mer än jag haha

Här har du en länk med lite bilder på ett bygge...
https://www.pcper.com/reviews/Cases-and-Cooling/Cooler-Master...

1. Tanken är att ta in luft i fronten och skicka ut den där bak. Då blir det ett bra luftflöde genom burken...
2. Om du har den vänd nedåt, så suger den luften som skickas från radiatorn och drar ut den där bak.
3. Jo, om du tar in luft den vägen..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD