Problem med ReLive efter creators update.

Permalänk
Medlem

Problem med ReLive efter creators update.

Jag kan inte längre använda ReLive för att spela in "gameplay" längre. Den lilla ikonen som visar att "repris" är igång blinkar till ibland men oftast lyser den med sin frånvaro, även overlayen lyser med sin frånvaro dock blinkar den upp ibland i takt med ikonen om man har den aktiverad. Det funkar att spela in ibland men då får jag bara ljudet till stillbilder, ibland så mycket som 1FPS ibland 2-3 bilder på en 2min video.

Jag har även fått problem med OBS när det gäller att spela in "gameplay". Spelar ingen roll vilken encoder jag använder jag får hela tiden "encoder overload". Jag har samma inställningar som har funkat felfritt innan creators update.

ReLive fungerade även det felfritt innan creators update. Jag har slagit av game DVR, följde även en guide om hur man slår av spelfältet och game-DVR i registret men inget har hjälp.

Någon annan som haft liknande problem å löst det? Eller någon som kanske vet vad jag har för problem?

Vill väldigt gärna lösa det här då jag inte gillar att använda MSI Afterburner, som för den delen inte flyter på felfritt heller....

Visa signatur
Permalänk

Jag har dock inte haft samma problem, men jag har haft stora problem med creators update.
För att göra historien kort så visade det sig att problemet till alla problem jag hade orsakades av just Creators update.
Starwars the old republic gick inte att spela alls utan crashade varje gång jag försökte starta spelet.
Ringde supporten som berättade att det var väldigt många som har samma problem som jag hade och det var pga creators update.
Det slutade med att jag blev riktigt arg och installerade om hela datorn med windows 10 version 1607.
Creators update är version 1707 om jag inte minns fel.

Jag följer en youtube streamer som har varit anställd på microsoft i 15 år om jag inte minns fel.
Han har gjort guider som jag har använt mig av och dom har verkligen varit riktigt bra.
Så jag länkar dessa guider nedan. Han kallar sig för Barnacules (Nerdgasm).
Så kolla dessa klipp i den ordningen jag länkar.
1. https://www.youtube.com/watch?v=u1kGMCfb2xw
(Installera INTE Spybot Anti Beacon. Använd istället den som han länkar i nästa klipp)

2. https://www.youtube.com/watch?v=wgKJMsJ-6XU&t=309s

Sen så är verktyget "Show or hide updates" riktigt bra verktyg med, då det "gömmer" hårdvara för windows update så att du inte laddar ner Microsofts egna drivrutiner för olika hårdvara så som grafikkort.
Microsofts egna drivrutiner kan ställa till med massa problem.
Första gången jag installerade windows 10 så hade jag väldiga problem med att Crossfire. Datorn hittade båda korten men jag kunde inte köra dom i crossfire fören jag hittade detta verktyg och gömde grafikkorten för windows update. Avinstallerade drivrutinen och laddade ner drivrutinen från AMD:s hemsida istället. Startade om och installerade AMD:s drivrutin, och efter det hade jag inga problem alls längre. Det var dock den första versionen av Windows 10 det gällde. Sen så har det bara följt med sedan dess.

I det första klippet jag länkade så kommer han även visa hur du kan styra windows update.
Att installera windows 10 version 1607 är okej. MEN absolut inte nyare versioner än så.
I detta klipp pratar han om problemen med just creators update.
https://www.youtube.com/watch?v=wPFbAqICUJo

Hoppas att detta hjälper dig. Hans klipp har hjälpt mig väldigt mycket och även vänner till mig. Och framför allt sparat väldigt mycket tid.

Behöver du en äldre version av windows 10 (laglig) så har jag en image fil med både home och pro.
Skicka PM ifall du vill ha filen.
Du kan även ladda ner windows 10 med hjälp av "Media Creation Tool"
(https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10).
Men jag vet inte ifall det är version 1607 eller tidigare.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz