Ny logitec reciever. Datorn hittar inte tangentbord!

Permalänk
Medlem

Ny logitec reciever. Datorn hittar inte tangentbord!

Hej! Ett rätt frustrerande problem har dykt upp. Jag har tappat bort min tidigare logitec unifying receiver så jag införskaffade en ny från Kjell o company igår. Tänkte att nu är ju allt löst, men icke. Pluggat in den i olika usb portar men får ingen kontakt med tangentbordet. Det jag får upp på webben är att man ska installera någon mjukvara.
Men hur löser jag det då jag varken kommer in i bios eller kan logga in? Musen är trådbunden men den hjälper ju föga.
Det vore ju sjukt om jag måste köpa ett trådbunden tangentbord för att överhuvudtaget kunna lösa det här..
All hjälp uppskattas!
Mvh Patrik

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Medlem

Misstänker att problemet är löst men just in case:
Windows on-screen keyboard. https://support.microsoft.com/en-us/help/10762/windows-use-on...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OGmägZ:

Misstänker att problemet är löst men just in case:
Windows on-screen keyboard. https://support.microsoft.com/en-us/help/10762/windows-use-on...

Tack! Men jag kommer inte ens in på skrivbordet då jag måste skriva in lösen för användare först. Nu tog jag ur batteriet ur moderkortet och nu kommer jag bara till att datorn vill att jag trycker f1 för att konfigurera bios på nytt. Väldigt svårt nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Medlem

Står dock i texten Usb devices total :
0 drive, 1 keyboard, 1 mouse, 0 hub
Så den vet iaf att det finns ett tangentbord, men där tar det stopp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk

Du hade fått upp skärmtangentbordet genom att trycka på hjälpknappen längst ner till vänster och kunde såvida knappa in ditt lösenord och logga in med musen. Nu när du resetat bios så kanske det blir lurigare.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tejprullen:

Du hade fått upp skärmtangentbordet genom att trycka på hjälpknappen längst ner till vänster och kunde såvida knappa in ditt lösenord och logga in med musen. Nu när du resetat bios så kanske det blir lurigare.

A vq och köpte ett trådbundet nu för 99 på netonnet nu ska det väl ordna sig hoppas jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating