Nvidias grafikkort för "mining" hittar ut på webben

Permalänk
Medlem

Jag läste på en annan sida att de där nya mining-korten kommer endast att säljas till större mining-företag och går alltså inte att köpas av privatpersoner. Fast de lär väl ändå komma ut på ebay och liknande så småningom när företagen byter upp sig.

Jag har precis börjat mina lite men köptte ett 3 GB 1060. Jag får bara ut ca 15 MH/s för ethereum men såg att det inte körde på max frekvens så det kanske trottlar lite eller något. Hur som helst så verkar det ändå dra in ungefär 25 kr om dagen efter att elen är betald så jag tjänar in kortet på ungefär 3 månader. Funderar på att testa Zcash mining istället och se hur det presterar där.

Här finns en kalkylator som räknar ut vilken kryptovaluta man ska mina för bäst inkomst just nu. Bara att ange modell av grafikkort, antal grafikkort och elpris.
https://whattomine.com/

Men resultatet av kalkylen beror ju på nuvarande valutakurser också och det ändrar sig lite dag för dag. Man bör kanske ta en funderare på vilken valuta man tror kommer vara värd mest i framtiden och vilka projekt man vill gynna. Valutorna har ofta ett syfte och lite olika funktionalitet. Så man kan ju läsa på lite om de olika valutorna och sedan mina någon man tror har framtiden för sig och som man känner att man vill stödja.

Vissa valutor minas bättre med nvidia och andra med AMD. Men det tar ju den där kalkylatorn hänsyn till. Som till exempel ethereum funkar inte jättebra med nvidia GTX 1080 (i förhållande till priset på grafikkortet) på grund av minnet (högre latenser eller något) medan GTX 1070 verkar bra på det mesta. GTX 1080Ti är också bra men det har också en bättre sorts minne än GTX 1080 enligt vad jag hört. Annars är ju AMD RX470 väldigt populär men nästan omöjlig att köpa.

Men även om korten är billigare att köpa så är de samtidigt svårare att sälja. När de säljs så är de antagligen inte så lönsamma för mining längre men vanliga grafikkort kan ju fortfarande vara bra för spel.

Permalänk
Hjälpsam

Ännu en orsak till att inte köpa ett begagnat grafikkort.
Vem vill ha ett kort som använts till mining 24/7 under ett år?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ännu en orsak till att inte köpa ett begagnat grafikkort.
Vem vill ha ett kort som använts till mining 24/7 under ett år?

Ett problem är att det troligen är långt ifrån alla som berättar att de säljer kort som använts för mining. De korten har jag iofsig svårt att se att de håller ihop ens ett år om de går hela tiden. Surr för köparen då det garanterat påverkat livslängden utan att denna kan kontrollera detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Nu är jag dåligt insatt men finns inte någon variant med SLI som kör direkt via PCI-E kortplatserna ?

inte hos nvidia. AMD gör Crossfire via PCI-E sen 300 serien. men Nvidia kräver fortfarande en brygga. plus de har bestämmt för sina kunder att ingen under XX70 och XX80 serien använder SLI var det inte snäll av de.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag förstår inte "kryptovalutor".

Går ganska snabbt att läsa på om du skulle vilja ändra på det. Det fyller så klart en funktion i sammanhanget. googla typ bitcoin proof of work om du vill veta mer. Finns andra sätt att lösa det problemet proof of work löser, etherum kommer t ex byta modell ganska snart.

Överlag är det bra teknik som håller på att bli mainstream därav hysterien.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Ett problem är att det troligen är långt ifrån alla som berättar att de säljer kort som använts för mining. De korten har jag iofsig svårt att se att de håller ihop ens ett år om de går hela tiden. Surr för köparen då det garanterat påverkat livslängden utan att denna kan kontrollera detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det verkligen så att ett grafikkort skulle ta skada av att användas för mining? Jag kan tänka mig att möjligen fläkten slits ut i förtid genom att gå på högvarv hela tiden så man kan åka på att få byta fläkt men i övrigt borde de väl inte gå sönder av mining? Men ett grafikkort kanske inte är gjort för att kunna köras 24/7? I så fall kanske dessa speciella miningkort är av högre kvalitet då de är gjorda för detta?

Miners undervoltar ofta sina grafikkort och överklockar kanske bara minnet för att få så mycket intäkter som möjligt per kWh för att maximiera vinsten. Medan vissa gamers inte drar sig från att övervolta och överklocka till max. Kan ju vara risk att man köper ett gamerkort begagnat och det vet man ju att dessa ofta är sönderklockade... Låter lite som förutfattade meningar där. Men är man så rädd av sig kanske man inte ska köpa begagnat alls?

Jag kommer självklart berätta att jag använt mitt grafikkort för mining när/om jag säljer det men samtidigt tror jag inte det behöver vara särskilt negativt för köparen. Skulle det påverka priset nedåt så får köparen ett tillfälle att köpa billigt. Tänker ändå det är bättre att sälja det om någon kan ha användning av det än att bara slänga bort det.

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Är det verkligen så att ett grafikkort skulle ta skada av att användas för mining?

Elektronik komponenter går sönder av normal användning efter i genomsnitt x timmar. Om du kör något tungt dygnet runt går det snabbare

Permalänk

Själv har jag hemma några gamla kort jag mineade litecoins med, samt ett rx 480 som gamingkort + ett 570 och ett 580 som jag köp endast för mining. Dessa ger mig en vinst på cirka 200 kronor om dagen då elen min är inbakad i hyran, korten jag köpt för miningen har precis betalt tillbaks sig och jag har mineat i ungefär en månad.
Dessutom sålde jag mina litecoins jag hadde sparade från senaste coinrush och de gav mig en klart tydlig vinst på 3x investeringen. Låtsas inte som om detta inte lönar sig för vissa

Permalänk
Medlem
Skrivet av osborn666:

Elektronik komponenter går sönder av normal användning efter i genomsnitt x timmar. Om du kör något tungt dygnet runt går det snabbare

Jo men många gamers låter väl sina datorer stå på dygnet runt också? Vet att hög temperatur påverkar livslängd men framförallt temperaturväxlingar. Miningkorten ligger ju stabilt i temperatur åtminstone medan gamers kör dem upp och ner i temperatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

Vi är en och annan som fortfarande foldar. Nuförtiden går det även att tjäna kryptovalutor på detta sätt. Om ca två veckor räknar jag med att ha tjänat in nog för att köpa mig ett till GTX1080, och därmed nästintill dubbla min produktion. Förra månaden drog jag in motsvarande ca 6000kr på folding, och beräkningarna gagnar även forskningen!

Kan du snälla berätta hur man tjänar pengar på folding??
Skulle vara kul att tjäna pengar och hjälpa till samtidigt.

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk

@ronnylov: vem låter sitt grafikkort köra i full load dygnet runt utan anledning? kanske nått barn som inte vet bättre men knappast vanligt. att datorn i sig är igång är en helt annan femma.

edit: men visst jag skulle inte vilja köpa begangnat av nån som körde tunga spel 14h per dygn heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Är det verkligen så att ett grafikkort skulle ta skada av att användas för mining? Jag kan tänka mig att möjligen fläkten slits ut i förtid genom att gå på högvarv hela tiden så man kan åka på att få byta fläkt men i övrigt borde de väl inte gå sönder av mining? Men ett grafikkort kanske inte är gjort för att kunna köras 24/7? I så fall kanske dessa speciella miningkort är av högre kvalitet då de är gjorda för detta?

Miners undervoltar ofta sina grafikkort och överklockar kanske bara minnet för att få så mycket intäkter som möjligt per kWh för att maximiera vinsten. Medan vissa gamers inte drar sig från att övervolta och överklocka till max. Kan ju vara risk att man köper ett gamerkort begagnat och det vet man ju att dessa ofta är sönderklockade... Låter lite som förutfattade meningar där. Men är man så rädd av sig kanske man inte ska köpa begagnat alls?

Jag kommer självklart berätta att jag använt mitt grafikkort för mining när/om jag säljer det men samtidigt tror jag inte det behöver vara särskilt negativt för köparen. Skulle det påverka priset nedåt så får köparen ett tillfälle att köpa billigt. Tänker ändå det är bättre att sälja det om någon kan ha användning av det än att bara slänga bort det.

Hur många är det inte som i år suttit med sina CPUer och kört folding i form av SETI m.m utan cpu haveri.

Ja själv har haft åtskilliga maskiner som stått i månader och tuggat utan minsta problem. Detta rejält överklockade system också. Vissa finns i min sign nedan.
Min vän som på den tiden det begav sig, jobbade som it admin på en kommun i Sverige. Han lät alla desktop datorer han adminade över köra seti folding så fort datorn varit idle i en viss tid och skärmsläckaren var på. Resulterade ganska snabbt i en top 100 placering på Setis toplista. Detta var runt 2000-talet och det rapporterades inte om att cpuer eller moderkort började gå sönder helt plötsligt.

Annan vän som jag varit med och hjälp till med bla ventilationen till hans forna minirigg rum har däremot en helt annan berättelse. Han körde med AMD RX470/460, 380, 280, 7950. Tror inte något av korten i de riggarna blev över 6 månader innan de var dags att byta ut. Vissa dog helt men de flesta sa han började ge artefakter när man provade dem i benchmark program efter ett tag. Gick så klart inte att använda dem då.
Alla korten satt i öppna drickabackar "chassin" med pci riser sladdar till moderkorten för att få rejält med utrymme mellan korten. Allt i ett rum som jag iallafall aldrig såg varit över 22C.
Kortens fläktprofil på 100%, något nedklockad för att sänka gpu temp och stressen något. Hur de var voltade vet jag inte.

Jag drar slutsatsen att dessa korten helt enkelt inte klarar av att bli belastade så hårt som GPGPU beräkningar 24/7 gör.
Lite märkligt kan tyckas eftersom cpuer inte verkar lida av detta problemet.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ronnylov:

Är det verkligen så att ett grafikkort skulle ta skada av att användas för mining? Jag kan tänka mig att möjligen fläkten slits ut i förtid genom att gå på högvarv hela tiden så man kan åka på att få byta fläkt men i övrigt borde de väl inte gå sönder av mining? Men ett grafikkort kanske inte är gjort för att kunna köras 24/7? I så fall kanske dessa speciella miningkort är av högre kvalitet då de är gjorda för detta?

Miners undervoltar ofta sina grafikkort och överklockar kanske bara minnet för att få så mycket intäkter som möjligt per kWh för att maximiera vinsten. Medan vissa gamers inte drar sig från att övervolta och överklocka till max. Kan ju vara risk att man köper ett gamerkort begagnat och det vet man ju att dessa ofta är sönderklockade... Låter lite som förutfattade meningar där. Men är man så rädd av sig kanske man inte ska köpa begagnat alls?

Jag kommer självklart berätta att jag använt mitt grafikkort för mining när/om jag säljer det men samtidigt tror jag inte det behöver vara särskilt negativt för köparen. Skulle det påverka priset nedåt så får köparen ett tillfälle att köpa billigt. Tänker ändå det är bättre att sälja det om någon kan ha användning av det än att bara slänga bort det.

Det är bra att du öppet kommer att redovisa hur korten använts, tyvärr är ju inte alla säljare lika ärliga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

Vi är en och annan som fortfarande foldar. Nuförtiden går det även att tjäna kryptovalutor på detta sätt. Om ca två veckor räknar jag med att ha tjänat in nog för att köpa mig ett till GTX1080, och därmed nästintill dubbla min produktion. Förra månaden drog jag in motsvarande ca 6000kr på folding, och beräkningarna gagnar även forskningen!

Har aldrig satt mig in i mining/folding då jag trodde det slutade vara lönsamt för flera år sedan. Jag skulle gärna få lite mer information om det du håller på med. Skicka gärna ett PM så kan vi snacka lite.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av astr84:

Har fått upp mina rx480/580 till ~110 mh/s nu med en förbrukning om 320w på grafikkorten (80w/gpu)

Såg en rätt bra uträkning på skilnaderna mellan rx480 och 1060 där det rx480 har ca 50% högte mh/s än 1060 men förbrukar samtidigt 10w mindre energi för att göra det.
Anledningen till gddr5x's höga frekvenser är även set som gör korten med det olämpade för eth mining dvs otroligt slappa timeings

Drar RX 480 mindre ström?

Skrivet av Mizcak:

Vi är en och annan som fortfarande foldar. Nuförtiden går det även att tjäna kryptovalutor på detta sätt. Om ca två veckor räknar jag med att ha tjänat in nog för att köpa mig ett till GTX1080, och därmed nästintill dubbla min produktion. Förra månaden drog jag in motsvarande ca 6000kr på folding, och beräkningarna gagnar även forskningen!

Skrivet av Wiley:

Kan du snälla berätta hur man tjänar pengar på folding??
Skulle vara kul att tjäna pengar och hjälpa till samtidigt.

Ja, sedan när och hur kan man tjäna pengar på folding?

Tagit bort citat av off topic-inlägg /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av Mizcak:

Vi är en och annan som fortfarande foldar. Nuförtiden går det även att tjäna kryptovalutor på detta sätt. Om ca två veckor räknar jag med att ha tjänat in nog för att köpa mig ett till GTX1080, och därmed nästintill dubbla min produktion. Förra månaden drog jag in motsvarande ca 6000kr på folding, och beräkningarna gagnar även forskningen!

Om det går att generera kryptovaluta av Folding kommer jag börja med det omedelbart, men trodde inte det var möjligt!

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk

Just detta med att korten lägger av tror jag beror på att de körs med maxbelastning oavbrutet. Som flera har skrivit så är det ju inte så att datorer som foldar, eller grafikkort hos spelare som har mycket tid över och spelar 16 timmar per dag går sönder i parti och minut. Men spelande belastar inte till max hela tiden. För att ta en bilanalogi så kan en bil som kör taxi åt ett åkeri utan problem rulla 16 timmar om dagen i flera år utan särskilda problem. Om man däremot tar samma bil och kör den oavbrutet i 250 km/h på autobahn varje dag så lär livslängden vara väldigt kort. Självklart som alltid med bilanalogier inte helt översättningsbart men lite liknande tankesätt.

Visa signatur

Not long ago, the Black Gate of Armonk swung open. The lights went out, my skin crawled, and dogs began to howl. I asked my neighbor what it was and he said, 'Those are the nazgul. Once they were human, now they are IBM's lawyers

Permalänk
Medlem

Hittade en färsk artikel hur man kan tweaka ett GTX 1070 för ethereum mining:
http://www.legitreviews.com/geforce-gtx-1070-ethereum-mining-...

Typiskt så drar de upp minnesklockan vilket ger högre hashrate och sedan gör de något som de kallar "lower the cards power target". Detta görs ju för att minska strömförbrukningen men också få kortet att gå svalare och hålla längre. Som synes i artikeln sänker ett lägre power target hashrate en aning men knappt märkbart. Så nu gav kortet mer avkastning än i standardklock tack vare den bättre minnespretandan men drar samtidigt 40 W mindre och går 17 grader svalare med 65% Power target.

Det verkar som just ethereum mining gynnas av hög minnesprestanda. Andra valutor kan gynnas av annan sorts tweaking men då el kostar pengar så är det mest avkastning när elen är betald som man är ute efter och ofta betyder ju detta att man trimmar ner elförbrukningen utan att sänka hashrate allt för mycket just för denna valutan. Så korten går oftast hyfsat svalt i miningriggarna. Men risken finns ju att folk giriga och lägger minnesklockan så högt att det sliter ut minnet i förtid kan jag tänka mig.

Edit: Oj de skriver att deras tweakade GTX 1070 beräknas kunna ge en avkastning på $218 per månad och att kortet betalat sig själv efter 51 dagar (istället för 60 dagar med standardklock). Så två månader för att betala kortet sedan har man 19000 kr i vinst efter ett år? Låter för bra för att vara sant så antagligen är det också för bra för att vara sant. Det brukar ju vara så med saker som är för bra för att vara sanna.

Hur ser skatteverket på mining förresten?
Man borde kunna dra av inköpskostnaden för miningriggen och bara skatta för vinsten?
Eller räknas det som inkomst av hobbyverksamhet? Antar det beror på omfattningen.

Läste någon som skrev att man kan köpa spel på steam med bitcoins så gamers skulle kunna mina när de sover för att finansiera sina spelinköp

Permalänk

Läst några diskussioner om just det.
Det dom verkar ha kommit fram till är att. Säljer du digital valuta så är det 30%
Men minar du så räknas det som arbete så 70% skatt

Går inte att få det som hobby versamhet då huvudsyftet är att tjäna pengar

Växlar man till te.x btc och handlar direkt med det så ska det inte vara någon skatt

Har försökt få svar av skatteverket om mining

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Ojoj, vilket tryck det blev med frågor nu, både här och i PM..
Ju fler som börjar desto mindre utbetalning blir det ju.. Kanske var dumt att skriva om det.. ;p

Skrivet av Wiley:

Kan du snälla berätta hur man tjänar pengar på folding??
Skulle vara kul att tjäna pengar och hjälpa till samtidigt.

Skrivet av theo0019:

Har aldrig satt mig in i mining/folding då jag trodde det slutade vara lönsamt för flera år sedan. Jag skulle gärna få lite mer information om det du håller på med. Skicka gärna ett PM så kan vi snacka lite.

Skrivet av GilbertG:

Ja, sedan när och hur kan man tjäna pengar på folding?

Skrivet av Bluestreakfus:

Om det går att generera kryptovaluta av Folding kommer jag börja med det omedelbart, men trodde inte det var möjligt!

Nåväl, lite får ni luska i själva. Ta en titt på:
http://foldingcoin.net/
https://curecoin.net/
http://folding.stanford.edu/start-folding/

Sätter ni upp det rätt så tjänar ni både FLDC och CURE, vilket med BTC-kursen som var när jag växlade för en tid sedan gav motsvarande ca 5180kr för FLDCn, och 6-700kr för CURE under en månad. Nu har det gått ned lite, då BTC har gått ned en del i skrivande stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

Ojoj, vilket tryck det blev med frågor nu, både här och i PM..
Ju fler som börjar desto mindre utbetalning blir det ju.. Kanske var dumt att skriva om det.. ;p

Nåväl, lite får ni luska i själva. Ta en titt på:
http://foldingcoin.net/
https://curecoin.net/
http://folding.stanford.edu/start-folding/

Sätter ni upp det rätt så tjänar ni både FLDC och CURE, vilket med BTC-kursen som var när jag växlade för en tid sedan gav motsvarande ca 5180kr för FLDCn, och 6-700kr för CURE under en månad. Nu har det gått ned lite, då BTC har gått ned en del i skrivande stund.

Tack så mycket!

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

Ojoj, vilket tryck det blev med frågor nu, både här och i PM..
Ju fler som börjar desto mindre utbetalning blir det ju.. Kanske var dumt att skriva om det.. ;p

Nåväl, lite får ni luska i själva. Ta en titt på:
http://foldingcoin.net/
https://curecoin.net/
http://folding.stanford.edu/start-folding/

Sätter ni upp det rätt så tjänar ni både FLDC och CURE, vilket med BTC-kursen som var när jag växlade för en tid sedan gav motsvarande ca 5180kr för FLDCn, och 6-700kr för CURE under en månad. Nu har det gått ned lite, då BTC har gått ned en del i skrivande stund.

Tack! Använder du dig av web client eller advanced client, web client verkade enklare men finns det fördelar med advanced?

Edit, såg nu att web versionen bara använde sig av CPU.

Edit2: har du tid får du gärna visa vilka inställningar du har eller länka någon video där de tar upp det så att man tjänar både Cure och FLDC.

Edit3: tror att jag har fått koll på det nu

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr Gluttonius:

Just detta med att korten lägger av tror jag beror på att de körs med maxbelastning oavbrutet. Som flera har skrivit så är det ju inte så att datorer som foldar, eller grafikkort hos spelare som har mycket tid över och spelar 16 timmar per dag går sönder i parti och minut. Men spelande belastar inte till max hela tiden. För att ta en bilanalogi så kan en bil som kör taxi åt ett åkeri utan problem rulla 16 timmar om dagen i flera år utan särskilda problem. Om man däremot tar samma bil och kör den oavbrutet i 250 km/h på autobahn varje dag så lär livslängden vara väldigt kort. Självklart som alltid med bilanalogier inte helt översättningsbart men lite liknande tankesätt.

Hur kommer det sig att din CPU HÅLLER för det? Hur kommer det sig att din GPU INTE gör det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Tack! Använder du dig av web client eller advanced client, web client verkade enklare men finns det fördelar med advanced?

Edit, såg nu att web versionen bara använde sig av CPU.

Edit2: har du tid får du gärna visa vilka inställningar du har eller länka någon video där de tar upp det så att man tjänar både Cure och FLDC.

Edit3: tror att jag har fått koll på det nu

Advanced klient; känns bättre och ger mer info, samt är mer för konfigurering. Jag kör dessutom med en ramdisk för att minimera skrivningar till disk. En SSD gick paj här i månaden, och jag misstänker foldningen (24/7 i över tre år).

För CURE & FLDC: Skapa counterwallet, skapa användarnamn_ALL/FLDC_walletadress, folda för Curecoins lag, skapa Cryptobullionpools-konto.

Då detta kanske inte riktigt hör in i denna tråd, så kan jag gå med på att PM skickas för frågor, men var beredd på att jag kan ta tid på mig att svara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizcak:

Advanced klient; känns bättre och ger mer info, samt är mer för konfigurering. Jag kör dessutom med en ramdisk för att minimera skrivningar till disk. En SSD gick paj här i månaden, och jag misstänker foldningen (24/7 i över tre år).

För CURE & FLDC: Skapa counterwallet, skapa användarnamn_ALL/FLDC_walletadress, folda för Curecoins lag, skapa Cryptobullionpools-konto.

Då detta kanske inte riktigt hör in i denna tråd, så kan jag gå med på att PM skickas för frågor, men var beredd på att jag kan ta tid på mig att svara...

Japp det har jag gjort, satte _ALL_ och sen den adressen jag fick på curecoins eller va detr nu va, tack för hjälpen

Skickar PM om jag har fler frågor.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]