Alienware lanserar dator med AMD Ryzen Threadripper den 27 juli

Permalänk
Melding Plague

Alienware lanserar dator med AMD Ryzen Threadripper den 27 juli

Som första datortillverkare och exklusiv partner avtäcker Alienware Area-51 Threadripper Edition med 12 alternativt 16 kärnor och fabriksöverklockning för lansering i slutet av juli.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Blir säkert väldigt billig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Alienware, de överprisade rgb-speldatorerna, ska få Threadripper först?

Permalänk
Avstängd

Och enormt ful som vanligt. Inget jag skulle vilja ha på skrivbordet och förmodligen svindyr dessutom.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Hahaha sjukt cool

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alienware bryr man väl sig inte så mycket om, det trevliga är ju att Threadripper ser ut att materialiseras så tidigt som juli!

Permalänk
Medlem

Så de väljer 3x 580 över Vega? Vad säger de om tillgängligheten på Vega vid tidpunkten? Betyder det att konsument-Vega kommer tidigast i Augusti? Eller är det September som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Så de väljer 3x 580 över Vega? Vad säger de om tillgängligheten på Vega vid tidpunkten? Betyder det att konsument-Vega kommer tidigast i Augusti? Eller är det September som gäller?

Apple tar de Vega som de behöver först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Apple tar de som de behöver först.

Till vilken datormodell ska de ha Vega i sommar/höst?

Permalänk

tippar på en prislapp 50.000+

Permalänk
Medlem

Lär ju kosta som en guldtacka med

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Så de väljer 3x 580 över Vega? Vad säger de om tillgängligheten på Vega vid tidpunkten? Betyder det att konsument-Vega kommer tidigast i Augusti? Eller är det September som gäller?

Skrivet av Pudeln:

Apple tar de Vega som de behöver först.

AMD_Robert förtydligade i en tråd på Reddit att 27/7 är för pre-orders, alltså inte tidpunkten för lansering av Threadripper. Det är sannolikt också före lanseringen av Vega och innan fönstret för pre-orders på Vega, så det är sannolikt därför Dell inte kan erbjuda något annat än Trifire 580.

Permalänk
Medlem

Alienwaewe som koncept känns väldigt P12, men att den kommer med Threadripper får förhoppningsvis folk att inse att Ryzen är en utmärkt cpu för spel.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har verkligen Alienware threadripper OEM eklusivitet? Borde det inte vara Dell som har det med tanke på att Alienware är bara såvitt jag vet en Dell serie.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Inaktiv

16 core Ryzen Threadripper och Nvida 1050 är en bra jämn balans, men knappast för den målgrupp som Alienware riktar sig emot.
Men det är ändå gött att 16 cores cpuer nu börjar komma till vanliga svenssons, vilket sänker priset på det andra. Min åsikt att runt 12 core är lagom för en vanlig datanörd, mer än det, ja det blir så mycket ram, ssd, dyra nätverk etc man bör skaffa för att ej bli en flaskhals.
Att belasta 100 core cpus har inga datanördar problem med utan att grafikkort ens behöver finnas på datorn, men det kostar att inte ha andra flaskhalsar.

Permalänk

På min födelsedag! Trevligt

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Testpilot
Skrivet av DozeN:

Alienware, de överprisade rgb-speldatorerna, ska få Threadripper först?

Måste dock säga att deras laptops har blivit riktigt sjysta för priset senaste åren.

Har klämt på en Alienware 15, och 21,000kr för en spel laptop med i7 7700HQ + GTX 1070 + 120Hz G-sync skärm, det är inte allt för farligt kan jag tycka. Byggkvalitén var riktigt trevlig den med!

Absolut, det finns helt klart billigare datorer med samma specs. Men tycker att deras 1 års premium service där dem kommer hem till dig och fixar datorn istället för att skicka iväg den i flera veckor - Det kan vara värt 1-2000kr extra bara där.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Alienwaewe som koncept känns väldigt P12, men att den kommer med Threadripper får förhoppningsvis folk att inse att Ryzen är en utmärkt cpu för spel.

Jag tycker Alienwaewe känns mer bortskämd pojkspoling grej, in på durken med dig.

Permalänk

Trodde någon annan skulle hinna före Dell/Alienware

Skickades från m.sweclockers.com