Microsoft "Project Scorpio" heter Xbox One X – får pris och lanseringsdatum

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Nja, man kan ju alltid hoppas. Men om jag inte minns fel så påpekade Destiny 2:s utvecklare att problemet var CPU:n, inte GPU:n, för att nå 60 fps. Så nog blir det så att de flesta titlar kommer att släppas 30 fps & 1080/720p till Xbox One och 30 fps & 4k till Xbox One X med högre AF.

Men dock så diskuterade Digital Foundry att det rörde sig om flera olika typer av optimeringar, kretsjusteringar etc (kan inte de tekniska detaljerna) så det kanske finns en möjlighet att nå 1080p & 60 fps, med tanke på att CPU:n tickar 550 mhz snabbare också.

Jag är försiktigt optimistiskt, men inväntar helt klart ett par stora spellanseringar till Xbox one X innan jag köper den. Kommer t.ex. Red dead redemption i 60fps är det troligen ett köp.

Rent tekniskt skulle det säkert gå i vissa spel. Men sen ska det implementeras i praktiken oxå och där tror jag viljan/budgeten saknas lite.

Men ja, ARK är iaf ett bekräftat exempel. Så ett och annat lir kan vi nog räkna med iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Känns som Xbox har för få exklusiva spel för att vara värt det.

"Exklusiva" spel är skit, och sådana spel som är endast ämnade för att låsa in oss konsumenter borde bojkottas (spelar ingen roll om de är "exklusiva" för PS, XB eller Nintendo).

Skrivet av Selo:

Xbox och PC har samma spelutbud så har du en PC så ser jag ingen anledning att köpa en Xbox.

För mig är det precis tvärt om.

Spelar mest på PC, men ibland är det nice att slöspela framför TV. Då är det enbart en fördel att kunna lira samma spel som jag redan köpt, oavsett var jag känner för att spela för stunden.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Dessutom för en 1000:- mer än PS4.

Nej. Det är klart "värre" än så: ca 3500.- mer.

Men det är ju samma sak som att klaga på att ett 1080Ti är dyrare än ett Radeon 480. Eller Skoda dyrare än en BMW.

Skrivet av Selo:

Lanseringsdatumet känns ju lite sent, känns som vi kommer höra nyheter om PS5 inom den tiden.

Ahh. Ok.

Då var även lanseringsdatumet av PS4 Pro sent?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Nja, man kan ju alltid hoppas. Men om jag inte minns fel så påpekade Destiny 2:s utvecklare att problemet var CPU:n, inte GPU:n, för att nå 60 fps. Så nog blir det så att de flesta titlar kommer att släppas 30 fps & 1080/720p till Xbox One och 30 fps & 4k till Xbox One X med högre AF.

Men dock så diskuterade Digital Foundry att det rörde sig om flera olika typer av optimeringar, kretsjusteringar etc (kan inte de tekniska detaljerna) så det kanske finns en möjlighet att nå 1080p & 60 fps, med tanke på att CPU:n tickar 550 mhz snabbare också.

Jag är försiktigt optimistiskt, men inväntar helt klart ett par stora spellanseringar till Xbox one X innan jag köper den. Kommer t.ex. Red dead redemption i 60fps är det troligen ett köp.

Grejen med destiny är att det är ett fruktansvärt CPU baserat spel med myckat AI som ska kontroleras samtidigt, kolla dom videos som finns uppe och räkna antalet fiender spelet skickar mot en hela tiden,

Visa signatur

Asus B450 PRO Max / MSI Z-170 S-02 / ASUS M5A97 2.0
AMD Ryzen 5 3600 @ stock / Intel I5 6600k @ 4.3 GHz @ 1.395V / AMD FX 6350 @ 4.4GHz @ 1.4125V
MSI Radeon RX 5700 8GB / Asus GTX 1060 6GB / Saphire Radeon R9 280 3GB,
Corsair Vengance DDR4 16GB 3200Mhz / Corsair vengeance LPX DDR4 4GBx2 / Crucial Balistic DDR3 4Gbx2
Fractal Design integra M 700W / Corsair CX 500W PSU