Permalänk
Medlem

@Slinger: Hade samma funderingar för någon månad sen, köpte Forza Horizon 3 istället, vilket var billigare (360kr på cdkeys.com). Lite mer "arkad" men ändå väldigt kul. Lite mer spel än simulation, men fortfarande många sköna bilar att plocka ut på långa, soliga raksträckor. Passa dig för vänstertrafiken bara

Forza 7 tvekade jag på att köpa pga mikrotransaktioner och det höga priset.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

@Slinger: Hade samma funderingar för någon månad sen, köpte Forza Horizon 3 istället, vilket var billigare (360kr på cdkeys.com). Lite mer "arkad" men ändå väldigt kul. Lite mer spel än simulation, men fortfarande många sköna bilar att plocka ut på långa, soliga raksträckor. Passa dig för vänstertrafiken bara

Forza 7 tvekade jag på att köpa pga mikrotransaktioner och det höga priset.

Ja, Horizon 3 är ett alternativ. Men fasen vad dyra spelen är på Microsoft Store. 899,00:- för Ultimate Edition, 749 för deluxe edition...
Forza 7 kostar 899:- för den fetaste versionen....... helt sjukt..

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Ja, Horizon 3 är ett alternativ. Men fasen vad dyra spelen är på Microsoft Store. 899,00:- för Ultimate Edition, 749 för deluxe edition...
Forza 7 kostar 899:- för den fetaste versionen....... helt sjukt..

Det är väl samma priser som vid släpp. De har kört reor på F6 eftersom nu så när F8 släpps så börjar de väl rea ut Forza 7. Räcker gott och väl med standard edition du lär inte ha tid köra alla bilar ändå...

FH 3 är ju en annan genre så svåra att jämföra på så sätt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Grymaste spelet Näst efter GT5

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Köpta Forza 7 igår men upptäckte idag att jag får problem om jag kopplar in min MS Sidewinder ratt..

Kör jag ned xboxkontroll har jag stadig fps på 100+, men kopplar jag in ratten får jag 9fps i menyn och 18 när jag är ute på banan.

Har försökt googla men hittar inget vettigt. Kan det bero på att den är gaaammal eller finns det någon annan förklaring?!
Om det finns någon fix vore jag evigt tacksam!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Back in the day (2010-isch?) så brukade jag och en handfull andra personer ifrån 'garaget.org' hålla i en Forza 3-kväll varje vecka.
Det gjordes posters(jag försökte hitta en), det gjordes egna regler och restriktioner, ibland spelades även repriserna in och visades upp(ifrån min CRT tjock-tv, så det var riktigt hightech!)
Och det var riktigt kul, för man undvek Forzas största problem - första kurvan i varenda multiplayer lobby någonsin...

Anyhow. Det spillde över lite till Forza 4, men dog slutligen ut och personligen har jag inte följt serien sen dess.
Men FM7 har nu släppts till PC, så jag är tillbaka i Forza och jag är åter igen påmind om hur riktigt dålig multiplayer är.

Så i hopp om att ha lite TAJT, mestadels KRASCHFRI racing tänker jag prova starta upp spelkvällarna igen! Vi kör en test-runda, sen får vi se om det finns tillräckligt med intresse för en rond 2.

Jag kommer hålla det ungefär som det var under FM3-tiden. Dom flesta assists av, det kommer väljas ut 1 klass (90% C/B/A), med eventuellt andra restriktioner eller ett speciellt tema. Sen kör vi 3-4 banor, men om folk vill fortsätta efter det så får vi se!

(Jag personligen kommer bara hålla i race-event, men om någon annan vill ta på sej att göra drifting dagar så känn er välkommen att använda denna tråden)

Efter att en kväll avslutats så uppmanar jag alla att dela med er utav klipp eller bilder ifrån eventet!

OM NI VILL VARA MED;
...Så behövs bara 1 sak! Att ni säger till och postar erat xbox-namn i tråden så att jag kan adda er och skicka invites! Eftersom FM7 dessutom är cross-platform så spelar det ingen roll om du sitter på PC/XBOX!

Om ni har frågor eller om något är otydligt, fråga på bara!
Och har ni idéer eller förslag så dela gärna med er!

----------

----------

Kopiera listan, fyll i ditt xbox-namn, sen kopierar nästa person och fortsätter.

1. Leafb0x ('Raceledare')
2. [Reserverad]
3.
4.
5.
etc.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Back in the day (2010-isch?) så brukade jag och en handfull andra personer ifrån 'garaget.org' hålla i en Forza 3-kväll varje vecka.
Det gjordes posters(jag försökte hitta en), det gjordes egna regler och restriktioner, ibland spelades även repriserna in och visades upp(ifrån min CRT tjock-tv, så det var riktigt hightech!)
Och det var riktigt kul, för man undvek Forzas största problem - första kurvan i varenda multiplayer lobby någonsin...

Anyhow. Det spillde över lite till Forza 4, men dog slutligen ut och personligen har jag inte följt serien sen dess.
Men FM7 har nu släppts till PC, så jag är tillbaka i Forza och jag är åter igen påmind om hur riktigt dålig multiplayer är.

Så i hopp om att ha lite TAJT, mestadels KRASCHFRI racing tänker jag prova starta upp spelkvällarna igen! Vi kör en test-runda, sen får vi se om det finns tillräckligt med intresse för en rond 2.

Jag kommer hålla det ungefär som det var under FM3-tiden. Dom flesta assists av, det kommer väljas ut 1 klass (90% C/B/A), med eventuellt andra restriktioner eller ett speciellt tema. Sen kör vi 3-4 banor, men om folk vill fortsätta efter det så får vi se!

(Jag personligen kommer bara hålla i race-event, men om någon annan vill ta på sej att göra drifting dagar så känn er välkommen att använda denna tråden)

Efter att en kväll avslutats så uppmanar jag alla att dela med er utav klipp eller bilder ifrån eventet!

OM NI VILL VARA MED;
...Så behövs bara 1 sak! Att ni säger till och postar erat xbox-namn i tråden så att jag kan adda er och skicka invites! Eftersom FM7 dessutom är cross-platform så spelar det ingen roll om du sitter på PC/XBOX!

Om ni har frågor eller om något är otydligt, fråga på bara!
Och har ni idéer eller förslag så dela gärna med er!

----------

https://i.imgur.com/ETvf70V.png

----------

Kopiera listan, fyll i ditt xbox-namn, sen kopierar nästa person och fortsätter.

1. Leafb0x ('Raceledare')
2. [Reserverad]
3.
4.
5.
etc.

Hahaha varför förstöra ett så seriöst upplägg med att låsa reglerna på automatlåda, abs och breaking line?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Hahaha varför förstöra ett så seriöst upplägg med att låsa reglerna på automatlåda, abs och breaking line?

Well, om du kollat i Forza-lobbyn så sätter man en undre gräns och inte ett specefikt värde.
Så Automat betyder att det är det lättaste du får köra med...

Hade gärna satt allting på simulation med manuell och koppling för det är så jag kör med min G27, men jag förstår att de flesta antagligen kommer använda dosa...

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen blir det ju inget iaf...
Dålig respons på alla sidor, tråkigt och lite oväntat faktiskt!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Uppenbarligen blir det ju inget iaf...
Dålig respons på alla sidor, tråkigt och lite oväntat faktiskt!

Snart kommer FH4, då blir det fart igen. Drar igång vår gamla Street racing och driftgrupp på Facebook iom launchen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Back in the day (2010-isch?) så brukade jag och en handfull andra personer ifrån 'garaget.org' hålla i en Forza 3-kväll varje vecka.
Det gjordes posters(jag försökte hitta en), det gjordes egna regler och restriktioner, ibland spelades även repriserna in och visades upp(ifrån min CRT tjock-tv, så det var riktigt hightech!)
Och det var riktigt kul, för man undvek Forzas största problem - första kurvan i varenda multiplayer lobby någonsin...

Anyhow. Det spillde över lite till Forza 4, men dog slutligen ut och personligen har jag inte följt serien sen dess.
Men FM7 har nu släppts till PC, så jag är tillbaka i Forza och jag är åter igen påmind om hur riktigt dålig multiplayer är.

Så i hopp om att ha lite TAJT, mestadels KRASCHFRI racing tänker jag prova starta upp spelkvällarna igen! Vi kör en test-runda, sen får vi se om det finns tillräckligt med intresse för en rond 2.

Jag kommer hålla det ungefär som det var under FM3-tiden. Dom flesta assists av, det kommer väljas ut 1 klass (90% C/B/A), med eventuellt andra restriktioner eller ett speciellt tema. Sen kör vi 3-4 banor, men om folk vill fortsätta efter det så får vi se!

(Jag personligen kommer bara hålla i race-event, men om någon annan vill ta på sej att göra drifting dagar så känn er välkommen att använda denna tråden)

Efter att en kväll avslutats så uppmanar jag alla att dela med er utav klipp eller bilder ifrån eventet!

OM NI VILL VARA MED;
...Så behövs bara 1 sak! Att ni säger till och postar erat xbox-namn i tråden så att jag kan adda er och skicka invites! Eftersom FM7 dessutom är cross-platform så spelar det ingen roll om du sitter på PC/XBOX!

Om ni har frågor eller om något är otydligt, fråga på bara!
Och har ni idéer eller förslag så dela gärna med er!

----------

https://i.imgur.com/ETvf70V.png

----------

Kopiera listan, fyll i ditt xbox-namn, sen kopierar nästa person och fortsätter.

1. Leafb0x ('Raceledare')
2. [Reserverad]
3.
4.
5.
etc.

Hur går det med spelkvällarna? Jag har ett community some kallas SFC -Swedish Forza Championship. Vi har en liga som är inne på fjärde säsongen nu.

https://facebook.com/SwedishForzaChampionship/

Vi har även en discord on Facebook saknas. I måndags började den fjärde säsongen och vi är runt 20 Pers som kör den ligan. Vi har 4 platser kvar och kör 5 veckor till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det är väl samma priser som vid släpp. De har kört reor på F6 eftersom nu så när F8 släpps så börjar de väl rea ut Forza 7. Räcker gott och väl med standard edition du lär inte ha tid köra alla bilar ändå...

FH 3 är ju en annan genre så svåra att jämföra på så sätt.

Turn 10 har inte börjat utveckla FM8 än då de satsar på FM7, så priserna kommer nog hålla ett tag till 😂👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Uppenbarligen blir det ju inget iaf...
Dålig respons på alla sidor, tråkigt och lite oväntat faktiskt!

FM7 har det rätt svårt, speciellt i Sverige. Min liga, som nämndes ovan, är nog en av de största i Sverige. Vi har några av de bästa i Sverige i alla fall (och världen om man tar den bästa som kör med oss på onsdagar).

"Måndagsligan" som är vår huvudliga är relativt öppen med assist och så men de flesta kör nog manuell låda med koppling och ingen assistans bortsett från brakingline.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brutus86:

Hur går det med spelkvällarna? Jag har ett community some kallas SFC -Swedish Forza Championship. Vi har en liga som är inne på fjärde säsongen nu.

https://facebook.com/SwedishForzaChampionship/

Vi har även en discord on Facebook saknas. I måndags började den fjärde säsongen och vi är runt 20 Pers som kör den ligan. Vi har 4 platser kvar och kör 5 veckor till

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att någon har lite drag, ska kolla närmare på er ikväll!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Kul att någon har lite drag, ska kolla närmare på er ikväll!

Ja, det är ett smalt spel här i Sverige tyvärr.. men några finns det att spela med! Hoppa gärna in, det är riktigt kul! Du kan kolla måndagens tävling på Twitch, samt kör vi en annan liga ikväll som streamas från 20.00

www.twitch.tv/sfc_official

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hej,
jag köpte FM7 till min PC igår och jag har problem med att det hackar varje 1-2s

Som ni kan se i min signatur nedan så har jag hårdvara nog för att spela det på ultra och de andra Forza spelen flyter hur bra som helst.

Jag har testat att ändra alla inställningar i spelet mtp upplösning och kvalitet mm men det ger ingen skillnad.
Har även testat att stänga av G-Sync utan resultat.

Det bör inte heller vara några andra program som ligger i gång som stör.

Kan det vara nåt driver problem? jag har senaste nvidia drivisarna.

Nån som har stött på samma problem?

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk

Har du provat att låsa spelet till 60 rutor?

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av donald1963:

Har du provat att låsa spelet till 60 rutor?

japp, ingen skillnad

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Inaktiv

Spelet är ok men för mycket arcad känsla, kör hellre Project cars 2 eller Assetto Corsa som är mer realistiskt.

Permalänk
Medlem

Jag är i 7nde racinghimmelen. Hittade till emuwheel och nu har jag igång min simucube small mige osw directdrive ratt till f7 och fh 4 och de känns absolut kriminellt bra. Nästan så att funfactorn och impfactorn är högre i f7 än diverse rena racingsimulatorer. Med måttstock kul då men otroligt bra förmedlade känsla av fjädringen, viktförskjutning mm. F7 har lite problem med rattoscillationer på rakor men det ger mer liv och direkt känsla om de trimmas rätt. Men siktar man på realism så är det ju fel naturligtvis och helt värdelöst. Fh 4 där är de faktiskt mycket lugnare och helt annan känsla. Fortfarande bra och skönt slippa thrustmaster toys are us rattarna.

Det är lite jox för att få igång och du har lämpligen gamepad vid sidan om för menyerna men defaultprofilen var förvånansvärt vettig. Oscillationerna har jag lyckats trimma ner utan att mudda ffb för mycket men går nog inte få bort helt?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x