Fredagspanelen 136: Computex, Intel Core i9 avtäckt och AMD RX Vega till sensommaren

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 136: Computex, Intel Core i9 avtäckt och AMD RX Vega till sensommaren

Redaktionen har återvänt från hårdvaruparadiset Taipei med massa intryck att dela med sig av, däribland avtäckandet av Intel Core i9 samt kavalkaden av moderkort för AMD Threadripper.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt. Då har man nått att se fram emot ikväll!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Youtube verkar vara lite sad idag så arkiveringen av streamen verkar ta längre tid än väntat. Förhoppningsvis är den uppe någon gång nu under eftermiddagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Youtube verkar vara lite sad idag så arkiveringen av streamen verkar ta längre tid än väntat. Förhoppningsvis är den uppe någon gång nu under eftermiddagen.

Just nu startar den mitt i en mening från Jakob vilket jag antar inte riktigt är meningen? Den ska börja med vinjett och så precis som vanligt eller?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Svantesson666:

Just nu startar den mitt i en mening från Jakob vilket jag antar inte riktigt är meningen? Den ska börja med vinjett och så precis som vanligt eller?

Exakt så, början är inte med i klippet som det är nu.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Nu är hela klippet arkiverat och klart att titta på! Vill be om ursäkt för den något skakiga bildfrekvensen i första delen av panelen. Streamingburken var jäkligt ledsen idag och bestämde sig för att tappa ungefär 7 000 bildrutor...

Permalänk
Hjälpsam

Sändningen har börjat inom kort under en kvart nu.
edit drog fram slidern ett hack och då startade det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Gillar att se 2st paneler på en fredag. Sweclockers & FZ's.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Jonas och Jacob har helt klart blivit den bästa sammansättningen för att göra fredagspanelen nuförtiden enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Gillar att se 2st paneler på en fredag. Sweclockers & FZ's.

Ja det är grymt, blir extra mycket att se fram emot då

Skrivet av caps lock:

Jonas och Jacob har helt klart blivit den bästa sammansättningen för att göra fredagspanelen nuförtiden enligt mig.

Håller med !

Permalänk
Medlem

Fin panel, keep going at it boys. 👍

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Att utnyttja att trimma ned grafik-kort för att skjuta på att uppgradera mobo + processor få mer prestanda för pengarna!

Apropå att uppgradera dator när det gäller spel så är det primärt grafikkort prestanda som gäller!
Prestanda som att ett 1080 drar 20W mindre än ett 1070 med 10 % högre prestanda (drar 90W).

Det här är oftast den här energi effektivitets ofta avvänds för laptops spel datorer att få upp spel prestandan med både lägre effektförbrukning och lägre klockade processorer.
Det här är något som utnyttjas rätt sparsamt av de som vill uppgradera, den vanliga frågan stryper min processorer räcka till för grafik kortet om så ofta vill de ha ett nytt mobo till nytt grafik kort.
Just kan det vara extra lönsamt att skjuta på att uppgradera moder kortet och processor för det är ett generations växling av minen och många har uppgraderat fritt från win 7 till win 10 så ett även ett nytt OS behövs, så ca: 7 till 8 tusen kr för ett ok grund packet och ofta ett par tusen till, så att skjuta på det och i stället köpa ett minst steg vassare grafikkort än behovet och trimma ned grafik kortet.
Så att till och med köpa ett så extremt kort som 1080Ti och få bättre prestanda än ett 1080 till en lägre total kostnad och mindre ljud och effekt-förbrukning, det som troligen behövs är lite mer minne (även om många vill och kan trimma upp processorerna).
Att det nu finns inställningar för hur man gör för att upp nå det med 1080 är bra, men med tanke på att det nu är extra lönsamt att skjuta på det så vore det bra att se test med även med 1080Ti.
Det senaste 10 år så har det primärt varit Intel som gällt för speldatorer och Intel systemen är rätt tacksamma öka prestandan för att sätta dit en andra hårddisk när du börjar bli orolig för den gått så länge men inte har några fel indikeringar, men är orolig att köpa en ny disk så som en 3TB RED som komplettering till din 2 TB disk sätta den i raid 1(spegling) med RST(och utnyttja 64GB av din SSD). För att vara lugn för att disken kraschar och få ut nästan den dubbla läs prestandan (men bara kunna utnyttja 2TB av disken).
Så länge du har en i7 så borde de här gå mycket bra, för i5:or i de flesta fall med, men invänta test för att säkra att det här fungerar bra!