Fulkultur om Teenage Mutant Ninja Turtles

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur om Teenage Mutant Ninja Turtles

I veckans avsnitt av Fulkultur avhandlas fenomenet Teenage Mutant Ninja Turtles, med diskussioner om TV-serier, spel och serietidningar baserade på varumärket.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den där bilden får mig bara att tänka på vatten banan :'(

Permalänk
Medlem

Pizza å träpinne, vad kan gå fel?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Missade jag när ni pratade om kopplingen mellan Turtles och Daredevil?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Minns tydligt turtleskvällar på 90talet, pizza och coca cola samt turtles på tvn. Allt gick väl fram till att de äldre killarna kollade på mig och sa "Du är ingen äkta turtle om du inte äter pepperoni"

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Den där bilden får mig bara att tänka på vatten banan :'(

Antar att du menar vattenbanan på första spelet till NES när man simmar runt bland "el-grejs" och ska få syrgas etc..
Om det är det så förstår jag vad du menar. Fyfan vad man bråkade med det där spelet, så jäkla svårt...
Ändå kunde man sitta I timmar och nöta samma sak om och om igen när man var liten

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Antar att du menar vattenbanan på första spelet till NES när man simmar runt bland "el-grejs" och ska få syrgas etc..
Om det är det så förstår jag vad du menar. Fyfan vad man bråkade med det där spelet, så jäkla svårt...
Ändå kunde man sitta I timmar och nöta samma sak om och om igen när man var liten

Precis den vattenbanan, blev tokig som liten.. ush!