Permalänk
Melding Plague

Följ WWDC med 99mac

Kolla på Apples keynote tillsammans med 99mac, och chatta med redaktionen om allt nytt som visas upp. Livesändningen kör igång 18:00, en timme innan Apples presentation.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Ska bli intressant (att följa begagnatmarknaden)!

Permalänk
Medlem

Ölen är kall, snacksen står på bordet och grillen tänds strax

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Trodde man skulle slippa apple kulten på Sweclockers åtminstone, verkar inte så. Så många hjärntvättade personer att det är hemskt att se på.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Trodde man skulle slippa apple kulten på Sweclockers åtminstone, verkar inte så. Så många hjärntvättade personer att det är hemskt att se på.

Suck...

Permalänk
Medlem

@Scirocco: Som tur är har de flesta på sweclockers ett öppnare sinne än du precis visade prov på.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket disney-ägt de visar upp som exempel. Jag missade början. Har de sagt något om ett samarbete eller väntar man sig att de kommer säga något om något uppköp senare tro?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Göta Petter! Imac-Pro.
18 core Xeon + Vega 10!
I en Imac? Låter varmt?

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Trodde man skulle slippa apple kulten på Sweclockers åtminstone, verkar inte så. Så många hjärntvättade personer att det är hemskt att se på.

Jag trodde vi droppade den attityden för 10-15 år sen...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Trodde man skulle slippa apple kulten på Sweclockers åtminstone, verkar inte så. Så många hjärntvättade personer att det är hemskt att se på.

Ingen tvingar dig. Det står trots allt "Följ WWDC med 99mac".

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Nya iPad har 120hz skärm. Gissar på att nya iPhonen kommer också ha 120hz.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Förstod jag det rätt att de även uppdaterar 12,9-tums iPad Pro?

Permalänk
Skrivet av Scirocco:

Trodde man skulle slippa apple kulten på Sweclockers åtminstone, verkar inte så. Så många hjärntvättade personer att det är hemskt att se på.

Ursäkta att jag gillar OSX som känns och ser 10år nyare ut än Windows. Samt ett fantastiskt ekosystem när man väl investerat i det.

Det mest tragiska just nu är att jag måste ha kvar min Windowsinstallation på burken, enbart för Overwatch. Annars kör jag OSX heltid på min gamingburk idag.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Förstod jag det rätt att de även uppdaterar 12,9-tums iPad Pro?

99mac svarade ja på den. Underbart. Lutar åt att sälja nuvarande och samla pantflaskor för en uppgradering.
Lägre latens och mer processorkraft lär ta pennan till en ännu högre nivå.

Många riktigt trevliga nyheter i övrigt också. Känns som det bästa på länge från Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Ursäkta att jag gillar OSX som känns och ser 10år nyare ut än Windows. Samt ett fantastiskt ekosystem när man väl investerat i det.

Det mest tragiska just nu är att jag måste ha kvar min Windowsinstallation på burken, enbart för Overwatch. Annars kör jag OSX heltid på min gamingburk idag.

Är inte alla Blizzard-spel Mac-kompatibla? Eller har de ändrat sin approach?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Är inte alla Blizzard-spel Mac-kompatibla? Eller har de ändrat sin approach?

De har skippat OW tyvärr.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Är inte alla Blizzard-spel Mac-kompatibla? Eller har de ändrat sin approach?

Overwatch är det första Blizzard spel de byggde på sin nya DX11+ motor; Denna har sedan blivit portad till PS4; men av outgrundlig anledning så har den bara blivit portad till PS4 efter detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

MBA har fortfarande 1440x900-upplösning 2017. Den kostar dessutom 11k

Helt vansinnigt om man frågar mig. Min nuvarande MBA är från 2013 och det finns inte den minsta antydan till mening med uppgradering för min del.

Många riktigt fina nyheter idag, men priset är det stora problemet för min del. Ända sedan Apple uppdaterade kursen mot SEK finner jag det omöjligt att motivera ett köp. 15,5k för en Macbook?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frek:

Overwatch är det första Blizzard spel de byggde på sin nya DX11+ motor; Denna har sedan blivit portad till PS4; men av outgrundlig anledning så har den bara blivit portad till PS4 efter detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var oerhört tråkigt, har alltid sett Blizzard som ett säkert kort till att kunna spela på Mac. Förhoppningsvis kommer Vulkan ta över mer och mer och minska plattformslåsning.

Permalänk
Skrivet av Qn1f3:

Det var oerhört tråkigt, har alltid sett Blizzard som ett säkert kort till att kunna spela på Mac. Förhoppningsvis kommer Vulkan ta över mer och mer och minska plattformslåsning.

Blev riktigt irriterad på detta. Kör som sagt innan 99% OSX på även min gamingburk men måste ha kvar Windows för jag gillar Overwatch så mycket..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

@SimpanDirr:

Håller med om att det är tråkigt. Men nu när Apple verkar ge grafikprestanda lite fokus med både Metal 2 och externa GPU:er känns det som det kan bli aktuellt med Overwatch. Senaste jag hörde från Blizzard är att det inte är uteslutet och det var t.o.m. innan Apple presenterade Metal 2 och stöd för externa GPU:er.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma