HTC samarbetar med Intel kring trådlöst Vive-headset

Permalänk
Melding Plague

HTC samarbetar med Intel kring trådlöst Vive-headset

Med hjälp av ett nytt tillbehör till HTC Vive vill Intel ta trådlös VR till de stora massorna nästa år. En prototyp av detta visas nu under årets Computex-mässa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer nog få drömma om ett bra pris men kul att i alla fall få en inblick på #framtiden
Ser ju riktigt fräsigt ut med trådlös roomscale VR

Permalänk

Kan lätt tänka mig att betala upp till 2k för att få min Vive trådlös.
Bara det finns en större batterilösning på typ 3 timmars spelande.

Hypar på denna!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur ska headsetet få ström då? Batterier låter tungt med tanke på att folk redan klagat på vikten?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Orisons:

Hur ska headsetet få ström då? Batterier låter tungt med tanke på att folk redan klagat på vikten?

Kolla på videon så får du se , tycker det ser möjligt med batteriet rakt på huvudet.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

En av de sakerna som fått mig att avvakta med VR, hoppas det blir en bra lösning.

Permalänk

Fy fan va bra

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Hedersmedlem

Ja!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Men den där tp casten finns la redan?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Men den där tp casten finns la redan?

Men det finns ju redan en som gör tv apparater??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Men den där tp casten finns la redan?

Ja detta gör samma sak. Man kan ju hoppas på lite konkurrens som får ner priset.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Hur ska headsetet få ström då? Batterier låter tungt med tanke på att folk redan klagat på vikten?

En skärm i klass med en telefon, en wi-fi(ish) modul, en video avkodare och sensorer, jag undrar om det finns någon annan sorts enhet med liknande hårdvara som är batteridriven och inte så tung.
Kanske en som många redan idag har i fickan just nu? Som man kan ta batteriet från?

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi

Permalänk
Medlem

Vilken hjärnkokare det lär bli. På med aluminiumfoliemössan

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant, jag undrar vart haken är? Kort räckvidd? Måste man ha en tredje dosa högt uppsatt eller kommer den klara att sända genom kroppen om man hukar sig?
Känns dock som ett självklart köp, om den inte blir väldigt dyr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Hur ska headsetet få ström då? Batterier låter tungt med tanke på att folk redan klagat på vikten?

Skrivet av andra94:

Kolla på videon så får du se , tycker det ser möjligt med batteriet rakt på huvudet.

Antar att batteriet inte nödvändigtvis behöver sitta på huvet

Permalänk
Medlem

@Pellemanify: Sant, tänkte inte på det....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Var inte detta redan på gång i samarbete med något bulgariskt företag?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Medlem

Hoppas inte att batteriet börjar brinna om den är på huvudet. Borde vara bättra i fickan eller något, kanske att man kan använda mobilen eller en powerbank så man får själv välja.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sett kablarna som ett problem när jag spelar, en batteritid, betydligt tyngre, delay i streaming osv ser jag som ett stort problem

Permalänk
Medlem

Det stora problemet med VR just nu är väl snarare att det inte finns några direkt "riktiga" spel som är skoj i VR, utan det är mest 2 timmars demos som säljs till fullpris.

Permalänk
Medlem

@Wasp: Nyheten är ju skriven så att kolls nu kan du snart få din Vive trådlöst när det redan går och tpcast näms ju inte ens i artikeln.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@wasprocker: Nyheten är ju skriven så att kolls nu kan du snart få din Vive trådlöst när det redan går och tpcast näms ju inte ens i artikeln.

Tpcast finns inte att tillgå någon annanstans än i Kina. har ett vive...jag vet :<

Permalänk
Medlem

@Wasp: i vivetråden var det ju någon som hade fått tag i Svenska priser på tpcasten.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Någon som vet när TPCAST ska komma till Europa? Förhoppningsvis innan 2018...