Permalänk
Medlem

Mer påkostade M-ATX-moderkort?

I mitt nya bygge kommer jag vilja hålla ner formfaktorn till M-ATX eller M-ITX. Hos Intel finns det gott om moderkort i den storleken som har mer lull-lull (t.ex bättre ljudkretsar, något som är viktigt för mig i ett mindre chassi). Men hos AMD och AM4 verkar det bara vara standardutförande från alla tillverkare - B350 för en tusenlapp. Det verkar bara vara i ATX-storlek som det finns några mer påkostade modeller.

Är det någon som har koll på om det inom en snar framtid kommer lanseras lite roligare moderkort för de mindre storlekarna åt AM4? Känns lite synd att moderkortsutbudet ska behöva styra vilken CPU jag skaffar...

Permalänk
Medlem

X370 tror jag den mer påkostade varianten heter. Verkar dock inte finnas något mATX ännu, och den enda som jag sett jobbar på ett är Biostar.

http://www.biostar.com.tw/app/en/mb/introduction.php?S_ID=871

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Den verkar inte finnas på marknaden ännu. Biostar's mini-ITX - kort: X370GTN verkar i alla fall finns tillgänglig att förbeställa.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.