Permalänk

Windows produktnyckel

Hej.

Jag har nyligen använt ett USB minne för att ominstallerat windows 7 på min dator. Nu när allt är ominstallerat så ber Microsoft mig att skriva in min produktnyckel innan 30 dagar, som jag inte har kvar efter ominstallationen.. Sist jag använde den nyckeln var när jag skulle omvandla USB minnet till att boota windows 7 installations program. Jag trodde nyckeln skulle matas in automatiskt via USB minnet när ominstallationen gjordes, jag var ju t.o.m tvungen att ha en äkta nyckel för att ens kunna formatera USB minnet. Sjukt irriterande.

Någon som har en lösning på detta ? Finns nyckeln kvar någonstans på USB minnet kanske ? Det är ju sjukt många filer på den, men vet man vart i minnet nyckeln står skrivet är det ju lättare.

Mvh

Permalänk
Medlem

Nix, nyckeln är inte på USB-minnet.
Har du inte klisterlappen med nyckeln kvar?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Tyvärr så gör Microsoft inte specialbyggd windows som inkluderar nyckeln, och har du inte klisterlappen kvar så är det ajö med den bara köpa nytt.

Dock förstår jag inte varför inte Microsoft patchar Windows 7 8 och 8.1 gör nycklarna digitala som med Windows 10 kan man hoppa över nyckeln och den aktiveras digital automatiskt så länge det är samma maskin.

Permalänk
Avstängd
Permalänk

@JSvanberg: Jag byggde nyligen en ny dator med W10. Kan man använda den på två datorer ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av masterplz:

@JSvanberg: Jag byggde nyligen en ny dator med W10. Kan man använda den på två datorer ?

Nej.

En licens = En dator. För vanliga användare, det finns volymnycklar men för företag.

Permalänk
Medlem

Om du köpt en riktig dator med Windows 7 ska den komma med en COA sticker med licenskoden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vart har du gjort av nyckeln du säger att du var tvungen att använda när du formaterade usb minnet då?

Permalänk

Datorn byggdes för 6 år sedan, har säkert tappat bort original cdn under någon flytt.

Permalänk

@Flexon: Byggde den själv för 6 år sedan typ, kommer ihåg jag hade en skiva, så COA sticker har jag nog inte. (?)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av masterplz:

Datorn byggdes för 6 år sedan, har säkert tappat bort original cdn under någon flytt.

Skrivet av masterplz:

@Flexon: Byggde den själv för 6 år sedan typ, kommer ihåg jag hade en skiva, så COA sticker har jag nog inte. (?)

Känns som att du är ganska rökt. Din licensnyckel är en värdehandling. Har du blivit av med den så går det inte bara att få en ny.

Om du har köpt en OEM-version av Windows 7 så får du med en klisterlapp som du ska sätta på datorn. På den lappen står licensnr'et.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Köp en nyckel på ebay, brukar kosta 30-40:- och är äkta. Vill du kan du sedan installera Windows 10 på samma nyckel gratis. Förstår inte varför folk kör priat när det är nästan gratis att skaffa original

Visa signatur

Blank

Permalänk

Tack för svar och tips allesammans. Jag får helt enkelt ta och köpa en ny.

Mvh