Adobe Premiere - Hjälp med en effekt

Permalänk
Medlem

Adobe Premiere - Hjälp med en effekt

Hej jag behöver hjälp om en effekt som jag vet inte vad man kallar den eller om den ens existerar på programmet.

Jo, jag vill se på ett specifikt mål, som jag vi säger hel bild på ett 10 sekunders klipp så ser man en byggnad och en öppen dörr jag zoomar nu in via Adobe Premiere men jag rör mig för mycket runt i spelet med kameran så fokuset på dörren blir irriterande att skapa frame via Position.

Går det att rita av ett område via maskning av en effekt så kameran ser mot endast byggnadens dörr inzoomad fastän kameran rör sig rejält i ett spel?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Nu var det ju ett tag sedan men att manuellt försöka stabilisera frame by frame i ett 10sek klipp är inte så optimalt, inte fel men det finns bättre sätt.

Warp stabilization är vad du är ute efter, stabilisera först och sen kan du zooma in hur mycket du vill. Jag antar att du inte vill att det ska vara stabiliserat innan inzoomning för då ser hela klippet konstig och onaturligt. Kommer inte själv ihåg exakt vart man skulle gå för att göra en mjuk transition så att stabiliseringen går från 0 till 100 under inzoomningen men det ska inte vara så svårt.

Permalänk
Medlem

@Vinzient

Warp stabilization, finns den med i Premiere's effekter?

Eller är det något separat jag måste skaffa?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil