Permalänk
Medlem

Diablo 3 Säsong 10

Här kan vi snacka om Diablo 3 säsong 10.

Jag har en fråga. Jag kör just nu WD med Spirit barrage och pets. Sett de som kör på top listan kör utan All Res på sin gear. Förstår dock inte hur de överlever. Jag har testat byta min All res till armor, och märkte direkt hur svårt det blev. Man dör ju ganska direkt av all poison och cold damage elites ger.

Är det någon speciell skill de använder som gör att de klarar av det? Har kollat genom det mesta men hittar inget som ger mer Resistance.

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan tänka mig är att de kör med Aquila Cuirass och du kanske kör något annat i chest slot? Eller så har de såpass mycket högre Int att de har högre all res pga det, en snabb koll på alla top WDs på listan så har samtliga 1300+ all ressamt 5000+ armor.
Sen kanske de är snabbare på att Spirit Walk.
Lättare att säga vad som skiljer åt om du länkar din profil.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Där ser man, men det gör det , 10% av Int blir all res.
Sen en annan stor skillnad är ju att alla top WDs som inte kör med 6sets kör med Legacy of Nightmares setet (Litany of the undaunted och Wailing Host) vilket ger 4% damage reduction samt 100% increased damage för varje ancient item de har medans du kör med focus/restraint.

Edit: här är statsen från #1 WD HC (SC har liknande stats)

Strength 77
Dexterity 77
Intelligence 21965 (2196 all res, plus res från gear)
Vitality 5134
Damage 4935670
Toughness 28858300
Recovery 1141600

Dessa stats är utan att varken Aquila eller Legacy of Nightmares är inräknade.

Dina motsvarande stats är
Strength 77
Dexterity 77
Intelligence 9124 (912 all res, plus res från gear)
Vitality 3541
Damage 1515890
Toughness 8529740
Recovery 198113

Så anledningen till att du inte överlever lika lätt är för att du helt enkelt har mycket sämre gear
Och med den mängden Int dessa spelare har så är det stora mängder med diminishing returns på all res, så varje poäng bli r värd mindre och då lönar det sig att gå på armor istället.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tänk på att du måste hålla mananivån på 90% för att Aquila ska vara till nån nytta.
Nightare setet är också viktigt för den builden, och ancient gear såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

De som leder laddern brukar ju ha sinnessjukt hög paragon-level också, förmodligen >2000 vilket ger otroligt mycket intellekt när du maxat allt annat.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -