Nvidia släpper drivrutin för Tekken 7 och Star Trek: Bridge Crew

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin för Tekken 7 och Star Trek: Bridge Crew

Inom kort lanseras de två nya speltitlarna Tekken 7 och Star Trek: Bridge Crew till PC. Inför detta släpper nu Nvidia en ny drivrutin med diverse optimeringar för spelen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Fightingspel med datormus, nya metan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Fightingspel med datormus, nya metan.

Fightingspel med kontroll/fightingstick, fast via PC?

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Hade konsoll när Tekken 1-5 var aktuella och de var riktigt roliga. Ska nog köpa mig en PS4-kontroller och Tekken 7. Inväntar recensioner först dock.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Coming early 2017...........nåja...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

TEKKEN !!!!!!!

Fan vad nice! Jag som varit lite ledsen över att inte ha en PS4 inför denna rellen!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Fightingspel med datormus, nya metan.

Jag älskar verkligen "PC-Gamers" som år 2017 fortfarande tror att spela på PC per automatik betyder att man måste använda tangentbord och mus oavsett spel. :=)

Alla bör ha en xbox eller Dual-shock handkontroll för sin PC tycker jag då de tillför mycket i exempelvis racingspel, fightingspel och faktiskt generellt många 3rd-person spel som inte har fokus på aiming. Det är förvånansvärt många som vägrar ens prova på en handkontroll som komplement till tangentbord/mus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boredbynoobs:

Jag älskar verkligen "PC-Gamers" som år 2017 fortfarande tror att spela på PC per automatik betyder att man måste använda tangentbord och mus oavsett spel. :=)

Alla bör ha en xbox eller Dual-shock handkontroll för sin PC tycker jag då de tillför mycket i exempelvis racingspel, fightingspel och faktiskt generellt många 3rd-person spel som inte har fokus på aiming. Det är förvånansvärt många som vägrar ens prova på en handkontroll som komplement till tangentbord/mus.

Jepp, de glömmer bort att det är trotsallt...Microsoft som gör mjukvaran till PC och Xbox..Sen det magiska...det går absolut inte att koppla en PC till den stora 75" TV'n heller..inte ens med HDMI eller streama via sin dator>mobil>TV..kabellöst, via moonlight..

Sen att datorn tar 99% av alla handkontroller som finns på marknaden.

Liksom det går inte..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

TEKKEN !!!!!!!

Fan vad nice! Jag som varit lite ledsen över att inte ha en PS4 inför denna rellen!

Uhm, kommer ju till datorn?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Uhm, kommer ju till datorn?

Förklarar för dig.
"TEKKEN !!!!!!! :D"
Personen i fråga är glad.

"Fan vad nice!"
Personen i fråga förstärker intrycket av att denne är glad.

"Jag som varit lite ledsen över att inte ha en PS4 inför denna rellen!"
Personen i fråga har varit ledsen över att inte ha ps4 inför denna "rellen" som jag antar betyder "releasen". Eftersom den trott det skulle blivit konsol exklusivt. Men med tanke på att personen är så lycklig i övrigt kan man då inte anta att den då förstått att det faktiskt kommer till PC då?
Ganska tydligt enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Ännu en usel drivare. Installerade den igår och såg ut att fungera fint. Problemet med att mittenskärmen inte släcks var borta denna gång och under kvällen och natten fungerade det fint. Nu när jag är hem på lunchen så har datorn fastnat i ett liknande läge "fixade" drivare gjort innan vilket tvingar en fulomstart. Allt jag hade igång var borta och blir att backa drivare ASAP igen.

Riktigt tröttsamt att Nvidia inte får ordning på drivrutinerna, varit väldigt många dåliga på raken nu. 381.89 är någorlunda modern och dess enda uppenbara brist är att den inte sätter mittenskärmen i viloläget. Bättre det så får bli den, vill inte backa ännu längre än absolut nödvändigt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ännu en usel drivare. Installerade den igår och såg ut att fungera fint. Problemet med att mittenskärmen inte släcks var borta denna gång och under kvällen och natten fungerade det fint. Nu när jag är hem på lunchen så har datorn fastnat i ett liknande läge "fixade" drivare gjort innan vilket tvingar en fulomstart. Allt jag hade igång var borta och blir att backa drivare ASAP igen.

Riktigt tröttsamt att Nvidia inte får ordning på drivrutinerna, varit väldigt många dåliga på raken nu. 381.89 är någorlunda modern och dess enda uppenbara brist är att den inte sätter mittenskärmen i viloläget. Bättre det så får bli den, vill inte backa ännu längre än absolut nödvändigt heller.

Själv har jag haft stora problem med shadowplay(tror jag). Skärmen tänds och släcks frekvent, ibland slutar systemet att svara och så håller den på så i två-tre minuter innan nvidiashare.exe kraschar, efter det fungerar det fint. Om loopen eller problem påbörjar går det inte att stänga av den manuellt, den startar bara om sig själv och fortsätter att strula. Enda som hjälper är att vänta två-tre minuter mesans skärmen tänds och släcks medans systemet slutar att svara i långa stunder tills det till slut kraschar...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Själv har jag haft stora problem med shadowplay(tror jag). Skärmen tänds och släcks frekvent, ibland slutar systemet att svara och så håller den på så i två-tre minuter innan nvidiashare.exe kraschar, efter det fungerar det fint. Om loopen eller problem påbörjar går det inte att stänga av den manuellt, den startar bara om sig själv och fortsätter att strula. Enda som hjälper är att vänta två-tre minuter mesans skärmen tänds och släcks medans systemet slutar att svara i långa stunder tills det till slut kraschar...

Ouch, det där lät inte trevligt. :/ Uppstod det nu eller är det ett problem som kommer och går?
Använder du Shadowplay med? Jag använder inget sådant alls, bortsett från vad det nu är som ger FPS-visare i spel då. MSI Afterburner och dess FPS-visare fungerar inte med Nvidia för mig så varit så illa tvungen att använda Nvidias lösning. Samt i sällsynta fall Nvidias screenshot-funktion då Afterburner inte fungerar där heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Jag älskar verkligen "PC-Gamers" som år 2017 fortfarande tror att spela på PC per automatik betyder att man måste använda tangentbord och mus oavsett spel. :=)

Alla bör ha en xbox eller Dual-shock handkontroll för sin PC tycker jag då de tillför mycket i exempelvis racingspel, fightingspel och faktiskt generellt många 3rd-person spel som inte har fokus på aiming. Det är förvånansvärt många som vägrar ens prova på en handkontroll som komplement till tangentbord/mus.

Framgår det verkligen inte att människan skojar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ouch, det där lät inte trevligt. :/ Uppstod det nu eller är det ett problem som kommer och går?
Använder du Shadowplay med? Jag använder inget sådant alls, bortsett från vad det nu är som ger FPS-visare i spel då. MSI Afterburner och dess FPS-visare fungerar inte med Nvidia för mig så varit så illa tvungen att använda Nvidias lösning. Samt i sällsynta fall Nvidias screenshot-funktion då Afterburner inte fungerar där heller.

Är sedan förra whql och händer inte alltid, men kanske varannan/var tredje gång jag sitter vid datorn. Dock bara i Windows. Misstänker att det är någon skärminspelning av desktop som kan ställa till det. Japp, använder shadowplay. Däremot har Afterburners overlay aldrig strulat. Den fungerar ju dock enbart med directx-titlar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Framgår det verkligen inte att människan skojar?

Även om just den människan möjligtvis skojar så kvarstår det faktum att väldigt många tyvärr tänker så.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Jag älskar verkligen "PC-Gamers" som år 2017 fortfarande tror att spela på PC per automatik betyder att man måste använda tangentbord och mus oavsett spel. :=)

Alla bör ha en xbox eller Dual-shock handkontroll för sin PC tycker jag då de tillför mycket i exempelvis racingspel, fightingspel och faktiskt generellt många 3rd-person spel som inte har fokus på aiming. Det är förvånansvärt många som vägrar ens prova på en handkontroll som komplement till tangentbord/mus.

Har en Xbox 360 kontroll, ratt+pedaler, en flygspak, en yoke, roderpedaler, mekaniskt tangentbord och gaming-mus.
Rätt verktyg för varje tillfälle.

Spelar dock helst 3:e personspel med mus+tangentbord (GTA 5, Witcher 3 o.s.v.). Tycker inte man får tillräckligt precision och snabbhet alls med en handkontroll i de spelen. Kör dock bilarna i GTA med handkontrollen. Vore lite osmidigt att behöva skruva fast ratten på skrivbordskanten varje gång man snor en bil

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD