Permalänk

Uppgradera till ryzen

Kör idag med amd fx8350 samt 16gb ram 2st msi 970 sli i upplösning 2560x1440P budget på 9000kr ca vilket ska jag köpa är de värt å uppgradera cpu istället för gpu tacksam för svar länkar 2st kundvagnar tips mottaget. Kylare har h115i push pull. amd4 bracket påväg har hyper evo212 vilken ska ja använda. 1 med 1700x https://www.inet.se/kundvagn/visa/10414660/

2 med 1600x https://www.inet.se/kundvagn/bild/10414810/

Spelar bf1 mest samt ska spela lite mer cpu tunga spel så son star craft 2 å dylikt. Tacksam för svar😊

Vad för hastighet ska man ha på ramminne

Permalänk
Medlem

Hade valt 1600X, presterar mer eller mindre likvärdigt i spel för mindre pengar

Ryzen presterar som bäst om minnena är klockade över 3GHz, dom moduler du valt lär fungera utmärkt, men kolla moderkortets stöd för att vara säker

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk

@Rixxz: på tillverkarens hemsida eller? Ska man köra ramminne i xmp profil sen då? Var inne också på 1600x eftersom det inte var så stor skillnad på det😊

Permalänk
Medlem

Vänta på coffee lake och zen 2. Ryzen har för låga klockfrekvenser i förhållande till IPC för att vara relevanta i en speldator. Det är ju inte så att du sitter i sjön med den cpu du har nu, om du inte satsar på skyhöga framerates dvs. Nu kommer sommaren och då kanske det är lite lättare att invänta hösten med att uppgradera?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Skulle tom säga 1600 om du inte har något emot att överklocka... Bör nå samma prestanda som 1600X, men kostar mindre. Du får dessutom med deras Wrath kylare i 1600 (inte i 1600X) som faktiskt klarar av att kyla rätt bra). Även om du inte tänker använda den, så har du ju en kylare "på köpet" och du har nog med kylare med H115 för att OCa

Annars håller jag med... 3k+ minnen är varm rekommendation. De har haft svårt att nå 3200 förr, men tydligen ska den senaste BIOSen för plattformen fixa detta för iaf 9/10. Men det beror lite på moderkortet också om jag förstått det rätt (då vissa tillverkare har snålat lite).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trebrecks:

Kör idag med amd fx8350 samt 16gb ram 2st msi 970 sli i upplösning 2560x1440P budget på 9000kr ca vilket ska jag köpa är de värt å uppgradera cpu istället för gpu tacksam för svar länkar 2st kundvagnar tips mottaget. Kylare har h115i push pull. amd4 bracket påväg har hyper evo212 vilken ska ja använda. 1 med 1700x https://www.inet.se/kundvagn/visa/10414660/

2 med 1600x https://www.inet.se/kundvagn/bild/10414810/

Spelar bf1 mest samt ska spela lite mer cpu tunga spel så son star craft 2 å dylikt. Tacksam för svar😊

Vad för hastighet ska man ha på ramminne

Kanske överväga 3200MHz minnen? Det skiljer inte många kronor i pris.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vänta på coffee lake och zen 2. Ryzen har för låga klockfrekvenser i förhållande till IPC för att vara relevanta i en speldator. Det är ju inte så att du sitter i sjön med den cpu du har nu, om du inte satsar på skyhöga framerates dvs. Nu kommer sommaren och då kanske det är lite lättare att invänta hösten med att uppgradera?

skitsnack. Ryzen kräver högre klockad ram för spel och är den bästa uppgraderingen sedan sandy bridge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Kör idag med amd fx8350 samt 16gb ram 2st msi 970 sli i upplösning 2560x1440P budget på 9000kr ca vilket ska jag köpa är de värt å uppgradera cpu istället för gpu tacksam för svar länkar 2st kundvagnar tips mottaget. Kylare har h115i push pull. amd4 bracket påväg har hyper evo212 vilken ska ja använda. 1 med 1700x https://www.inet.se/kundvagn/visa/10414660/

2 med 1600x https://www.inet.se/kundvagn/bild/10414810/

Spelar bf1 mest samt ska spela lite mer cpu tunga spel så son star craft 2 å dylikt. Tacksam för svar😊

Vad för hastighet ska man ha på ramminne

Själv hade jag kikat på antingen 1600 eller 1700, sen överklockat.
Ramminnena ska antingen vara 3000MHz eller 3200MHz.

Vill du komma billigare undan skulle du kunna köpa ett b350 modekort.
Du kommer dock inte kunna köra crossfire eller sli på ett sådant. Själv är jag inte så intresserad av att ha dubbla grafikkort.
Tyckte själv https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4311513 såg intressant ut.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Vänta på coffee lake och zen 2. Ryzen har för låga klockfrekvenser i förhållande till IPC för att vara relevanta i en speldator. Det är ju inte så att du sitter i sjön med den cpu du har nu, om du inte satsar på skyhöga framerates dvs. Nu kommer sommaren och då kanske det är lite lättare att invänta hösten med att uppgradera?

Zen 2 förväntas väl inte komma för ens nästa år?

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

skitsnack. Ryzen kräver högre klockad ram för spel och är den bästa uppgraderingen sedan sandy bridge.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du lyckas få ram-minnet stabilt i högre hastigheter så hjälper det såklart till i många spel. Samtidigt har samtliga Ryzen generellt sämre prestanda än exempelvis Kaby Lake och i vissa titlar presterar Ryzen till och med sämre än i 7 2600K (sandy bridge). Ryzen gör inte mer än 4ghz och har något lägre IPC än kaby lake. Tittar du på enskilda benchmarks hos en och samma källa som är AMD-partiska så kan du säkert få fram siffror som antyder att Ryzen skulle vara överlägsen i spel. Men tittar man på flera källor så märker man snart att så inte är fallet.

Skrivet av KentBrack:

Själv hade jag kikat på antingen 1600 eller 1700, sen överklockat.
Ramminnena ska antingen vara 3000MHz eller 3200MHz.

Vill du komma billigare undan skulle du kunna köpa ett b350 modekort.
Du kommer dock inte kunna köra crossfire eller sli på ett sådant. Själv är jag inte så intresserad av att ha dubbla grafikkort.
Tyckte själv https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4311513 såg intressant ut.

Zen 2 förväntas väl inte komma för ens nästa år?

Nej, det är sant. I början av 2018. Tiden går förvisso fort. Men för en speldator skulle jag i första hand ta en titt på Coffee Lake när den släpps innan jag köper in på första generationens ryzen och dess moderkort. I "värsta fall" har den samma IPC som Kaby Lake vilket är högre än Ryzen. Lika många kärnor och trådar som Ryzen 7 1600-serien. Och jag har svårt att tro att Coffe Lake kommer klocka lika dåligt som ryzen. Jag tror helt klart Coffe Lake kommer bli ett vinnande koncept, inte minst för speldatorer. Vill man köra AMD så skulle jag ändå vänta. AMD var ganska snabba med att Zen 2 kommer nå högre klockfrekvenser. Något som jag tolkar lite som ett erkännande av misslyckandet med första generationens Ryzen och dess långa klockpotential. Ryzen är helt klart prisvärd för den som inte prioriterar spel i första hand. Men jag tolkar det som att TS i första hand ska ha datorn för spel.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Förstår inte folk som kallar R5 1600 "värdelös" när det gäller spel. Sedan när i helvete blev en i7 7700K ett krav?
R5 1600 ligger i samma prisklass som i5:orna, där snackar vi, i dom flesta fall, ungefär likvärdig prestanda mellan dom i 1080p+.
Så om nu Ryzen är så värdelöst som ni säger antar jag att ni har samma höga tankar om Core i5?

Känns lite som att kalla ett 1070 "värdelöst" för 1080Ti är minsann bättre

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk

Tack för svar men vill inte ha intel vill stödja amd å tyckte den verkar bra. Räcker för mig blir bra nog iaf. I värsta fall kan ja uppgradera senare amd är prisvärda

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

Tack för svar men vill inte ha intel vill stödja amd å tyckte den verkar bra. Räcker för mig blir bra nog iaf. I värsta fall kan ja uppgradera senare amd är prisvärda

Tack för svar men vill inte ha intel, vill stödja amd då jag tyckte den (?) verkar bra. Räcker för mig iallafall, blir bra nog. I värsta fall kan jag uppgradera senare, amd är prisvärda (enligt mig). Tror jag ovanstående menade, svårt att tolka.

Permalänk
Medlem

@KentBrack: Ryzen Zen är gjord på 14nm, i början av 2018 kommer Zen+ med 14nm+ en förbättrad 14nm teknik (1600X på 4,1 går upp till 4,4). Zen 2 på 7nm kommer 2019

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk

@Snabbt_o_Hårt: jao men så är de väl med allt inom teknik med att de kommer nytt o nytt.

Permalänk
Medlem

@trebrecks: G.Skill Ripjaws V Black 3600MHz går att köra i 3200MHz och 3600MHz med senaste beta BIOS som släpptes till ASUS CROSSHAIR VI HERO

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/ram-minne/ddr4/g...

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/moderkort/amdsoc...

1600X får många upp över 4,0 på vattenkylning medans få 1600 kommer över 3,9

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk

Har redan beställt https://www.inet.se/kundvagn/bild/10414810/ blev denna fast med crucial 2x8gb ddr4 3200mhz

Permalänk
Medlem

Bra @trebrecks, lyssna inte på Kadaver snubben
Dessutom kan man byta till Zen2 eller 3 när de kommer eftersom alla Zen generationer kommer använda AM4 Det kallar jag framtidssäkert!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Förstår inte folk som kallar R5 1600 "värdelös" när det gäller spel. Sedan när i helvete blev en i7 7700K ett krav?
R5 1600 ligger i samma prisklass som i5:orna, där snackar vi, i dom flesta fall, ungefär likvärdig prestanda mellan dom i 1080p+.
Så om nu Ryzen är så värdelöst som ni säger antar jag att ni har samma höga tankar om Core i5?

Känns lite som att kalla ett 1070 "värdelöst" för 1080Ti är minsann bättre

Helt rätt. Det är ett sanslöst trams att riktigt bra CPU:er skulle vara skit bara för att en annan presterar lite bättre i en del spel.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Ryzen 5 1600 är helt klart prisvärd i prisklassen. Självklart kan man köra ryzen om man inte är ute efter "hög-fps gaming". Själv lirar jag Quake Champions och med i7 2600K @ 4.8ghz och överklockat GTX 970, allt på low så får jag drops ner till 100fps vilket inte är hållbart för mig. Osäker på om det är cpun eller grafikkortet som flaskar, men jag skulle personligen inte chansa. Vill man lira causual i 60fps så klarar man sig med typ vad som helst. Till och med bulldozer kommer man ju en bit med fortfarande. TS ville uppgradera och ska man uppgradera är det ju kul om skillnaden blir så stor som möjligt. Jag hade personligen aldrig köpt en i5a heller. Men som sagt i prisklassen så hade jag köpt "så billigt som möjligt". Att köpa ett dyrt moderkort tillsammans med Ryzen 5 för att i bästa fall klocka cpun till 4ghz istället för typ 3.8-3.9 kallar jag att kasta pengarna i sjön.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Förstår inte folk som kallar R5 1600 "värdelös" när det gäller spel. Sedan när i helvete blev en i7 7700K ett krav?
R5 1600 ligger i samma prisklass som i5:orna, där snackar vi, i dom flesta fall, ungefär likvärdig prestanda mellan dom i 1080p+.
Så om nu Ryzen är så värdelöst som ni säger antar jag att ni har samma höga tankar om Core i5?

Känns lite som att kalla ett 1070 "värdelöst" för 1080Ti är minsann bättre

Tyvärr är prestandan inte likvärdig i Starcraft 2 vilket är det TS ska spela så...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

AMD har börjat rulla ut AGESA 1006 som tillåter RAM minnen upp til 4000mhz så snabbare RAM minnen är inga problem på ryzen, än så länge så har bara ASUS Crosshair VI Agesa 1006 aktiverat.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vänta på coffee lake och zen 2. Ryzen har för låga klockfrekvenser i förhållande till IPC för att vara relevanta i en speldator. Det är ju inte så att du sitter i sjön med den cpu du har nu, om du inte satsar på skyhöga framerates dvs. Nu kommer sommaren och då kanske det är lite lättare att invänta hösten med att uppgradera?

För låga frekvenser för vad? Spela i 640x480 @ 1000 FPS?

Jag kör en 1080Ti AMP Extreme överklockad och min CPU (1800x @ 4GHz) flaskar inte ett j-vla skit.
Jag har 100% GPU Utilization i allt jag gör. Spelar t.ex. BF1, 2560x1440p Ultra allt och ligger runt 120fps hela tiden (GameTime.MaxFPS = 120).

Jag blir irriterad på att läsa sånt här nonsens att Ryzen inte duger till som spel-CPU.

Ja, absolut! Kör man 640x480 i en miljard fps så presterar en Skylake/Kaby Lake bättre, men vem sjutton spelar på det sättet?
I verkligenheten, den jag och de flesta andra lever i, är CPU absolut ingen flaskhals i spel med en Ryzen-CPU.

Vad man däremot får är betydligt fler kärnor och en underbart stutter free-upplevelse i spel då denna CPU har ett stort antal "lediga" trådar om någon windows process eller antivirus kör igång i bakgrunden medan man spelar.

Ryzen är i allra högsta grad relevant i spel.

Relevanstillägg.
Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem

@Skrutto: Jag gör. :s Ju högre fps, desto mindre påverkan har inkonsekventa frame-times och desto lägre input lag får du. Om man nu främst ska spela och är villig att betala över 6000kr, varför då inte köpa det bästa man kan få för pengarna? "För att stödja AMD"... Fint och nobelt... Du har gått på deras PR/"tyck synd om oss"-kampanj. Att argumentera med fanboys är som att diskutera sakfrågor/fakta med en troende fundamentalist.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver
Håller fullständigt med, det är sjukt irriterande att diskutera med en fanboy som bortser från all UPPDATERAD fakta
Vi går inte på ditt skitsnack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutto:

Vad man däremot får är betydligt fler kärnor och en underbart stutter free-upplevelse i spel då denna CPU har ett stort antal "lediga" trådar om någon windows process eller antivirus kör igång i bakgrunden medan man spelar.

Någonting jag upplever som kommer ifrån en 4670k som är väl med i matchen jämfört med nya i5, är varken bättre fps eller andra mätbara faktorer egentligen, den största skillnaden är att allt är så buttersmooth sen jag hoppade över till Ryzen. Både i spel, under både Win10 och Linux, så flyter det alltid perfekt. Något jag upplevde med i5an är små stutters ibland, alltid något litet hack vid varje spelkväll, vissa spel värre än andra, har inte upplevt någonting liknande med Ryzen, allt sådant är borta. Mätbar fps är en grej, och jag förstår alla tester som görs då jag själv kikat igenom allt, men det är något med Ryzen jag inte kan sätta fingret på, allting känns 'mjukare' eller hur man ska säga. Jag har aldrig suttit på en i7a med hyperthreading och kan inte bedöma om dom med sina 4 extra trådar klarar det bättre, men än så länge så har min användningsupplevelse vid datorn blivit förbättrad även om fps mätaren inte visar det.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Har redan beställt https://www.inet.se/kundvagn/bild/10414810/ blev denna fast med crucial 2x8gb ddr4 3200mhz

OK kolla in på gigabytes support sida (http://www.gigabyte.us/Motherboard/GA-AX370-Gaming-5-rev-10#s...) efter BIOS ver F6 (inte släppts än)om du vill köra de minnen snabbare än 2933MHz

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Alla dessa trådar.

Såhär har jag upplevt det i alla fall, när det kommer till allt jag läst om Ryzen.

Att säga att Intel är bättre än Ryzen på spel och enbart basera processorernas "styrka" på spel diagram är helt galet sjukt.

Allt handlar om optimeringar.
Spelutvecklare har under en lång tid nu optimerat spel för Intel processorer då dem i stort sätt ägde processormarknaden.

AMD har nu kommit med Ryzen och jag önskar att man någon gång kunde slippa se alla boykotts om just Ryzen. AMD är helt enkelt tillbaka i CPU marknaden. Dem kan åter igen slåss mot Intel på samma nivå.

Jag har sett över 100 olika benchmarks där Ryzen och Intel kommer på top i flera olika scenarion.
Ett utav dessa benchmarks vann Intels 7700k deras egna 6900k på någon bild redigerings program. Men förlora mot Ryzen.

Samma sak gäller Nvidia, allt handlar om optimeringar. Fast än 1080 är starkare än någon motsvarighet till AMD lär den säkert förlora mot ett AMD kort i något spel då det spelet är AMD optimerat.

Ashes of the singularity kom med en Ryzen optimering och vann 7700k med över 35fps.

Nu när man återgår till det jag börja med, optimering.
Låt oss säga att vi har 2 bilar. En Volvo på 300 Hästkrafter, och en SAAB på 300 Hästkrafter. Jag ger dem lika mycket hästkrafter för att förklara det lätt till folk som inte vill fatta "optimeringar".

Volvon rullar på fina däck, medans SAAB rullar på dåliga. Båda är lika starka, och vid olika Scenarion är ena starkare än den andra. AMD är våran SAAB. Låt dem få bygga upp den så får ni se det rulla minst lika fint

Jag ville skippa Ryzen för en anledning och det var för att Minnena var mer som ett Lotto. Men då det bara går framåt blir det nog ändå en Ryzen.

Sen så har ni ju det där med "Smoothness". Ryzen kanske ger 10 mindre fps men spelet känns bättre o spela. Jag vet inte om det är sant men det verkar ju som det i alla fall. AMD har även lovat optimeringar till 1080p där Ryzen förlorar mest. Vid högre upplösningar är både Intel och Ryzen lika bra och ger mer än de flestas vardagsbehov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

@Chris_Kadaver
Håller fullständigt med, det är sjukt irriterande att diskutera med en fanboy som bortser från all UPPDATERAD fakta
Vi går inte på ditt skitsnack

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut!
Jag är en Fanboy för att jag ifrågasätter någon som kommer med absurda påståenden utan att själv ha någon uppfattning.
Ni påstår att jag är lurad, men jag vill nog påstå att det är NI som gått på anti Ryzen-propagandan.

Jag har ägt både i5:or och i7:or i mycket högre grad än AMD.
Jag har sett båda sidorna av steken och kan uttala mig.
Ryzen är en högst kompetent processor var gäller gaming. Såhär långt den bästa processorn jag haft.

Sen kan det vara bra att blicka lite längre fram än näsan räcker.
Ryzen har alla förutsättningar att bli bättre med tiden, medan nuvarande 7700k har nått sin väga ände. Vi kommer inte se mer optimeringar på den fronten.

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutto:

Absolut!
Jag är en Fanboy för att jag ifrågasätter någon som kommer med absurda påståenden utan att själv ha någon uppfattning.
Ni påstår att jag är lurad, men jag vill nog påstå att det är NI som gått på anti Ryzen-propagandan.

Jag har ägt både i5:or och i7:or i mycket högre grad än AMD.
Jag har sett båda sidorna av steken och kan uttala mig.
Ryzen är en högst kompetent processor var gäller gaming. Såhär långt den bästa processorn jag haft.

Sen kan det vara bra att blicka lite längre fram än näsan räcker.
Ryzen har alla förutsättningar att bli bättre med tiden, medan nuvarande 7700k har nått sin väga ände. Vi kommer inte se mer optimeringar på den fronten.

Blev lite osäker på om du läste mitt meddelande på rätt sätt och hur jag ska läsa ditt på rätt sätt hehe. Så vet inte om allt du skrev var riktat mot bland annat mig, svårt att tyda.
Iaf, jag var ironisk mot Kadaver snubben. Dvs att jag håller med dig Skrutto och att Kadaver har fel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Blev lite osäker på om du läste mitt meddelande på rätt sätt och hur jag ska läsa ditt på rätt sätt hehe. Så vet inte om allt du skrev var riktat mot bland annat mig, svårt att tyda.
Iaf, jag var ironisk mot Kadaver snubben. Dvs att jag håller med dig Skrutto och att Kadaver har fel

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppsan! Ber om ursäkt för den missriktade tillrättavisningen
Då är vi ju överens helt enkelt.
Det mesta var riktat mot ovanstående skribent oavsett

Tolkade "går inte på ditt skitsnack" riktat mot mig

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.