Nytt gtx 1080 flaskas av mina gamla delar

Permalänk
Medlem

Nytt gtx 1080 flaskas av mina gamla delar

Tjena! Jag har nyligen köpt ett msi gtx 1080 då jag laggade en hel del på Playerunknown's battlegrounds (berodde på att jag körde ett gtx 660 förut). Jag vill nu uppgradera resterande delar i min dator då jag känner att de flaskar mitt grafikkort lite.
Mina specs är:
CPU: AMD fx-8350
Moderkort: MSI 970-gaming
Internminne: 8gb (2x4gb) corsair vengence 1600mhz, 4gb (2x2gb) av någon random typ av minne (ligger på 1333mhz iaf)
Hårddisk: gammal hårddisk på 500gb, 7200rpm. Måste verkligen uppgraderas
PSU: Fractal Design EFFEKT 600W. Köpte med grafikkortet då mitt gamla nätagg inte räckte till.
GPU: Msi gtx 1080 gaming-x som tidigare sagt.

Så som jag har förstått det flaskas det inte jättemycket, men delarna är så pass gamla så att de behöver bytas ändå. Tanken är att köpa en skärm till detta också då min är för gammal.

Jag behöver nu lite tips på vad jag ska köpa. Jag använder datorn mest till att spela men det händer att jag använder photoshop för att framställa bilder och klipper filmer som kanske behöver lite högre klockhastighet eller tråd-antal. Jag har inte extremt mycket kunskap om vad behövs eftersom jag inte har undersökt det. Tanken är att jag möjligtvis ska klocka processorn i framtiden.

Budgeten ligger på ungefär 15000kr och jag ska köpa cpukylare, chassi och extra fläktar till det. Jag behöver en ssd på minst 500gb och ingen hdd för tillfället. Gärna ett moderkort med bra möjligheter för överklockning.
Ni kan gärna skapa kundkorgar och skicka ifall ni finner det enklare.

Tacksam för alla svar

Visa signatur

Min kondition? Nej den är inget att slipa på... Här behövs fan en såg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ullo:

Tjena! Jag har nyligen köpt ett msi gtx 1080 då jag laggade en hel del på Playerunknown's battlegrounds (berodde på att jag körde ett gtx 660 förut). Jag vill nu uppgradera resterande delar i min dator då jag känner att de flaskar mitt grafikkort lite.
Mina specs är:
CPU: AMD fx-8350
Moderkort: MSI 970-gaming
Internminne: 8gb (2x4gb) corsair vengence 1600mhz, 4gb (2x2gb) av någon random typ av minne (ligger på 1333mhz iaf)
Hårddisk: gammal hårddisk på 500gb, 7200rpm. Måste verkligen uppgraderas
PSU: Fractal Design EFFEKT 600W. Köpte med grafikkortet då mitt gamla nätagg inte räckte till.
GPU: Msi gtx 1080 gaming-x som tidigare sagt.

Så som jag har förstått det flaskas det inte jättemycket, men delarna är så pass gamla så att de behöver bytas ändå. Tanken är att köpa en skärm till detta också då min är för gammal.

Jag behöver nu lite tips på vad jag ska köpa. Jag använder datorn mest till att spela men det händer att jag använder photoshop för att framställa bilder och klipper filmer som kanske behöver lite högre klockhastighet eller tråd-antal. Jag har inte extremt mycket kunskap om vad behövs eftersom jag inte har undersökt det. Tanken är att jag möjligtvis ska klocka processorn i framtiden.

Budgeten ligger på ungefär 15000kr och jag ska köpa cpukylare, chassi och extra fläktar till det. Jag behöver en ssd på minst 500gb och ingen hdd för tillfället. Gärna ett moderkort med bra möjligheter för överklockning.
Ni kan gärna skapa kundkorgar och skicka ifall ni finner det enklare.

Tacksam för alla svar

Tycker du att 6 kärnor inte räcker så ta en 1700 istället.
I övrigt kommer det ge en massiv prestandaboost mot vad du har

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10412069/

Permalänk
Avstängd

@ullo: NVMe SSD är totalt bortkastat, bättre att lägga pengarna på ett nytt nätaggregat. https://www.inet.se/kundvagn/visa/10412113/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

@Svensktiger
Ska man verkligen ha en FETINGkylare ist för Ryzens medföljande så väljer man såklart 1600x eller 1700x för det finns ju ingen anledning att välja icke-X cpu om man tycker den medföljande inte duger.

TS: Med en budget på 15k så hade jag nog ändå valt 1700/1700x, 3200MHz mimne, och nvme ssd är värt de speciellt när några hundralappar inte gör nån direkt skillnad på budgeten.

Sen kan man ju diskutera om ett bättre nätagg ska inskaffas nu när alla andra komponenter också är top of the line.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

@Svensktiger
Ska man verkligen ha en FETINGkylare ist för Ryzens medföljande så väljer man såklart 1600x eller 1700x för det finns ju ingen anledning att välja icke-X cpu om man tycker den medföljande inte duger.

TS: Med en budget på 15k så hade jag nog ändå valt 1700/1700x, 3200MHz mimne, och nvme ssd är värt de speciellt när några hundralappar inte gör nån direkt skillnad på budgeten.

Sen kan man ju diskutera om ett bättre nätagg ska inskaffas nu när alla andra komponenter också är top of the line.

Skickades från m.sweclockers.com

För dom 400kr man sparar genom att välja icke-X så kan man ju köpa 1600 OCH en bättre kylare istället för för att lägga pengarna på 1600x och sen en kylare.

Det är väl en jätte bra anledning att inte välja x ? Samma processor men bara en lägre frekvens

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem

Du är medveten om att spelet är early access också så även om du har typ bästa grejerna så kanske det inte flyter helt ändå.

Men ett uppgradering av resten av systemet hade jag gjort också.
Kan/kommer du klocka?
Det bör man veta för att lättare kunna välja fram en bra cpu för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av peji89:

För dom 400kr man sparar genom att välja icke-X så kan man ju köpa 1600 OCH en bättre kylare istället för för att lägga pengarna på 1600x och sen en kylare.

Det är väl en jätte bra anledning att inte välja x ? Samma processor men bara en lägre frekvens

Kan ja, men ska man bry sig om att ha eftermarknadskylare med Ryzen så är väl även högre frekvens intressant då originalkylaren gör ett bra jobb vid normala frekvenser, och så kanske XFR är av intresse för de som använder enkeltrådade program.
Är man ingen hardcore-överklockare så skulle jag säga 1600/1700 utan eftermarknadskylare.

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Du är medveten om att spelet är early access också så även om du har typ bästa grejerna så kanske det inte flyter helt ändå.

Men ett uppgradering av resten av systemet hade jag gjort också.
Kan/kommer du klocka?
Det bör man veta för att lättare kunna välja fram en bra cpu för dig

Jag kommer klocka processorn, men det kommer inte handla om en överklockning över gränsen som amd eller intel har satt. Mer för att jag kan och för att det är gött med lite extra gratis prestanda

Och ja, jag vet att det fortfarande är early acces, men lär bygga ut datorn ändå eftersom att det behövs i överlag
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min kondition? Nej den är inget att slipa på... Här behövs fan en såg!

Permalänk
Medlem

Så om jag har förstått rätt så verkar stock kylaren till Ryzen serien fungera ganska bra? stämmer detta även vid överklockning?

Sen kommer jag välja en ssd ist för en nvme även fast min budget är hög. den stora skillnaden i hastigheter syns egentligen vid flytt av stora filer vilket i mitt fall nästan bara skulle synas när jag laddar filer i Photoshop eller Adobe premiere.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min kondition? Nej den är inget att slipa på... Här behövs fan en såg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ullo:

Så om jag har förstått rätt så verkar stock kylaren till Ryzen serien fungera ganska bra? stämmer detta även vid överklockning?

Sen kommer jag välja en ssd ist för en nvme även fast min budget är hög. den stora skillnaden i hastigheter syns egentligen vid flytt av stora filer vilket i mitt fall nästan bara skulle synas när jag laddar filer i Photoshop eller Adobe premiere.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart skulle det varit en 950 PRO i mitt paket !
Och NVMe är sättet diskarna jobbar mot datorn på, det är fortfarande SSD'er
NVMe är bättre än SATA på allt, och ju mer du plågar disken ju större blir skillnaden.
Och oavsett hur bra den medföljande kylaren är så kommer en "riktig" kylare (som NH-D15) att både kyla bättre och vara tystare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Självklart skulle det varit en 950 PRO i mitt paket !
Och NVMe är sättet diskarna jobbar mot datorn på, det är fortfarande SSD'er
NVMe är bättre än SATA på allt, och ju mer du plågar disken ju större blir skillnaden.
Och oavsett hur bra den medföljande kylaren är så kommer en "riktig" kylare (som NH-D15) att både kyla bättre och vara tystare.

Så du tycker att en kylare samt en nvme disk är obligatoriskt? kylare har jag varit inställd på att köpa i vilket fall, men så som jag har förstått det så blir det knappt skillnad i gaming ändå? varför skulle jag behöva hastigheter över 3000mb/s? Förlåt ifall det är en dum fråga

Visa signatur

Min kondition? Nej den är inget att slipa på... Här behövs fan en såg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Tycker du att 6 kärnor inte räcker så ta en 1700 istället.
I övrigt kommer det ge en massiv prestandaboost mot vad du har

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10412069/
https://www.inet.se/kundvagn/bild/10412069/

Skrivet av Peppar2014:

Jag skulle vara j*vligt försiktig med de RAM-Hastigheterna på Ryzen, kolla moderkortets QVL och se vilka hastigheter som minnena faktiskt kommer köra i om de ens finns med dvs.

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem

Jag har funderat ett tag på om jag ska gå för ryzen linjen eller någon av i5-7600K eller i7-7700k. Skulle det vara någon skillnad egentligen? Tänkte på ifall jag kör stock hastigheter på cpu och överklockar den inte.

Visa signatur

Min kondition? Nej den är inget att slipa på... Här behövs fan en såg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ullo:

Så om jag har förstått rätt så verkar stock kylaren till Ryzen serien fungera ganska bra? stämmer detta även vid överklockning?

Sen kommer jag välja en ssd ist för en nvme även fast min budget är hög. den stora skillnaden i hastigheter syns egentligen vid flytt av stora filer vilket i mitt fall nästan bara skulle synas när jag laddar filer i Photoshop eller Adobe premiere.

Skickades från m.sweclockers.com

Stockkylaren för min 1700 (Wraith Spire) fungerade skapligt upp till 3,7GHz Högre än det så rekommenderar jag eftermarknadskylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ullo:

Så du tycker att en kylare samt en nvme disk är obligatoriskt? kylare har jag varit inställd på att köpa i vilket fall, men så som jag har förstått det så blir det knappt skillnad i gaming ändå? varför skulle jag behöva hastigheter över 3000mb/s? Förlåt ifall det är en dum fråga

Bra och tyst kylare är i min mening en no brainer när man har lite budget att leka med.
Prestandamässigt ger det nära noll, men att ha en tyst dator vid full belastning är mycket trevligt
En snabb NVMe disk är lite samma sak, knappast en nödvändighet men väldigt trevligt !
Och saken med snabba diskar är att det kan vara svårt att märka skillnad när man byter upp sig, men man märker direkt när man hamnar med en långsam SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Bra och tyst kylare är i min mening en no brainer när man har lite budget att leka med.
Prestandamässigt ger det nära noll, men att ha en tyst dator vid full belastning är mycket trevligt
En snabb NVMe disk är lite samma sak, knappast en nödvändighet men väldigt trevligt !
Och saken med snabba diskar är att det kan vara svårt att märka skillnad när man byter upp sig, men man märker direkt när man hamnar med en långsam SSD

Jo, men grejen är den att som jag har förstått det finns det knappt någon skillnad i prestanda mellan en bra vanlig sata ansluten ssd och en nvme PCl. Uppgraderar från en skithårddisk som i en vanlig överföring av filer har medelhastigheten av ungefär 20-30mb/s vilket suger haha. Så skillnad kommer synas direkt. Känner bara inte riktigt att det är värt att köpa en nvme m.2 ssd ist för en vanlig sata-ansluten ssd. Har jag förstått det helt fel eller är det bara små skillnader i prestanda?

Visa signatur

Min kondition? Nej den är inget att slipa på... Här behövs fan en såg!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ullo:

Så du tycker att en kylare samt en nvme disk är obligatoriskt? kylare har jag varit inställd på att köpa i vilket fall, men så som jag har förstått det så blir det knappt skillnad i gaming ändå? varför skulle jag behöva hastigheter över 3000mb/s? Förlåt ifall det är en dum fråga

Precis som du var inne på tidigare, du kommer inte nyttja en NVMe SSD´s fulla potential. NVMe SSD:er passar ypperligt i arbetsstationer/workstations, och inte för vardagligt användande utan det är bortkastade pengar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lunilu:

Jag skulle vara j*vligt försiktig med de RAM-Hastigheterna på Ryzen, kolla moderkortets QVL och se vilka hastigheter som minnena faktiskt kommer köra i om de ens finns med dvs.

Vilket återigen är relaterat till AMD´s microcode för Ryzen cpu:erna. AMD och dess partnertillverkare utav moderkort kommer lösa detta med en framtida BIOS uppdatering.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ullo:

Jag har funderat ett tag på om jag ska gå för ryzen linjen eller någon av i5-7600K eller i7-7700k. Skulle det vara någon skillnad egentligen? Tänkte på ifall jag kör stock hastigheter på cpu och överklockar den inte.

7600k är inget bra val idag överhuvudtaget eftersom den saknar trådning vilket både 7700k och Ryzen har. Det är den stora skillnaden.
Har du inte råd med en cpu för 3500+ så är det Ryzen 1600 som gäller med 6 kärnor/12 trådar.
Oavsett om du väljer i7 eller Ryzen så kommer du bli nöjd. Ryzen 1700 kostar samma som en 7700k så de är direkta konkurrenter men du får 8 kärnor/16 trådar med Ryzen mot 4 kärnor/8 trådar med i7. Där tycker jag Ryzen käkar upp i7 ganska rejält
Du får lite lägre fps med Ryzen gpa lägre klockhastighet men den råa kraften 8 kärnor ger kommer göra datorn mycket framtidssäker.

Detta säger jag som sitter med en 7700k ...

På Inet kostar det:
7700k + Pure Rock = 4140kr
Ryzen 1600 = 2400kr
Ryzen 1600x + Pure Rock = 3135kr
Ryzen 1700 = 3490kr
Ryzen 1700x + Pure Rock = 4340kr

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Precis som du var inne på tidigare, du kommer inte nyttja en NVMe SSD´s fulla potential. NVMe SSD:er passar ypperligt i arbetsstationer/workstations, och inte för vardagligt användande utan det är bortkastade pengar.

Verkligen inte !
Håller med om att man kan leva med en vanlig slö-SSD om man jagar kronor.
Men att en snabbare NVMe skulle vara bortkastade pengar i en "vanlig" dator håller jag inte med om !
Tycker själv absolut att det kan vara värt 50% mer för en disk som är 4-5 gånger snabbare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Verkligen inte !
Håller med om att man kan leva med en vanlig slö-SSD om man jagar kronor.
Men att en snabbare NVMe skulle vara bortkastade pengar i en "vanlig" dator håller jag inte med om !
Tycker själv absolut att det kan vara värt 50% mer för en disk som är 4-5 gånger snabbare.

Din åsikt är noterad, och förkastad. Läs recensioner, du kommer bli motbevisad.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Jag köpte en till 960 Evo 250GB i helgen för 888kr, så jag skulle nog säga att det var värt de haha

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av ullo:

Jag har funderat ett tag på om jag ska gå för ryzen linjen eller någon av i5-7600K eller i7-7700k. Skulle det vara någon skillnad egentligen? Tänkte på ifall jag kör stock hastigheter på cpu och överklockar den inte.

Asus har för närvarande en cashback-kampanj som kan vara intressant. http://www.asus-promotion.com/cpu/en/sweden
Summan varierar något med val av moderkort, men ca 900:- om man väljer ungefär motsvarande prisklass som tidigare länkats i tråden. Utifrån prisjakt skiljer det 1200:- på 1600 och 7700k, så ca 300:- mer för 7700k efter cashback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xoxava:

Asus har för närvarande en cashback-kampanj som kan vara intressant. http://www.asus-promotion.com/cpu/en/sweden
Summan varierar något med val av moderkort, men ca 900:- om man väljer ungefär motsvarande prisklass som tidigare länkats i tråden. Utifrån prisjakt skiljer det 1200:- på 1600 och 7700k, så ca 300:- mer för 7700k efter cashback.

Ja det verkar interessant, får fortsätta kolla på alla möjligheterna Tack för svaret

Visa signatur

Min kondition? Nej den är inget att slipa på... Här behövs fan en såg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xoxava:

Asus har för närvarande en cashback-kampanj som kan vara intressant. http://www.asus-promotion.com/cpu/en/sweden
Summan varierar något med val av moderkort, men ca 900:- om man väljer ungefär motsvarande prisklass som tidigare länkats i tråden. Utifrån prisjakt skiljer det 1200:- på 1600 och 7700k, så ca 300:- mer för 7700k efter cashback.

Det där är missvisande eftersom i7 KRÄVER en kylare, det gör inte Ryzen 1600. Så prisskillnaden innan cashback är 1740kr på inet. 1575kr om man köper på de billigaste ställena enligt Prisjakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

8350n är värdelös för spel tydligen. Jag satt tidigare med en sån och ett 1070. Uppgradering till 7600k gav med nästan fördubblad fps i PUBG och mycket bättre flyt. Min kollega som satt på en AMD 9370 och ett 1080 fick i princip samma resultat när han uppgraderade till en 7700k.

Anledningen att jag valde en Intel istället för Ryzen är att jag planerar att köpa en Intel Optane sedan för att få upp ännu mer läshastighet.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Det där är missvisande eftersom i7 KRÄVER en kylare, det gör inte Ryzen 1600. Så prisskillnaden innan cashback är 1740kr på inet. 1575kr om man köper på de billigaste ställena enligt Prisjakt.

Skickades från m.sweclockers.com

OP skriver ju att det ska köpas kylare.

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en I5 4690K och 1080 och får ändå bara 40 fps i pubg. Det stora problemet är att prestandan är detsamma i många spel för mig.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Verkligen inte !
Håller med om att man kan leva med en vanlig slö-SSD om man jagar kronor.
Men att en snabbare NVMe skulle vara bortkastade pengar i en "vanlig" dator håller jag inte med om !
Tycker själv absolut att det kan vara värt 50% mer för en disk som är 4-5 gånger snabbare.

Skrivet av Peppar2014:

Din åsikt är noterad, och förkastad. Läs recensioner, du kommer bli motbevisad.

Skillnaden mellan dem 2 är ju 200 kronor give or take, så personligen slipper jag hellre Sata kabeln o allt
För övrigt behövs ju inte en NVMe krets. Man kan ju ta vanliga M.2 SSDn, Länk

Men som sagt, 200 spänn, många ink. mig hade inte brytt mig. Den kommer vara minst lika snabb som en vanlig SSD, och ifall jag får 0.5% mer är det Win win med att bara slippa kablarna Men ren fakta så stämmer det att datorn aldrig ens kommer kunna utnyttja de flera tusen skriv och läs hastigheterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xoxava:

OP skriver ju att det ska köpas kylare.

Jaaa, vilket ingår med Ryzen 1600

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350