Bungie visar Destiny 2 – blir exklusivt för Battle.net på PC

Bungie visar Destiny 2 – blir exklusivt för Battle.net på PC

Lite mer än en månad efter att Bungie avtäckt Destiny 2 berättar de nu mer om spelet, vilket bland annat kommer med en ny kampanj, nya planeter och vapen.

Läs hela artikeln här

Såg inte så speciellt imponerande ut, men jag ger det en chans.

Så när väl blizzard bestämt sig för att döpa om battle.net för att tjänsten bara har blizzard spel ändå så börjar de lägga dit spel från andra bolag?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar vad jag ser, så det blir nog ett köp nu när det kommer till PC!

Skrivet av Whaleman:

Så när väl blizzard bestämt sig för att döpa om battle.net för att tjänsten bara har blizzard spel ändå så börjar de lägga dit spel från andra bolag?

Jag tänkte också på det... argumentet för att byta namn på launchern till Blizzard var väl just att de ändå bara hade sina egna spel där?

destiny 2 kmr på battle.net fyfan vad ruttet herregud....

Är väl iofs inte så konstigt att det kommer till Blizzard Launcher kan jag tycka iom att Bolagen faktiskt går under namnet Activision Blizzard även om de släpper spel under sina respektive tidigare bolagsnamn Blizzard och Activision.

Skrivet av Wifi:

Jag gillar vad jag ser, så det blir nog ett köp nu när det kommer till PC!

Jag tänkte också på det... argumentet för att byta namn på launchern till Blizzard var väl just att de ändå bara hade sina egna spel där?

Jo lite märkligt men misstänker att fler av activisions spel kommer komma till battle.net nu

Skrivet av Chibariku:

Jo lite märkligt men misstänker att fler av activisions spel kommer komma till battle.net nu

Vad kommer härnäst? Call of Duty!

Av trailern att döma, samt av vad det gick att utläsa av nyheten så såg det ut att fortsätta i samma spår, men att det är skönt, samt kul att kunna spela Destiny 2 på datorn när det släpps

Ska bli intressant att se hur de vidareutvecklat det, mer än vad man kan utläsa av nyheten, se om de har samma Light-system, och i sådana fall hur högt upp man kommer att kunna nå i 2:an gällande Light.

Är ett "måste spelas"-spel för egen del, föll pladask för ettan, så jäkla roligt koncept, är bara roligt om de vidareutvecklat samt finslipat det, och lyckas ta det till nästa nivå.

Önsketänkt vore co op multi platform och multiplayer matcher på separata syatem för att det inte ska vara fuskigt. Vill kunna lira med personer som endast har xbox men jag är pc spelare.

Hur är detta en gameplay-trailer?

Synd att storföretagen väljer att fokusera på sina egna DRM-tjänster istället för en standardiserad =/

Trodde inte battle.net fanns längre utan blev Blizzard?

Som vanligt Sweclockers negativa till alla nya spel.

Ska bli jäkla kul att testa det, var lite avis när konsolspelare lyckades ha Destiny 1 och inte vi. MMO fps har jag aldrig testat så blir kul!

ser fantastiskt ut tycker jag, hoppas bara det inte blir ett tomt skal till spel för att sen fyllas på med 400 dlcs..

om det får bra reviews så kanske det här blir första gången jag köper spelet till fullt pris o inte väntar på prissänkning tråkigt att det inte kommer till steam då jag alltid har steam öppet men inte battlenet. first world problems..

Skrivet av Kethsi:

ser fantastiskt ut tycker jag, hoppas bara det inte blir ett tomt skal till spel för att sen fyllas på med 400 dlcs..

om det får bra reviews så kanske det här blir första gången jag köper spelet till fullt pris o inte väntar på prissänkning tråkigt att det inte kommer till steam då jag alltid har steam öppet men inte battlenet. first world problems..

dlcs blir det nog inte men kan tänka mig expansion packs likt wow.

Hoppas verkligen dem levererar denna gång!

Gunplay och delvis grafiken var ju helt spot on första spelet, men tyvärr var storyn verkligen undermålig.

Skrivet av Sneaky_rhino:

dlcs blir det nog inte men kan tänka mig expansion packs likt wow.

ok men det blir ju ungefär samma problem, t.ex bas spelet har inte raids utan man får betala extra för ett expansion pack för att få tillgång till raids, det här är ju inte något jag vet utan bara min förhoppning att det inte blir så.

Skrivet av Whaleman:

Jag gillar att dom utmanar Valves dominans. Poligon släppte en artikel om Valve häromdagen, ingen trevlig läsning, men det har man vetat om Valve tidigare, därför bojkottar jag tjänsten sen ett par år tillbaka.

Härligt initiativ blizzard!

Skrivet av Cenorida:

Synd att storföretagen väljer att fokusera på sina egna DRM-tjänster istället för en standardiserad =/

Först måste det ju komma en standard. Och det lär inte hända på väldigt länge.

Skrivet av Mirialia:

Jag gillar att dom utmanar Valves dominans. Poligon släppte en artikel om Valve häromdagen, ingen trevlig läsning, men det har man vetat om Valve tidigare, därför bojkottar jag tjänsten sen ett par år tillbaka.

Härligt initiativ blizzard!

Blev nyfiken vad det är för artikel du läste. Lust att länka?

Tjänsten heter väl Blizzard och inte battle.net?

Och buuuu för exklusivitet. Låt mig välja var jag köper mina spel

Skrivet av Berrabub:

Blev nyfiken vad det är för artikel du läste. Lust att länka?

https://www.polygon.com/2017/5/16/15622366/valve-gabe-newell-...

Inga hemligheter direkt, men ändå läsvärt. Framförallt för Valves fanboys.

Om spelet inte släpps på Steam köper jag det inte. Så enkelt är det. Inget köp för mig nu tyvärr.

Skrivet av Seziuo:

Om spelet inte släpps på Steam köper jag det inte. Så enkelt är det. Inget köp för mig nu tyvärr.

Varför inte? Spelar det någon roll om det är blizzards eller valves online drm du använder för att spela spelet?

Skrivet av Mirialia:

Varför inte? Spelar det någon roll om det är blizzards eller valves online drm du använder för att spela spelet?

Jag har tre program (plus spel) installerade på min dator i nuläget. Jag vill inte behöva installera ett gäng klienter bara för att spela mina spel. Dessutom har jag lagt tiotusentals kronor på spel som finns på Steam.

Jag bojkottar helt enkelt spelet för att jag anser att Steam är den bästa spelplattformen just nu och genom att inte köpa spelet förstår Bungee (och andra spelutvecklare) att lansera sina spel på Steam också.

vad alla whinar om bnet/blizzard appen... den fungerar faktiskt betydligt bättre än steam som har en tendens att köra nån random omstart i tid och otid som kastar ut en från matcher.
3 skifts livet får uppleva mycket

Skrivet av Samlooh:

Hoppas verkligen dem levererar denna gång!

Gunplay och delvis grafiken var ju helt spot on första spelet, men tyvärr var storyn verkligen undermålig.

Kommer ju till PC, bådar ju gott

Skrivet av Seziuo:

Jag har tre program (plus spel) installerade på min dator i nuläget. Jag vill inte behöva installera ett gäng klienter bara för att spela mina spel. Dessutom har jag lagt tiotusentals kronor på spel som finns på Steam.

Jag bojkottar helt enkelt spelet för att jag anser att Steam är den bästa spelplattformen just nu och genom att inte köpa spelet förstår Bungee (och andra spelutvecklare) att lansera sina spel på Steam också.

Du har med andra ord blivit lurad till att handla på Steam reor, byggt upp ett spelbibliotek och nu vill du inte använda en annan tjänst alls, ens om spelet är bra.

Saknade just att Destiny 1 inte var på PC. Detta KAN bli bra.