HTC och Lenovo gör fristående Daydream-headset

Permalänk
Melding Plague

HTC och Lenovo gör fristående Daydream-headset

Google fortsätter satsningen på virtuell och förstärkt verklighet och lanserar en ny version av plattformen Daydream, som nu ska komma till fristående VR-headset.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När man tittar på bilderna så ser det inte ut som HTC kommer fortsätta med samma koncept som dom gjorde med Vive. Dvs. att man pressar skärmen mot ansiktet. Lenovo kör den enligt mitt tycke mer bekväma varianten där man hänger upp den och lägger tyngden mot pannan.

Permalänk
Medlem

Känns lite som att det blir ett headset med inbyggd mobiltelefon typ?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk

Tycker det är lite roligt att Lenovo hoppar på tåget, det var ju något otippat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Mansonite: Men det finns mycket positiva delar att designa ett standalone headset gentemot en mobilhållare. Bättre kylning, bättre displayer, kanske t o m två displayer, en per öga så att man kan ändra IPD. Du slipper också ha all datorkraft i mobilformfaktor så du kan nog lättare omfördela vikten så att den inte blir så framtung.

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM