Microsoft tillkännager Fall Creators Update för Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Microsoft tillkännager Fall Creators Update för Windows 10

Nästa stora uppdatering till Windows 10 får namnet Fall Creators Update, vilken bland annat introducerar det nya designspråket Fluent Design, tidigare kallat Project Neon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Namnet måste väl ändå vara något slags rekord i fantasilöshet?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Hade det inte bara varit snyggare med Fall Update?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Namnet måste väl ändå vara något slags rekord i fantasilöshet?

Äh vem bryr sig, så tradigt med alla övertrendiga uppdateringsnamn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Namnet måste väl ändå vara något slags rekord i fantasilöshet?

Beror ju på om man fortsätter, gör man något liknande som Intel med sitt Tick-Tock så fyller det ju en funktion. En stor uppdatering med nytt namn på våren och en mindre uppdatering på hösten.

Sen skulle jag hävda att Ubuntu har ett mer fantasilöst system om än väldigt tydligt.

Permalänk
Medlem

Undrar verkligen om det är så smart för Microsoft att köra TVÅ stora uppdateringar om året.
Vore bättre med en om året så det hinner sätta sig och diverse buggar kan redas ut.

Nu kommer det bli ett väldigt tryck på att det skall vara buggfritt när det lanseras
(Känner vi microsoft kommer det aldrig vara helt buggfritt)

Permalänk
Hjälpsam

Undrar varför ingen dragit ett skämt om "Fail Creators Update" än?
Så! nu är det i alla fall gjort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Namnet måste väl ändå vara något slags rekord i fantasilöshet?

Bättre än FaIl Creators iaf (notera det är inte 2st LL)

Skrivet av Rywern:

Undrar verkligen om det är så smart för Microsoft att köra TVÅ stora uppdateringar om året.
Vore bättre med en om året så det hinner sätta sig och diverse buggar kan redas ut.

Nu kommer det bli ett väldigt tryck på att det skall vara buggfritt när det lanseras
(Känner vi microsoft kommer det aldrig vara helt buggfritt)

Lite detta som är problemet här... man måste ordna en version som kan, eller manuellt "ligga efter" för att få en stabil Windows version med 10:an. För de satsar så hårt på nya funktioner, och bokstavligt talat låter konsumenterna "felsöka" det till nästa version.

Har varit så sedan 1511, och det tom ligger i deras tidplan att göra så. Först insider (frivilliga betatestare), sen konsument (ofrivilliga betatestare), sen företag (de som MS bryr sig om).

Det blir rätt mycket problem för hemanvändare när alla inställningar och default program fuckas till minst 2 gånger om året tex. För att inte nämna ev problem med misslyckad uppdatering som kan lämna en massa problem som en vanlig användare inte kan reda ut alltid.

Så som det är nu, är trycket på dem inte ens i närheten nog stort när de redan sparkat de flesta testarna och nu outsourcat detta till användarna själva.

Permalänk
Avstängd

Vet inte om lite teman och timeline imponerar och OneDrive skulle i övrigt behöva piffas upp för med 100mbit lina och få upp 100gb bilder till mitt 1tb premium abonnemang tog nästan 2 dygn med flera avbrott så slutade använda den med och må OneDrive brinna i helvetet

Är i vilket fall gratis saker man får som är en trevliga extras och tycker det är bra med uppgraderingar ett par gånger om året så man har lite tid att arbeta igenom det som bakas in eller bakas ut men tycker annars att windows 10 varit riktigt bra och en rätt buggfri upplevelse samma sak med uppdateringarna och jag har då inte haft några problem sen 10an släpptes

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Vem blir först med att ha "on demand" file access på sin filsync tjänst för konsumenter?

Dropbox släppte SmartSync på deras Dropbox Buisness i Januari.
Google drive annonserade beta på File Stream i deras PRO suite 11 Mars.
Microsoft släpper OneDrive Files On-Demand i September för konsumenter (i samband med Fall Update).

Låt racet börja!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Windows... mer spying kommer säkert, förstår inte vilken dödlig människa vill köra windows då MS vet allt ni gör på eran dator! Och det finns ju program för att stänga av en DEL av dom sakerna men inte allt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Windows... mer spying kommer säkert, förstår inte vilken dödlig människa vill köra windows då MS vet allt ni gör på eran dator! Och det finns ju program för att stänga av en DEL av dom sakerna men inte allt..

Foliehatten på ser jag.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Så det blir de-bloating, telemetrispärrande och förändringar utan nytta för förändringarnas skull varje halvår nu... yay... wow...

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ozzed:

Namnet måste väl ändå vara något slags rekord i fantasilöshet?

Ja, LaserNucleusExtremeUpdate for Windows 10 hade varit mycket bättre

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Foliehatten på ser jag.

japp idag är en sådan dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Ja, LaserNucleusExtremeUpdate for Windows 10 hade varit mycket bättre

I alla fall något som inte heter creators update.

Nu minns jag inte vilket företag det var (Jag vil säga Apple men är osäker), som först lanserade en "new <produktnamn>" och sedan en "new new <produktnamn>". Det blir väldigt rörigt.

Samma med Nvidas Titan, Titan X, Titan X (P) ,Titan XP osv... Vad håller de på med?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Ja, LaserNucleusExtremeUpdate for Windows 10 hade varit mycket bättre

Självklart inte, men känner att det hade varit bättre om dom tagit ett namnschema liknande exempelvis Apples eller Androids, Windows 10 'Creator' 1.0, 1.1, 1.2 osv.

Det verkar för övrigt som det är dags att säga adjö till Vista utforskaren.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Undrar varför ingen dragit ett skämt om "Fail Creators Update" än?
Så! nu är det i alla fall gjort.

Jag tänkte mig The Fall off Creators Uppdate då jag läste namnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Hoppas inte detta är nya Utforskaren...

Då får jag nog leta upp ett annat alternativ.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Namnet måste väl ändå vara något slags rekord i fantasilöshet?

Kan ju lika gärna heta update 2, inte bryr jag mig. Så länge den kommer med värda uppdateringar och funktioner så.
Är ju åtminstone bättre än Apples och deras eviga siffror när is ska uppdateras.
10.1.2 - 10.13.3.3 etc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Hoppas inte detta är nya Utforskaren...

Då får jag nog leta upp ett annat alternativ.

Eller att det går att slå på så det mer efterliknar nuvarande utforskaren. Ser lite väl annorlunda ut nu håller jag med om.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

ser lite ut som filhanterarna i Linux.

Den var snygg, men det brukar betyda att den inte är så praktisk. För gemene man som laddar ner lite filer, kopierar några bilder och genererar några Worddokument så ska det inte vara några problem med den där.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Alla tycker vi i olika, men jag hoppas på raka motsatsen. Tycker det ser snyggt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Alla tycker vi i olika, men jag hoppas på raka motsatsen. Tycker det ser snyggt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Utforskaren ska se ut som den alltid har gjort!

Det jag stör mig på, är att Microsoft vill inte att vi ska hitta hårddiskarna, utan lagra allt i virtuella mappar, som Documents osv.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Fattas tabbar, släpper de en ny file explorer efter så många år och skippar tabbar efter det har blivit requestat sen webbläsare fick tabbar så kommer jag bli ARG!

Blir att skriva ett argt brev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Utforskaren ska se ut som den alltid har gjort!

Det jag stör mig på, är att Microsoft vill inte att vi ska hitta hårddiskarna, utan lagra allt i virtuella mappar, som Documents osv.

Helt rätt. Jag tycker att dom gott kan ha kvar den gamla utforskaren som standard, men sen skicka med detta "skin" eller vad vi ska kalla det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det enda jag hatar vid Microsofts sätt att installera dessa stora uppdateringar på, är att de varje gången lyckas sabba drivrutinen för mitt X-Fi Fatal1ty Platinium ljudkort. Det är fast Creative har släppt en validerat drivrutin för kortet till Win 10.

Annars gillar jag verkligen Windows 10, det är underbart att använda jämfört med tidigare och konkurrerande OS.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Skrivet av Bopper:

Hoppas inte detta är nya Utforskaren...

Då får jag nog leta upp ett annat alternativ.

Man får väl kanske en något bättre översyn med ett annat visningsalternativ, det finns väl minst tre att välja på där. Men jag håller med, det imponerar inte precis. Undrar om man kan peta in Midnight Commander i bash...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Utforskaren ska se ut som den alltid har gjort!

Det jag stör mig på, är att Microsoft vill inte att vi ska hitta hårddiskarna, utan lagra allt i virtuella mappar, som Documents osv.

Det var bättre förr

Personligen för hemmabruk så tycker jag att den som diskuteras ser rätt clean och bra ut vilket är något jag kan överleva med. Givetvis trevligt med inställningar att köra med gamla också.

Har dock sett vissa rekommendera riktigt gräsliga file explorers som säkerligen är bra om man arbetar med att flytta filer från plats A till B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Hoppas inte detta är nya Utforskaren...

Då får jag nog leta upp ett annat alternativ.

Jag föreslår Directory Opus:
http://www.gpsoft.com.au/

Kör just nu med Lite-versionen, men det går även att ersätta utforskaren helt