Kinguin spel licens accepteras inte av steam?

Permalänk
Inaktiv

Kinguin spel licens accepteras inte av steam?

Jag har alltid förespråkat att inte använda kinguin, men tänkte chansa då jag surfade in på deras sida och såg en riktigt bra deal för ca 30:-

Jag har köpt produkten och fått koden, men när jag slår in koden i steam så får jag bara att det är en ogiltig produkt kod. Frågan här är; Läggs skit upp på kinguin, eller gör jag fel? Hur gör man för att korrekt redeema en licenskod för ett spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klanders:

Jag har alltid förespråkat att inte använda kinguin, men tänkte chansa då jag surfade in på deras sida och såg en riktigt bra deal för ca 30:-

Jag har köpt produkten och fått koden, men när jag slår in koden i steam så får jag bara att det är en ogiltig produkt kod. Frågan här är; Läggs skit upp på kinguin, eller gör jag fel? Hur gör man för att korrekt redeema en licenskod för ett spel?

Du har inte tagit fel på så vis att det är en kod för Uplay / Origin?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zache_:

Du har inte tagit fel på så vis att det är en kod för Uplay / Origin?

Det här är ju minst sagt genant. Var helt bergsäker att det var till steam, men när jag prövade origin så gick det finfint!

Ibland är det lättare än man tror (Eller svårare, beroende på hur man ser på saken )

Tack

Permalänk
Medlem

Har du köpt av en säljare med goda betyg, så har jag svårt att tro att det är där felet ligger. Du kanske har köpt en regionsbaserad licens eller en licens som är till Origin/Uplay.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Klanders: Kanske nedan kan hjälpa?
https://www.kinguin.net/faq

KEYS & STEAM GIFTS
My key / gift is not working. What should I do?
No cause for panic. Please make sure you’re redeeming it exactly as advised in the Activation Details tab from the product page, and make sure that no product restrictions affect the activation - regional restrictions and use limitations are always in bold or red font in the product description. If the key’s still not working, provide us with 2-3 unedited screenshots showcasing the key entered before activation, the error message you receive, and your games library.