Oculus stänger ned VR-filmstudion Oculus Story Studio

Permalänk
Melding Plague

Oculus stänger ned VR-filmstudion Oculus Story Studio

Lite mer än ett år efter att Oculus startat VR-filmstudion Oculus Story Studio stängs den ned. Anledningen är att företaget istället vill satsa på att hjälpa andra att utveckla VR-upplevelser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl vara rätt väg att gå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Illamående och små ytor gör att detta är en flopp..
Jag kan dock tänka mig vr i laserdoom miljö där man kan springa fritt etc.. det vore något.. men hemma.. nä.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det känns som VR-hypen är på väg mot sin grav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Det känns som VR-hypen är på väg mot sin grav.

Igen...hade hellre satsat samma summor pengar på utveckling av AR.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Så Oculus vill inte själva satsa på bra VR-filmer utan hoppas andra ska lösa det åt dom? Förtroendeingivande...

Permalänk
Medlem

Blir väl Sony och Microsoft tillsammans med speltillverkarna som får driva på VR-upplevelsen i slutändan.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Det känns som VR-hypen är på väg mot sin grav.

Ja, det hade behövt startas på ordentliga standarder som tillverkare kunde bygga emot samt billigare enheter för konsumenter vid det här laget för att kunna hålla igång det hela. Börjar bli lite för sent om inte detta sker snart.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P