Vilken är den värsta sortens spelare i online gaming?

Permalänk
Medlem

#1 helt klart.
Stör mig på folk som snackar taktik före gamet för att sedan gå all in solo och feeds sönder.
Spelar en del Dota 2. Helt omöjligt att stiga i rank när man inte har ett team att spela med som mig.

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Folk med 3000+ timmar plus som förväntar sig att andra skall behandla dom som gudar

Skickades från m.sweclockers.com

Om dom fortfarande är bedrövliga så är jag på din sida, i guess.

Permalänk
Medlem

Främst stör man väl sig på dem som tar det på allt för stort allvar istället för att se det som den underhållning det faktiskt är.

Och så dåliga förlorare tillsammans med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Finns det någon annan idag? Slölirar lite COD:BO2 och det tar inte många sekunder in på en runda innan otrevligheterna börjar hagla.
Efter rundan kommer ursäkterna och det är alltid någon annans fel.

För +15 år sedan när man spelade CS så var otrevligheter något ovanligt eftersom det ofta resulterade i att man antingen blev utsparkad eller avstängd från en server. Man lärde sig ganska snabbt vilka normer som gällde. Att man berömde varandra och skojade sinsemellan även över lag var vanligare. Det händer inte idag. Det är som om vissa tror att ju mer otrevlig man är desto högre status har man...när det i realiteten är precis tvärtom. Narcissisten saknar som bekant självinsikt.

Håller med helt med ovanstående och många andra kloka kommentarer.

Risk att det blir en "Det var bättre förr"känsla, men det ligger mycket i det. När man varit med ett tag kan sätta saker i perspektiv ser man att klimatet förändrats mycket över tid. Var själv mycket aktiv i Q3, CS och WoW under längre perioder. På den tiden fick man kämpa lite för att samla ihop ett riktigt lag att spela tillsammans med. Detta gjorde att man inte pissade på alla andra som hade andra åsikter och synpunkter, eftersom det helt enkelt krävdes någon form av grundläggande social kompetens för att hitta in i ett lag och trivas. De som inte fixade detta, visades rätt fort dörren och de drev omkring från klan till klan eller guild till guild och till slut ville ingen ta i dem med tång. Idag är det bara instant-matchmaking överallt och idioter får spela lika mycket som en schysst spelare, AI:n bryr sig inte.

Egentligen behöver det inte vara något fel med matchmaking, men anonymiteten i det hela gör att idioter och slynglar kommer undan med att vara just det, idioter och slynglar.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout  2x ASUS RTX 2080ti Dual OC
ASUS ROG XI Formula  gskill Trident Z RGB 4000mhz 32gb
i9-9900k @ 5 ghz  ASUS ROG PG279Q 165hz
Custom loop vattenkylning  Seasonic Prime 1300w Plat

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga 1 eller 6, men det lutar sig mest åt 6.

Framförallt skrikande småbarn som inte är i rätt ålder för spelet.

Ryssar klarar jag av, för dem kan vara rätt lätta att vara sams med (iallafall dem jag spelat med och emot).

Permalänk
Medlem

Den dåliga vinnare

Permalänk
Medlem

3 . The Special One

Skulle jag säga. Känns som det är den vanligaste typen av gejmers nu för tiden
Att få till ett schysst sammarbete med randoms är sådant man kommer ihåg. De där rundorna när man bara plöjer runt blir aldrig minnesvärda.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

Människor är den sämsta spelartypen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har en nummer 6 i min guild... Jag gillar inte honom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Finns det någon annan idag? Slölirar lite COD:BO2 och det tar inte många sekunder in på en runda innan otrevligheterna börjar hagla.
Efter rundan kommer ursäkterna och det är alltid någon annans fel.

För +15 år sedan när man spelade CS så var otrevligheter något ovanligt eftersom det ofta resulterade i att man antingen blev utsparkad eller avstängd från en server. Man lärde sig ganska snabbt vilka normer som gällde. Att man berömde varandra och skojade sinsemellan även över lag var vanligare. Det händer inte idag. Det är som om vissa tror att ju mer otrevlig man är desto högre status har man...när det i realiteten är precis tvärtom. Narcissisten saknar som bekant självinsikt.

Tycker det haglade massa skit redan för 15+ år sedan på CS. Det fanns väl ett par servers som inte tolererade, t.ex. Gubbklubben eller liknande. Men något romantiskt skimmer över kommunikationen fanns inte då heller.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Dryga personer och ungar som skriker rakt ut...

Visa signatur

Bärbar: Lenovo Ideapad 700 Signature Edition
CPU: i5 6300 HQ 2,30 GHz, RAM: 8 GB, GPU: Nvidea Geforce GTX 950M, Hårddisk: 256 GB SSD.

Lenovo Legion 5: AMD Ryzen 7 5800H, 16 GB RAM, RTX 3060, 1000 GB SSD