Corsair lanserar spelmusen Glaive RGB med utbytbar sidopanel

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar spelmusen Glaive RGB med utbytbar sidopanel

Utvecklingen fortsätter hos Corsair som nu skiftar fokus till möss och visar upp spelmusen Glaive RGB, som erbjuder olika grepp med hjälp av utbytbara paneler.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen dum idé med utbytbara paneler, men jag tycker nog att Logitechs gamla G9 hade en bättre lösning med utbytbara hela skal. Hade en men övergav den till slut pga att den var för liten, vilket är lite ironiskt med tanke på att Logitech skulle kunna ha tagit fram ett större skal.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

44.6mm hög. Det låter bra det. Gillar möss som "skjuter rygg".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa, den väger 1 kilo? Tror nog jag håller mig till min G Pro från Logitech.

Permalänk
Medlem

Less is more vad gäller möss. Blir så trött när jag ser alla dessa rymdskepp till möss.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Utbytbar sidopanel tycks bara en gimmick. Jag ser inget mervärde i det.
Jag hade hellre sett en väldesignad mus som var ergonomiskt utformad.

Dessutom den där räfflade ytan kommer det ju samlas smuts i och då den är räfflad blir den svårrengjort.

Det där blir nog en äcklig, ohygienisk mus.

Permalänk
Medlem

multi-led :O.. nu vinner jag lätt... fast 122g= no go.. va synd.

Permalänk
Medlem

Corsair har gått från bad to worse de senaste åren med sina produkter!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

"Platsmodellen" om ni orkar korrigera.

I övrigt en hemskt ful mus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trodde först när de pratade om utbytbar sidopanel att man skulle kunna byta till sidopaneler med mer eller mindre knappar, vilket känns som en grej som förmodligen inte många hade använd eller funkat men känner personligen när jag spelar vissa spel att det hade varit skönt med några knappar på musen medan i andra spel så hade jag blivit galen på extra knappar. I sådana situationer hade det varit nice om man kunde byta ut sidopanelen för att passa tillfället.

Permalänk
Medlem

1337 dpi...

Visa signatur

hatar företag

Permalänk
Medlem

Formen ser ut som en ren klon av Deathadder.

Vilket iof skulle vara bra - jag vill ha en Deathadder med med möjlighet till tum och lillfinger stöd. Dock så ser det ju inget bra ut att demo bilderna bara visar varianter för vänstra sidan... Kollar jag på de stora bilderna så ser jag att endast vänstra sidan går att byta ut, inte högra (plasten är en enda del även om det vid snabb blick också ser ut som en panel).

Så tji va det, ännu en mus där dom snubblar innan mållinjen. Ska det vara så jälva svårt att få till det, suck. Skulle inte förvåna mig heller om fästet är nåt plastskit ändå så den inte ligger platt eller så.

Permalänk
Medlem

Kanske aningen för stor för mig och 122g var lite för tungt för min smak (90 ~ 105g beroende på form/storlek osv är optimalt för min del) men gillar formen för övrigt, ganska lika DeathAdder och de gamla goda Logitech.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Använder just nu en "M65 PRO RGB" mus från Corsair sen flera månader, funkar ovanligt bra jämfört med tidigare möss man haft.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Skrivet av oceanic:

Använder just nu en "M65 PRO RGB" mus från Corsair sen flera månader, funkar ovanligt bra jämfört med tidigare möss man haft.

Vad har du haft tidigare?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Swecklockers det verkar som ni fått lite fel information..
Den som ni kallar "plastmodellen" är exact samma som aluminium modellen bara att aluminiumet är färgat svart. Precis som på M65 Pro RGB musen. Och Båda väger 122g så det är ingen viktskillnad som ni skrev om.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 950, 3.06GHz Motherboard:Asus Rampage III Formula HDD:Corsair SSD P3 Series 128GB (system), 2 st 1TB Western Digital Caviar Black 64MB Ram:Corsair 24GB (6x4096MB) XMS3 CPU-kylning:Noctua NH-D14 Grafikkort:2 st Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB Nätagg:Corsair AX 1200W 80+ GOLD Chassi:Corsair Graphite 600T Svart Headset:Corsair HS1A Skärm:BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Konsol:PS2, PS3

Permalänk

Trådlös variant hade varit intressant :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Vad har du haft tidigare?

Före Corsair så hade man en Steelseries Pro Laser (kvar som reserv) samt 2st Mad Catz Cyborg R.A.T 7 som var sköna att använda men känsliga för underlaget och gick sönder efter ~1-2år. Före det några Razer möss med blandade erfarenheter varav tidig variant av "Lachesis" som var den bästa, den sista "Naga" gick sönder efter 2 veckor, samma öde mötte tangentbord och högtalare från samma märke istället för den normala orsaken till nytt typ "uppgradering" som varit gällande sen man köpt datortillbehör sen början på 90 talet.

Edit:
Erfarenheten med Razer och generellt med datortillbehör är att dyrt inte alltid är samma som kvalité.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro