Behöver hjälp med "www.sweclockers.com tog för lång tid på sig att svara."

Behöver hjälp med "www.sweclockers.com tog för lång tid på sig att svara."

Jag har haft detta problem ett tag nu, gissningsvis ett par månader, kommer faktiskt inte ihåg när det började.

Det händer dock hela tiden, får felmeddelande å måste ladda om sidan. Händer väldigt ofta, ibland varje sida som ska laddas och ibland kan jag se kanske 5-10 sidor utan att det händer.

Inte omöjligt att felet är hos mig men konstigt att det bara är på Sweclockers och ingen annanstans

Felmeddelandet lyder som rubriken:
"www.sweclockers.com tog för lång tid på sig att svara."
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Vill verkligen få bort det då man får vänta ett tag innan felmeddelandet kommer innan det ens är lönt att ladda om sidan då den bara står å tuggar tills meddelandet dykt upp ändå

Som sagt inte omöjligt att felet ligger hos mig med vad kan då orsaka att endast en domän inte funkar?

Standard: testat rensa cookies?

Skrivet av Loxus:

Standard: testat rensa cookies?

Jepp funkade inte Har samma problem i chrome, firefox, edge och antika explorer

Skrivet av krrjon:

Jepp funkade inte Har samma problem i chrome, firefox, edge och antika explorer

Testat någon annan dator/enhet?
Är det samma sak på mobilsidan? ( http://m.sweclockers.com )

Skrivet av Loxus:

Testat någon annan dator/enhet?
Är det samma sak på mobilsidan? ( http://m.sweclockers.com )

Hade inte ens mobilen i åtanke, tyvärr uppvisar den liknande tendenser dock inget felmeddelande utan den laddar......laddar......å laddar ännu längre innan nästa sida dyker upp. Skärmen släktes två gånger mellan sidladdningarna.

Mobilsidan via datorn ger dock samma ERR_CONNECTION......meddelande.

Uppenbarligen är det ju något fel i mitt nätverk, men vad? Som sagt endast på Swec jag märkt något fel

Senast redigerat 2017-04-30 18:09

Routerinställningar som gått fel? DNS-problem?
Startat om routern?

Jag har inte så bra koll på sånt här, skriver bra sånt jag kommer på... ^^

EDIT: Samma sak på mobilen alltså? Borde ju inte bli så ifall du kör via mobilnätet och inte wifi?

Senast redigerat 2017-04-30 20:47
Skrivet av Loxus:

Routerinställningar som gått fel? DNS-problem?
Startat om routern?

Jag har inte så bra koll på sånt här, skriver bra sånt jag kommer på... ^^

EDIT: Samma sak på mobilen alltså? Borde ju inte bli så ifall du kör via mobilnätet och inte wifi?

Har bara kontantkort + enbart 2G så inte testat mobilnätet det var bara via wifi för att se om felet var i min dator

Verkar som det löst sig nu. Ska försöka ta det lite kort.

Jag har Bahnhof som internetleverantör och jag vet inte om jag varit totalt blind eller om dom inte skickat ut mejl om det. I alla fall jag hade ingen aning att dom i väntan på IPV6 gör alla ip-adresser privata ett stadsnät i taget. Tydligen hade turen kommit hit upp och det, ursäkta uttrycket, "fuckade" upp en hel del. T.ex. nåt jag inte tänkte på var att PS4 hade fått NAT=Typ3, Xboxen NAT=strict mm mm.

Jag har bytt router, ja gjort så mycket kunnat komma på utan resultat, dum som man tydligen är.....

Satt bara å googlade runt å snubblade över privata ip-adresser från bahnhof, gick in å ändrade tog ungefär 2min samanlagt med att logga in, ändra, vänta 1min sen starta om routern.....slitit mitt hår i onödan helt enkelt. Fixade ju även NAT på mina konsoler som jag inte alls kopplade till problemen här.
Lustigt dock att det enbart var Swec jag hade problem med?

Tack till Loxus för all hjälp det uppskattas

Senast redigerat 2017-05-02 00:36