Nintendo kan lansera SNES Mini till julhandeln 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Ahh.. då är jag med. Har haft mina emulatorer så länge att jag nog inte reflekterat på det.

Japp, det finns trick på iaf. mina iOS-enheter att sideloada emulatorer med hjälp om man har en Mac utan att behöva jailbreaka enheterna (vilket inte är något som jag normalt vill göra).

Poängen är i.a.f. att marknaden är bredare än entusiaster som laddar ner alla ROMs som finns olagligt och sideloadar emulatorer för att deras favoritprylar "stövlat" emulatorer från (eller aldrig tillåtit de på) deras plattformar

Dels är det enklare om emulatorer finns i butiken som på Android att nå användare, dels även enklare att nå ut med innehåll dvs gamla spel om de distribueras officiellt (och marknadsförs) som VC-affären på Wii/Wii-U/3DS, emulerade eller portade äldre titlar på PSN på PSVita/PSP/PS3/PS4 eller dito (typ XBLA) på X360/X1. Många titlar skulle falla i glömska utan allt detta.

Permalänk
Skrivet av RVX:

Vågar man hoppas på en 64 Classic också ?

Du har tur - den finns redan. Nyproduktionen av Commodore 64 har namnet C64 Reloaded och säljs av tyska Icomp. I korthet handlar det om hårdvara som är helt kompatibel med Commodores originalhårdvara, men med moderna och nyproducerade komponenter (SID- och CIA-chip undantagna).

Till skillnad från Nintendos lösning är det här alltså ingen form av emuleringslösning, utan den äkta varan. Mer information, inklusive specifikationer, finns på Icomps produktsida.

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem
Skrivet av First Ninja:

Du har tur - den finns redan. Nyproduktionen av Commodore 64 har namnet C64 Reloaded och säljs av tyska Icomp. I korthet handlar det om hårdvara som är helt kompatibel med Commodores originalhårdvara, men med moderna och nyproducerade komponenter (SID- och CIA-chip undantagna).

http://www.breadbox64.com/wp-content/uploads/2015/08/C64R_ZIF.jpg

Till skillnad från Nintendos lösning är det här alltså ingen form av emuleringslösning, utan den äkta varan. Mer information, inklusive specifikationer, finns på Icomps produktsida.

Nu syftade jag på nintendo 64, inte commodore 64. Borde vart tydligare ang det, men tack ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

blir detta en favorit i repris? tillverka 10.... och sen lägga ner allt? suck...

Permalänk
Medlem

Jag är en av de som aldrig fick tag på en Classic, så nu bojkottar jag Nintendo på alla fronter.
Spelar ingen roll vad de kommer släppa, Nintendo är dött för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birks:

Jag är en av de som aldrig fick tag på en Classic, så nu bojkottar jag Nintendo på alla fronter.
Spelar ingen roll vad de kommer släppa, Nintendo är dött för mig.

Samma här. Nu beställde jag inte Classic av så mycket nostalgiskäl utan bara som en kul grej, så steget till Raspberry/Retropie är inte så långt. Tänkte faktiskt svänga förbi den lokala datorhandlaren och köpa en Pi3 idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Poängen är i.a.f. att marknaden är bredare än entusiaster som laddar ner alla ROMs som finns olagligt och sideloadar emulatorer för att deras favoritprylar "stövlat" emulatorer från (eller aldrig tillåtit de på) deras plattformar

Dels är det enklare om emulatorer finns i butiken som på Android att nå användare, dels även enklare att nå ut med innehåll dvs gamla spel om de distribueras officiellt (och marknadsförs) som VC-affären på Wii/Wii-U/3DS, emulerade eller portade äldre titlar på PSN på PSVita/PSP/PS3/PS4 eller dito (typ XBLA) på X360/X1. Många titlar skulle falla i glömska utan allt detta.

Ja, det är lite märkligt att Apple och Microsoft inte tillåter emulatorer i deras butiker längre (de har delvis gjort det tidigare). Hoppas att det någon gång kan bli en ändring på det. Förstår inte varför de är så negativa till det. Emulatorer i sig är normalt inget olagligt.

Ser hur som helst from emot en SNES Mini!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snody:

Samma här. Nu beställde jag inte Classic av så mycket nostalgiskäl utan bara som en kul grej, så steget till Raspberry/Retropie är inte så långt. Tänkte faktiskt svänga förbi den lokala datorhandlaren och köpa en Pi3 idag.

Såg verkligen framemot nes classic men fick aldrig tag i någon. Tänker fa*** inte köa för någon Snes! Trött på Nintendos översittarfasoner.

Permalänk
Medlem

@EmilH: Kan förstå det. Håller med att det varit lite tråkig och mycket frustration som kund att köpa SNES Mini.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Verkar som det inte kommer nån Snes Classic Mini om det inte utannonseras idag på E3...skulle nästan vara skönt om dom ej släpper någon det här året faktiskt, för att slippa sitta på vakt hela tiden...

Permalänk

så den kom i alla fall, har i alla fall förbokat den nu