Nintendo kan lansera SNES Mini till julhandeln 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Bundlar de med Flappy Bird??

Nää men en slängde in extra wireless handkontroll helt utan extra kostnad

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Men va? Varför skita i att göra fler nes och sen satsa på att göra en snes istället?

Fattar nada. Folk kommer bli jäävligt sura om dom även kommer att sluta tillverka denna innan folk fått sina enheter.

Permalänk
Inaktiv

Mycket märkligt får jag säga.. Såvida denna snes inte kan spela nesspel så förstår jag inte poängen med att lägga ner nes classic för denna. Finns det ett enda vettigt argument för detta?
Min gissning att att Nintendo kommer lanserar snes classisc på samma dag som de lanserar Power glove classic, få se hur rätt jag har.. (jag är ironisk)

Permalänk
Avstängd

Nej, hoppas inte!
Hoppas att någon EU domstol inför säljstopp för dom!
Dom bör inte få lansera en konsol med proprietära icke-standard kontakter. Dom borde använda USB!

Permalänk
Medlem

Vore något faktiskt!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

@Mirialia: Jag tror inte dom konkurrerar med vandra man köper nes classic för nostalgins skull. Vill man spela nyare spel så köper man en switch.

Men varför skulle Nintendo välja att tjäna en liten summa och devalvera spelen på Switch när dom kan sälja spelen till en högre vinst och samtidigt få in människor i deras nya konsol?

Du säger själv, för nostalgins skull, vilket betyder äldre kunder. Dessa har råd med en Switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

SNES var betydligt roligare än NES. Kanske blir köp, hänger på vilka spel som ingår.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Idiotiskt drag av nintendo att inte sälja fler nes classic innan de ger sig på något sånt här. Sjukt många som hade nes skaffade aldrig snes. Många av dom har barn idag, och är en stor grupp som troligen skulle vilja visa ungarna vad dom lirade när dom var små. Och de har troligen inget intresse av snes mini. Bättre att mätta marknaden med nes classic först.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver:

SNES var stort, inget snack om det - nära 50 miljoner enheter såldes i världen, nästan lika många som NES (61 miljoner).

Jag hör till dem som började med NES, men jag köpte SNES själv när jag var 14 år. Ett av mina tidigaste köp - fick sälja ganska många Göteborgs-posten för att ha råd.

Jag tror jag kommer att älska SNES Mini.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Idiotiskt drag av nintendo att inte sälja fler nes classic innan de ger sig på något sånt här. Sjukt många som hade nes skaffade aldrig snes. Många av dom har barn idag, och är en stor grupp som troligen skulle vilja visa ungarna vad dom lirade när dom var små. Och de har troligen inget intresse av snes mini. Bättre att mätta marknaden med nes classic först.

Själv var jag väldigt ointresserad av mini-nes, men känner mig däremot mycket mer lockad av mini-snes. Då ägde jag aldrig ens någon av konsolerna, hade Intellivision, C64, Megadrive under mina år som ung pojk. Även om du inte ägde konsolen fanns det garanterat någon eller några i klassen som hade en.

Men ja, jävligt märkligt. Men sen har Nintendo jobbat på stenhårt för att ta allehanda idiotiska beslut de senaste åren. Lite som om de inte vill tjäna pengar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Sen blir det självklart Gamecube mini lagom till julhandeln 2019?

Längtar tills 2021 då Wii U mini släpps med en gamepad på 3tums skärm

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mirialia:

Men varför skulle Nintendo välja att tjäna en liten summa och devalvera spelen på Switch när dom kan sälja spelen till en högre vinst och samtidigt få in människor i deras nya konsol?

Du säger själv, för nostalgins skull, vilket betyder äldre kunder. Dessa har råd med en Switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Om spelen inte konkurrera med varandra så spelar det ingen roll att priserna på spelen är olika.
Utan mini classic så hade dom inte fått några pengar alls av mig och många andra. Det är nog inte speciellt många som avstått switch för att man får mer spel per krona med nes classic.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jan Cogo:

Längtar tills 2021 då Wii U mini släpps med en gamepad på 3tums skärm

Switch mini 2022? För att sen börja om, NES micro etc

Permalänk
Medlem

Nintendo kan dra räva i grus, jävla sätt att tillverka så få antal när efterfrågan är otroligt stor..

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Dom borde göra en all-in-one till typ N64 och så får man köpa till handkontroller beroende på vilka spel man vill spela. På så sett skulle de kunna dra in en fin vinst och tillverka otroligt många konsoller och antagligen slå säljrekord. Stjäl gärna min idé Nintendo!

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Inaktiv

Ska man beställa ett hundratal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Själv var jag väldigt ointresserad av mini-nes, men känner mig däremot mycket mer lockad av mini-snes. Då ägde jag aldrig ens någon av konsolerna, hade Intellivision, C64, Megadrive under mina år som ung pojk. Även om du inte ägde konsolen fanns det garanterat någon eller några i klassen som hade en.

Men ja, jävligt märkligt. Men sen har Nintendo jobbat på stenhårt för att ta allehanda idiotiska beslut de senaste åren. Lite som om de inte vill tjäna pengar.

Ja, jag själv skulle kunna tänka mig att köpa båda för egen del. Till julhandeln hade jag kunnat köpa 3-4 styckes nes classic till släktingar som aldrig annars skulle vara intresserade av att spela. Och det är just där jag tror nintendo går bet... Svennebanan som bara spelade nes när dom var små. Typ min syrra och hennes kompisar som är strax under 40 och har barn i 5-7 års åldern. Jag tror det har blivit en hit att låta deras barn spela tillsammans med föräldrarna som kanske inte i andra sammanhang är intresserade av spel. Nintendo hade kunnat sälja näst intill oändligt många nes classic. Därför tycker jag att det här var ett idiotiskt drag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Nog bäst att förbeställa nu

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Spelkonsoller säljs på samma sätt som rakhyvlar med utbytbara blad och skrivare. Man säljer huvudprodukten billigt eller tom med förlust och tjänar sedan pengar på spel, rakblad, och tonern/bläckpatroner.

Man kan inte köpa ytterligare spel till mini-nes:en och förtjänsten på själva enheten är inte särskilt hög. Alltså spelar det inte någon roll om hur många som klagar över att de skulle vilja köpa den och att de inte kommer att köpa switchen (eller att säger att de skulle köpa båda), Nintendo kommer inte tjäna tillräckligt på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Om spelen inte konkurrera med varandra så spelar det ingen roll att priserna på spelen är olika.
Utan mini classic så hade dom inte fått några pengar alls av mig och många andra. Det är nog inte speciellt många som avstått switch för att man får mer spel per krona med nes classic.

Spelen konkurrerar med varandra, oavsett hur ointresserad just du är av Switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Spelkonsoller säljs på samma sätt som rakhyvlar med utbytbara blad och skrivare. Man säljer huvudprodukten billigt eller tom med förlust och tjänar sedan pengar på spel, rakblad, och tonern/bläckpatroner.

Vilken konsol har Nintendo sålt med förlust? Låt dig inte luras. I många år har konsoler sålts med vinst. Det var först med inträdet av PS1 som vissa aktörer började sälja hårdvaran med förlust.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Nerds played like fiddles.

Tänkte mest efter hela NES Classic, fiaskot.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Dom borde göra en all-in-one till typ N64 och så får man köpa till handkontroller beroende på vilka spel man vill spela. På så sett skulle de kunna dra in en fin vinst och tillverka otroligt många konsoller och antagligen slå säljrekord. Stjäl gärna min idé Nintendo!

Finns ju i princip redan, ända upp till och med Wii i samma konsoll. Plus att du kan emulera en väldigt stor del av de övriga konsollerna från 80 och 90-talet.

Bara skaffa en Wii och softmodda den, och köpa passande kontroller.

Så förstår inte riktigt denna hysteria angående NES/SNES mini. När det ändå är emulatorer det handlar om.
Visst tar det lite tid att konfigurera Wii'et, men efter det så är det ju lika smidigt och enkelt som dessa "mini's".

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Vilken konsol har Nintendo sålt med förlust? Låt dig inte luras. I många år har konsoler sålts med vinst. Det var först med inträdet av PS1 som vissa aktörer började sälja hårdvaran med förlust.

Skickades från m.sweclockers.com

hmm.

Citat:

Man säljer huvudprodukten billigt eller tom med förlust

Permalänk
Medlem

Såld!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

?

Läs hela hans inlägg och vad andemeningen med det är.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Var kan man förbeställa? Var sådär intresserad av NES mini, men ett SNES mini ska jag ha! Även om jag ska betala 2000Kr på E-bay!!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ja, jag själv skulle kunna tänka mig att köpa båda för egen del. Till julhandeln hade jag kunnat köpa 3-4 styckes nes classic till släktingar som aldrig annars skulle vara intresserade av att spela. Och det är just där jag tror nintendo går bet... Svennebanan som bara spelade nes när dom var små. Typ min syrra och hennes kompisar som är strax under 40 och har barn i 5-7 års åldern. Jag tror det har blivit en hit att låta deras barn spela tillsammans med föräldrarna som kanske inte i andra sammanhang är intresserade av spel. Nintendo hade kunnat sälja näst intill oändligt många nes classic. Därför tycker jag att det här var ett idiotiskt drag.

Ja, det känns jävligt konstigt om jag ska vara ärlig. Hur svårt hade det varit att bara höja priset och producera mer im de nu gjorde liten vinst? Jag trodde syftet med att driva ett företag var att tjäna så mycket pengar som möjligt, samtidigt som man gör sina kunder nöjda, det verkar inte riktigt vara Nintendos strategi, bortsett från spelen de släpper.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Raphaei:

Innebär detta N64 mini 2018? Den skulle jag gärna beställa faktiskt. Har min gamla N64 kopplad till TVn som jag inte använder, kan tänka mig koppla mini till hemmabio för lite sociala fredagskvällar.

Hmm, det är inte riktigt så simpelt, SNES och NES emulatorer finns det massor av, och dessa kräver minimal prestandahårdvara, desamma kan tyvärr inte bli sagt om N64, jag tror att de kommer sälja färre SNES mini än vad de tror. Även om många spelade SNES, är de värt att tänka på att GB, GBA, PS1, PS2, DS och andra plattformer har ju redan MASSOR av SNES spel ports som ofta är bättre. Men återigen, NES mini sålde mycket bättre än vad jag trott, så nostalgi är väl en mäktig faktor. Men jag upplever att om folk verkligen ville uppleva sånt här, kan man alltid gå till Tradera eller hitta emulatorer

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Sen blir det självklart Gamecube mini lagom till julhandeln 2019?

Tveksamt, iallafall I den prisgruppen Nintendo verkar sikta på. Emulering av GC kräver ganska kraftiga mängder med cpu prestanda fortfarande.