Rösta fram den nördigaste gamern i AOC:s skärmtävling

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram den nördigaste gamern i AOC:s skärmtävling

Juryn kan inte bestämma sig om vem som är SweClockers nördigaste gamer. Nu faller avgörandet på medlemmarna om vem som vinner en påkostad 27-tummare från AOC.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Andra omröstningen på kort tid som blivit knas hos Sweclockers. Kanske borde vänta med omröstningar till det är helt fixat?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har precis röstat men möttes av att resultatet är dolt.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av ClintBeastwood:

Andra omröstningen på kort tid som blivit knas hos Sweclockers. Kanske borde vänta med omröstningar till det är helt fixat?

Den här gången var det user error (räcker upp handen) som ställde till det!

Skrivet av mrbrix:

Har precis röstat men möttes av att resultatet är dolt.

Det är tanken. Resultatet kommer visas den 18 april klockan 12:00 när omröstningen går ut.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Jag röstade på den "nödigaste" gamern ^^

Permalänk
Medlem

Vars har jag nu lagt mina kalsonger?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Entusiast

Toabilden i all ära... men en av dessa fick mig att tänka på "Triumph the insult comic dog"...überdork

We've got a winner!

Permalänk
Medlem

Alla är grymma men la en röst på Nez2x då jag tyckte det såg ut som att han kunde behöva en skärm. Dessutom är jag gammalt Street Fighter fan

Fast cred till grahnen! Riktigt snyggt gjort.

Permalänk
Medlem

Alltså det finns ju bara en här som förstått konceptet "shit-bucket" så rösten är given från en enda sanna gamern som inte ens behöver lämna spelet för naturliga behov

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

grahnen var ju det självklara valet, hoppas att du vinner!

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Livsnjutare 😎

grahnen fick min röst, märks ju tydligt att han gillar tetris !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag kan inte bestämma mig denna gång heller. Dom borde alla få skärmar!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Jag kan inte rösta igen?

Visa signatur

:D

Permalänk

Känns kört detta 😂

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

Den enda som inte bara visar upp hur mycket pengar personen i fråga har lagt ner så är ju han som spelar på WC:n. Således fick han min röst. Resten är ju i stort bara skrytbilder på allt man har haft råd att köpa. Ursäkta det hårda ordvalet, men jag skulle kanske hellre se att det är nördig kreativitet som avgör, inte vem som har haft råd att slänga mest pengar på modellfigurer, dräkter, specialversioner av spel etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frazeur:

Den enda som inte bara visar upp hur mycket pengar personen i fråga har lagt ner så är ju han som spelar på WC:n. Således fick han min röst. Resten är ju i stort bara skrytbilder på allt man har haft råd att köpa. Ursäkta det hårda ordvalet, men jag skulle kanske hellre se att det är nördig kreativitet som avgör, inte vem som har haft råd att slänga mest pengar på modellfigurer, dräkter, specialversioner av spel etc.

Det kan ju också handla om prioriteringar. Jag förstår ditt resonemang men det kan ju vara så att wc-mannen tjänar storkovan och lägger allt på resor. Emedan någon av de andra kanske har fått spara småslantar i veckor för var och ett av sina inköp.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Inaktiv

Svårt att välja jag hänger för mycket på youtube och där finns riktiga extremistnördar.
Jag tror dock en enda bild är svårt att förmedla nörderiet.

Och som någon nämnde att enbart visa att man har mycket pengar ger inte mycket, men en äkta nörd bör ändå ha samlat på sig lite prylar under åren som typ har varit gratis. Som Nes power glove som varenda riktig gamer-nörd borde ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Känns kört detta 😂

Det är lungt, heter man Solid Snake i mellannamn så har man tagit steget från nördig samlare till heltidsnörd :). Du har på ett sätt redan vunnit.

edit: Du fick självklart min röst

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Medlem

Liten nipslip där, Nez2x

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Måste nog bli val nr 1 med tanke på innebörden av ordet "nörd"
https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6rd

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Det kan ju också handla om prioriteringar. Jag förstår ditt resonemang men det kan ju vara så att wc-mannen tjänar storkovan och lägger allt på resor. Emedan någon av de andra kanske har fått spara småslantar i veckor för var och ett av sina inköp.

Jo, jag tänkte på det också, och antagligen är det ju mer åt det hållet som du beskriver, men det faktum att åtminstone 4 av 6 bilder är så kallade "skrytbilder" (som sagt, ursäkta ordvalet, egentligen tycker jag att alla bidrag är riktigt bra bilder) ger en bild av att fattiglapar inte har nånting här att hämta. Helt generellt ger tävlingen en bild av att nördighet = ägande av en viss sorts prylar. Skulle det inte vara skojigare om folk kunde visa upp sin nördighet på andra sätt än genom att visa vilka nördiga grejor dom äger?

Jag funderade lite fram och tillbaka på hela problemställningen här och konstaterade att det ju egentligen handlar om "definitionen" på nördighet (och den diskussionen kan man ju kanske ta i en annan tråd). Jag är väl medveten om att det är Sweclockers som helt själva bestämmer vad dom anser att är nördigt (fram till denna omröstning i alla fall). Jag ville bara framföra min åsikt vad gäller nördighet.

Dessutom är ju dessa tävlingar egentligen bara ett sätt att göra reklam, och då kan man ju tänka sig att tävlingen borde nå ut till så många som möjligt. Nu tror jag ju att många i framtiden konstaterar att det inte är någon idé att delta eftersom dom inte har slängt ut pengar på rätt grejor tidigare och således ignorerar dom hela tävlingen totalt.

Off topic-kommentar till alla som stör sig på "dom": Jag är väl medveten om att jag använder det Själv tycker jag att det är ett utmärkt ord som skulle kunna införas i SAOL ^^

Permalänk
Medlem

Det blev ju tydligt att jag har alldeles för lite leksaker.
Blir ju en perfekt tråd att hänvisa till vid framtida diskussioner med frun

Permalänk
Skrivet av dodie:

Det är lungt, heter man Solid Snake i mellannamn så har man tagit steget från nördig samlare till heltidsnörd :). Du har på ett sätt redan vunnit.

edit: Du fick självklart min röst

Tack underbara människa <3

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Känns kört detta 😂

Du fick min röst Att byta ut sitt namn bara måste ligga på topplistan av nörderi. Att slänga ut hela sin lön på dataprylar kan alla göra. Du är ju seriöst nördig

Permalänk
Skrivet av EmilH:

Du fick min röst Att byta ut sitt namn bara måste ligga på topplistan av nörderi. Att slänga ut hela sin lön på dataprylar kan alla göra. Du är ju seriöst nördig

Kärlek <3

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

MrPlow, Optimalt om du suttit på toan för noll spelavbrott =P

Visa signatur

Asus P8Z68 Pro Gen3 - Intel Core i5-3570K @4,2 GHz,
Corsair Vengeance Lp DDR3 1600MHz 9-9-9-24 CL9, 4x4Gb
Samsung PM961 512Gb, R/W 3286/1600MB/s
MSI GTX 1080 Armor OC
Acer XB270HU, 27" 1440p IPS 144Hz med magisk G-sync ;)

Permalänk

Den genuina samlingen får självklart min röst! Flera bilder är ju bara uppstaplade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

Liten nipslip där, Nez2x

Det bjuder jag på.

Permalänk

Onsdag 18 april?

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk

GRATTIS!

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.