Google vill säkra tillgång av OLED-paneler från LG Display till nästa Pixel

Permalänk
Melding Plague

Google vill säkra tillgång av OLED-paneler från LG Display till nästa Pixel

Med en investering på motsvarande åtta miljarder kronor vill Google säkra tillgången av OLED-paneler från LG Display för nästa generations Pixel-telefoner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Hoppas nästa Pixel blir snygg.
Den som dom har nu är ju ohyggligt ful.

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som i princip struntar vad jag har för display i telefonen ?
En OLED PC monitor däremot !

Permalänk
Medlem

Viktigaste för mig är nog priset. Att Nexus var så omtyckt berodde en hel del på pris/prestanda...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att de kommer in till våra svenska operatörer denna gången...

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

@Hzup: hörru, först med nexus 4 och 5 var dom billiga.. men i övrigt har det vart relativt dyra enheter.

Jag däremot föredrar om dom satsar krut på den nya pixeln, hellre en dyr telefon som är BÄST (eller iaf lika bra som marknadsledande) sett till prestanda och framförallt kamera.

Om det kommer en billig pixel så kommer den säkert ha dåliga komponenter - dåligt batteri, skärm, kamera osv osv och då blir nog fler lockade av nästa samsung eller apple istället.

Pixel var bra för den kompromissade inte nämvärt. Samma med 6P.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Svensktiger:

Nån mer än jag som i princip struntar vad jag har för display i telefonen ?
En OLED PC monitor däremot !

Vet inte riktigt.

Det blir nästan lika mycket tittande om dagen på telefonen som på datorskärmen om inte mer från vecka till vecka.
En telefon använder man ju dessutom i alla möjliga ljus-nivåer utomhus där kvaliteten på skärmen och bakgrundsbelysningen blir riktigt viktig.

Till datorn är det ju däremot hur viktigt som helst att skärmen har så låg latens som det går och en hög uppdateringsfrekvens. Det är därför jag fortfarande nöjer mig med min gamla XL2420T, det är skillnad på TN-panel och TN-panel. Den gör sitt jobb helt enkelt, men visst blir det väl OLED så småningom.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Nån mer än jag som i princip struntar vad jag har för display i telefonen ?
En OLED PC monitor däremot !

Samma här. Paneltypen är ointressant så länge som den inte är rent ut sagt skitdålig. För min del blev telefoner "good enough" för länge sedan.

En bra oled-skärm till datorn skulle jag däremot betala åtminstone 10 k för.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Vet inte riktigt.

Det blir nästan lika mycket tittande om dagen på telefonen som på datorskärmen om inte mer från vecka till vecka.
En telefon använder man ju dessutom i alla möjliga ljus-nivåer utomhus där kvaliteten på skärmen och bakgrundsbelysningen blir riktigt viktig.

Till datorn är det ju däremot hur viktigt som helst att skärmen har så låg latens som det går och en hög uppdateringsfrekvens. Det är därför jag fortfarande nöjer mig med min gamla XL2420T, det är skillnad på TN-panel och TN-panel. Den gör sitt jobb helt enkelt, men visst blir det väl OLED så småningom.

Just på de två punkterna är Oled som teknik överlägsen LCD. Det är väl inbränningen som måste lösas för att det ska bli vettigt till datorskärmar.

Permalänk
Medlem

One plus är nya Nexus. Är mer intresserad av deras kommande modell än pixel som kommer bli fasligt dyr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Aldrig mer en mobil från google. Följt livet på tre mobiler från google, alla inköpta inom en tre månadersperiod. Alla har haft extremt dåligt ljud när man pratar i mobilen, håller man inte mobilen tätt intill munnen så låter man som en robot eller inte alls. När mobilen börjar närma sig två år så börjar den krångla, stänger av sig. Botar om, plötsligt stänger den av ringsignalen mm. Precis som det är inprogrammerat att den skall börja krångla när garantitiden går mot sitt slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Aldrig mer en mobil från google. Följt livet på tre mobiler från google, alla inköpta inom en tre månadersperiod. Alla har haft extremt dåligt ljud när man pratar i mobilen, håller man inte mobilen tätt intill munnen så låter man som en robot eller inte alls. När mobilen börjar närma sig två år så börjar den krångla, stänger av sig. Botar om, plötsligt stänger den av ringsignalen mm. Precis som det är inprogrammerat att den skall börja krångla när garantitiden går mot sitt slut

Fast Nexus är inte en Google-telefon. Pixel lider inte av dom där problemen.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Fast Nexus är inte en Google-telefon. Pixel lider inte av dom där problemen.

Känner du till ljudproblemen? Är förvånad att det inte sprids mer då det som jag förstår är mycket vanligt

Hur vet du att den inte börjar bete sig konstigt när den nått tvåårsstrecket?
Mitt stalltips är att vända sig till någon mindre tillverkare, de tänker mer på sina kunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Känner du till ljudproblemen? Är förvånad att det inte sprids mer då det som jag förstår är mycket vanligt

Hur vet du att den inte börjar bete sig konstigt när den nått tvåårsstrecket?
Mitt stalltips är att vända sig till någon mindre tillverkare, de tänker mer på sina kunder

Känner inte till några ljudproblem. Och i ärlighetens namn bryr jag mig inte så mycket heller. Min Pixel funkar perfekt och har gjort så i över 4 månader. Självklart vet jag inte hur det är om 2 år, fast det vet ju ingen annan heller. Google var varken tillverkaren av Nexus eller Pixel. Däremot har dom haft en mycket större inblandning i Pixel, och därför har den fått deras namn också. Tillverkningen av Pixel står HTC för.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Känner du till ljudproblemen? Är förvånad att det inte sprids mer då det som jag förstår är mycket vanligt

Hur vet du att den inte börjar bete sig konstigt när den nått tvåårsstrecket?
Mitt stalltips är att vända sig till någon mindre tillverkare, de tänker mer på sina kunder

Fast nu pratar du specifikt om Nexus 6P, inte om "diverse olika telefoner från Google".

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Fast nu pratar du specifikt om Nexus 6P, inte om "diverse olika telefoner från Google".

Nej jag pratar Nexus 5X