Testpilot: MSI Z270 Gaming Pro Carbon

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: MSI Z270 Gaming Pro Carbon

SweClockers testpilot Kalle "Flamso" Nilsson tar sig an Z270 Gaming Pro Carbon, ett moderkort från MSI som utlovar en uppsjö av funktioner för under 2 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Hoppas ni gillar min första artikel och nej, det är inget skämt trots dagens datum!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! Lycka till med framtida recensioner

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Hoppas ni gillar min första artikel och nej, det är inget skämt trots dagens datum!

haha det var därför jag hamnade här, då jag letade efter aprilskämt
Men recentionen är bra och skriven på ett lättförståeligt sätt och inte allt för djupgående så det är lätt att förstå:)

gillar även dina tydliga grafer på M.2 disken:)

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Testpilot

Bra jobbat!

Välskrivet och lättintagen information, även den nyanlända till teknikvärlden bör förstå sig på detta rätt bra!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Inaktiv

Bra recension, det skulle kanske bli ett sådant moderkort om jag köpte mitt idag.

Jag köpte för övrigt ett ASUS Prime Z270-A, vilken som är bäst av dessa kan diskuteras, men det är för många omständligt att gå igenom alla. Enklare är det med cpus etc.
*edit*
-Det är bara att googla på namnen och se att msin verkar bättre men lite dyrare..
Men mjukvara etc är svårt att jämföra.

Permalänk

Köpte precis ett sånt här moderkort och kan hålla med på alla punkter

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Inaktiv

Bra recension, hoppas på att få se recensioner av AMD-moderkort framöver.

Det finns ett stort behov av tester på den fronten och konsumenterna är förvirrade. Samtidigt ryktas det om problem med både märken och modeller och det vore skönt att få allt klart för sig

Permalänk
Discokungen
Skrivet av anon159643:

Bra recension, det skulle kanske bli ett sådant moderkort om jag köpte mitt idag.

Jag köpte för övrigt ett ASUS Prime Z270-A, vilken som är bäst av dessa kan diskuteras, men det är för många omständligt att gå igenom alla. Enklare är det med cpus etc.
*edit*
-Det är bara att googla på namnen och se att msin verkar bättre men lite dyrare..
Men mjukvara etc är svårt att jämföra.

Jag tänkte mer på Asus ROG Strix Z270F Gaming som motsvarande från Asus men det är bara för att jag missade Prime Z270-A! Du har fördelen med riser för chassi-anslutningarna och nackdelen med USB3-kontakter längst ner på moderkortet istället för på högersidan. Samtidigt har du lite mer överskådligt UEFI och en vit design.

Svårigheten i den här prisklassen är att sikta in sig på det som är viktigast för en själv. Det skiljer väääldigt lite kortet emellan och i slutändan är det mest tycke och smak kring design som skiljer dem åt mest!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Entusiast

Välskriven och lättläst recension. Snyggt med testerna på M.2.

Kul att du tyckte det integrerade ljudet var bra, för det tycker jag är en svag punkt på de flesta moderkort, inkl nåt så påkostat som Rampage IV Black (som jag också har i min dator!)

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Calathea:

Välskriven och lättläst recension. Snyggt med testerna på M.2.

Kul att du tyckte det integrerade ljudet var bra, för det tycker jag är en svag punkt på de flesta moderkort, inkl nåt så påkostat som Rampage IV Black (som jag också har i min dator!)

Kul att höra! Jag tänkte att det skulle tillföra lite mer än bara en alldaglig moderkortsrecension.

Jag pluggade faktiskt in mina hörlurar i min vardagsdator för att testa det nu och det är mycket riktigt inte lika bra. Det är plattare och har en del problem med basen, speciellt när det är mycket annat ljud samtidigt. DAC är egentligen alltid att föredra till dyrare hifi-lurar och jag är inte superkräsen men det är alltid trevligt att bli förvånad!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag som köpte detta moderkort förrgår

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk
Medlem

Bra skrivet! Bytte till detta moderkort för ett par veckor sedan och det första jag märkte var att ljudet var betydligt mycket bättre än mitt tidigare moderkort.

Synd att den senaste versionen av Gaming App gör så att LED styrningen kraschar, fick gå tillbaka till den versionen som finns på medföljande skiva för att det skulle fungera bra igen, pinsamt av MSI kan man tycka.

Permalänk
Medlem

Snälla Sweclockers,
Testa real-time latency med strömsparfunktioner på i viloläge på cpu:n
samt ett utan strömsparfunktioner på i högt prestandaläge.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Instämmer om bra recension. Man börjar ju fundera på om man inte skulle valt detta framför ett Z170-A som jag köpte relativt nyligen.

Visa signatur

Datorer är för nördar. Jag har datorer.