Fredagspanelen 132: Radeon RX 580, Intel Optane Memory och Samsung Galaxy S8

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 132: Radeon RX 580, Intel Optane Memory och Samsung Galaxy S8

I veckans direktsända avsnitt av Fredagspanelen avhandlar Kenneth och Jonas bland annat läckta bilder på AMD:s kommande grafikkort och Samsungs nya flaggskeppstelefon Galaxy S8.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Men jävlar vad lägligt, just hemkommen från gymmet och har lagat käk. (Y)

Permalänk
Medlem

Precis, nu väntar käk framför skärmen. Hoppas man inte blir störd på jobbet nu bara

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tycker Intel gör helt rätt som jämför och räknar med transistortäthet. Det är ju det som är intressant i slutändan (inte egenpåhittade transistorstorlekar).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Ett tips för den helt nya livesändningen.

Som förr när ni pratar så lägger ni ut bilder på produkten ni pratar om, har ni tekniskt sätt utrustning och kunna göra det under livesändningen?

LinusTechTips WAN-Show vet jag gör så genom att Luke eller någon av LMG sköter via ena datorn.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Ett tips för den helt nya livesändningen.

Som förr när ni pratar så lägger ni ut bilder på produkten ni pratar om, har ni tekniskt sätt utrustning och kunna göra det under livesändningen?

LinusTechTips WAN-Show vet jag gör så genom att Luke eller någon av LMG sköter via ena datorn.

Håller med. Tycker det ibland är tydligare om man får se bild på produkten/ämnet man pratar om.

För övrigt hoppas jag att vega blir riktigt bra så att dagens kort reas ut

Permalänk
Medlem

Trevligt med nyhetsuppdateringar och snack om vad som är på gång på ITX/SFX-fronten.

Ser ut som det så sakta börjar att komma allt mer alternativ att välja på.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Surfade på lunchen och såg att fredagspanelen kommit. Riktigt trevligt att se fram emot och blev inte besviken

Permalänk
Medlem

Mini itx ryzen!
Har inte 370 kretsen m.2x4 pci-e & b350 eller vad den heter ,bara m2x2pci-e bara?

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Gött med en ny fredagspanel ni borde göra om episoden till en podcast . Lyssnar alltid på fredagspanelen under jobbet men det slaktar min data eftersom det är en youtube video . Så som sagt hade uppskattats som en podcast med

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Även om det inte var lika "färska nyheter" saknar jag gamla inspelade och redigerade fredagspanelen. Live avsnitten känns mycket mer stressade och oproffsiga.

Skrivet av Lexius:

Gött med en ny fredagspanel ni borde göra om episoden till en podcast . Lyssnar alltid på fredagspanelen under jobbet men det slaktar min data eftersom det är en youtube video . Så som sagt hade uppskattats som en podcast med

Håller med! Släpp FP både som video och podcast. Visserligen kan man själv ladda ner bara ljudet men man är ju lat
Skulle också kanske vara kul med att man kunde sätta betyg efter avsnitten på en skala Bra, kanon, fantastiskt (3-5). 1-2 kan ju skippas eftersom ingen som tycker det är tråkigt att kolla hårdvarusnack en timma kommer se ett helt avsnitt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tycker Intel gör helt rätt som jämför och räknar med transistortäthet. Det är ju det som är intressant i slutändan (inte egenpåhittade transistorstorlekar).

För mig är det pris/prestanda/strömförbrukning, sen hur stor transistorerna är är ointressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RX10:

För mig är det pris/prestanda/strömförbrukning, sen hur stor transistorerna är är ointressant.

Givetvis är det så, som en vanlig konsument.

(Ibland är tom. andra saker viktigare som känsla och formgivning.)

Det var dock inte ämnet i den delen av nyhetsinslaget eller för denna min kommentar.

Detta sagt, för att återknyta och bli lite mer on-topic, så gynnas ju ofta både portabilitet och låg strömförbruking av just en högre transistortäthet (även om inte alltid prestandan). Därmed är det faktiskt långt ifrån så ointressant som du försöker göra gällande.

Att detta med transistortäthet däremot inte intresserar alla, inklusive alla här på SweC och vanliga konsumenter, är däremot helt OK. Men då är det värt att notera att det också är helt frivilligt att läsa inlägg om transistortäthet, och även helt frivilligt att diskutera detsamma. Är ju rätt onödigt att göra så om man inte har något intresse av det.

Själv brukar jag varken läsa eller diskutera sådant jag är ointresserad av. Bara ett slöseri med min tid. Men vi funkar väl alla lite olika där uppenbarligen...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Bra Fredagspanel som vanligt. Missar inte en enda fredagspanel!
Visst har man hört/läst nyheterna innan, men bra att ni tar med era funderingar och åsikter utan inte bara rapporter nyheter.

Denna fredagspanel var ni ont om folk, men något som jag skulle uppskatta är mer bilder/video medans ni pratar och sedan försök att strunta i de bärbara datorerna. De får mycket uppmärksamhet från er under sändningen.

Roligt att ni börjar med veckans pryl igen!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Gillar panelen starkt, men var väl ändå lite bättre produktionskvalitet när man inte körde "live".

Håller för övrigt med om Samsungs kassa gränssnitt de tvingar på användarna. Senaste telefon jag köpte privat var en Galaxy S6 till dottern, men gillar själv verkligen inte Samsungs egna påhitt gällande launcher och appar man inte kan avinstallera. Nu är dottern inte så gammal att hon själv klagar (10), men själv så kör jag inte med Android. Skaffar jag någon gång en Androidtelefon igen så blir det en med Googles egna "rena" Android (min första var en ZTE med "pure" Android).

Hatar alla egenpåhittade skal/launchers och extra tjafs som Samsung, Sony, HTC och LG lägger in. Enbart irriterande! (Förstår Emils reaktion här.) Borde förbjudas - kom igen Google!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/