Destiny 2 kommer till PC

Permalänk
Melding Plague

Destiny 2 kommer till PC

Bungies onlinepangare Destiny får en uppföljare i höst, men denna gång blir titeln inte exklusiv för spelkonsoler utan kommer även i en PC-version.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske ger det ett försök då. Var rätt intresserad av destiny förr men hade ingen lust att köpa en konsoll för det

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Om det blir mer content än första spelet så blir det nog ett givet kör för mig iaf.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

Wow, de stjäl hårt i den där trailern. De har en klon av Dr Doom, en Warhammer space marine, Dr. Manhattan, tillochmed Katy Perrys "Left Shark"... bara i de första tio sekunderna.

Permalänk
Medlem

Jag testade demot på första spelet på x-låda 360 och gillade det. Men jag har fallit så bort från TV-spel så att uppföljaren kommer till PC är för mig en glad nyhet!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker att första Destiny har riktigt grymt gunplay och PVP är ganska kul. Däremot saknas variation i PVE och story. Samt ett bättre matchmaking-system där man inte behöver leta upp andra spelare på reddit hade varit att föredra.

Jag tror att detta har potential förutsatt att de faktiskt lyssnat på spelarna.

Permalänk
Medlem

Inte förboka, inte förboka....ops.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tur att jag läste den här nyheten igår, annars hade jag trott att det var ett aprilskämt.

Kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Tur att jag läste den här nyheten igår, annars hade jag trott att det var ett aprilskämt.

Kul!

Godmorgon,
Första April är inte fören i morgon,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Tycker att första Destiny har riktigt grymt gunplay och PVP är ganska kul. Däremot saknas variation i PVE och story. Samt ett bättre matchmaking-system där man inte behöver leta upp andra spelare på reddit hade varit att föredra.

Jag tror att detta har potential förutsatt att de faktiskt lyssnat på spelarna.

Håller helt med dig i det du tycker är positivt och negativt. Spelkänslan är det som sagt verkligen inget fel på (har kört på PS4) och Bungie är ju ett företag som historiskt utvecklat spel för datorer (Mac från början faktiskt) så det blir nog bra detta. Får vi hoppas.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

PCMaster Race ! hoppas fler gör såhär. Uncharted vore fan drömmen på PC.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

PCMaster Race ! hoppas fler gör såhär. Uncharted vore fan drömmen på PC.

Kommer väl när PS3/4 emulatorn släpps.

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem

Alltid tyckt det verkar coolt och tråkigt att det inte fanns till PC men grymt kul, får ta och kolla in det om några månader.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Inaktiv

Nu behöver vi uncharted och last of us men de kommer aldrig o hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Tur att jag läste den här nyheten igår, annars hade jag trott att det var ett aprilskämt.

Kul!

Tur att att läste denna kommentar i dag, annars hade jag trott att det var ett aprilskämt

Permalänk
Medlem

Hm, synd, kommer bli mycket hackande och dyr upkeep.

Hoppas konsolerna får content (raids etc) först, med lite marginal, så inte fuskare/hackare på PC kan förstöra world firsts och sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Godmorgon,
Första April är inte fören i morgon,

Haha, o shit

31 dagar i mars var det ja. Bra där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196996:

Nu behöver vi uncharted och last of us men de kommer aldrig o hända.

Meningslöst imo. Skaffade en PS3a bara för att spela dessa då alla har sagt att det är så sjukt bra. Kan konstatera såhär, Uncharted är en sämre version av Tomb Raider med dålig humor. Spela Tomb Raider 2013 och Rise of The Tomb Raider på PC så har du i princip spelat uncharted också.

Lat of us har väldigt bra story, men är spelmässigt ingen revolution. Men ändå det bästa jag spelat på PS3an. Köpte även några andra "unika" titlar till PS3, men fastnade aldrig för någon av dessa, tex God Of War serien som jag tycker var sjukt överskattad, gör inget som DmC, Catlevania eller Darksiders inte redan gjort på PC, men jag kanske inte är rätt målgrupp då jag hatar spel med QT-events som sitt huvudnummer.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Haha, då kanske de säljer. Det var ett skämt att de var konsolexklulsivt. FPS är bara bra på PC. punkt, GoldenEye var konstigt att spela på N64 men det var liksom på 90-talet så det går att ursäkta, första Halo var bra för sin tid på grund av att man var van med PlayStation och Nintendo's konstiga kontroller innan Microsoft kom och visade hur man gjorde en riktig handkontroll. Men PC har alltid varit kung när de gäller First-Person-Shooters

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv

@BrottOchStraff: Har inte spelat Uncharted eller Last of us för jag vägrar o köra fps spel med en handkontroll. Tycker bara de spelen hade en intressant story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196996:

@BrottOchStraff: Har inte spelat Uncharted eller Last of us för jag vägrar o köra fps spel med en handkontroll. Tycker bara de spelen hade en intressant story.

Fast de spelen du nämner spelas ju i tredje person

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Inaktiv

@REPTiL3: de är fps/tredjeperson spel så vägrar fortfarande o spela fps i all form med en handkontroll

Permalänk
Medlem

Woho! Efter tre års nötande på ps4 är jag fortfarande kass på att köra med handkontroll. Nu jäklar blir det åka av, solklart köp! Älskar ändå ettan. Känslan när vi fixade vault of glass för första gången efter många timmars nötande!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196996:

@REPTiL3: de är fps/tredjeperson spel så vägrar fortfarande o spela fps i all form med en handkontroll

Det är inte samma sak men whatever. Tips:
https://www.howtogeek.com/250624/how-to-connect-a-mouse-and-k...

Visa signatur

i7 6700K - Maximus VIII Hero - EVGA 980 Ti SC+ ACX - 850 Pro 1TB - Corsair DDR4 2x8GB - EVGA SuperNOVA G2 850W - Noctua NH-D15 - FD R5+6xNF-A14 PWM - Samsung C24FG73FQU
Asus ROG G752VY - i7 6700HQ - GTX 980M

Permalänk
Inaktiv

@REPTiL3: Tack för tipset ska definitivt kolla in det

Permalänk
Medlem

Jag vill spela som Ultron!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196996:

@BrottOchStraff: Har inte spelat Uncharted eller Last of us för jag vägrar o köra fps spel med en handkontroll. Tycker bara de spelen hade en intressant story.

Fast uncharted och last of us är 3rd person shooters, är lite lättare, speciellt med aim assist Så det är helt ok.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Hoppas vi får en story samt chatt denna gång

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

YES! Älskar Destiny, är bara så otroligt frustrerande och dumt att spela med kontroller

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Verkar som att betan bara kommer vara för folk som köpt/pre-ordrat spelet. Hade gärna testat spelet lite innan ett köp.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic