Analytics: varför säger de att det är knepigt att tracka outbound links?

Permalänk
Avstängd

Analytics: varför säger de att det är knepigt att tracka outbound links?

Hej.
Jag försöker lära mig Google Analytics och har testat att lägga upp Events för att se vad användare gör på sidan. T.ex. tracka filnedladdningar, klick på emailadresser, etc. Jag ville också testa om jag kunde tracka antal klick på länk till annan domän. I Googles anvisningar stod det att det krävs en speciallösning för att tracka dessa eftersom de går till just en annan domän. Jag fattade inte riktigt detta, så jag provade hej friskt att lägga till en vanlig onclick till länken ut (samma typ av onclick-event som jag provade vid filnedladdningar: onclick="ga('send', 'event', { eventCategory: 'followLink', eventAction: 'clicked'});" ).

Och det gick ju jättebra. När jag klickar på länken som öppnar extern domän i nytt fönster (_blank) så reggas det i min Analytics rapport. Jag behövde ingen speciell kod eller nåt.

Vad är det jag inte fattar?

Från Google Devs

Outbound link and form tracking

When a user clicks a link that points to another page on your site, that page typically sends a pageview hit as the user arrives. Because there's a series of pageviews, Google Analytics can figure out on the back end where the user navigated to (and from). But if a user clicks a link or submits a form to an external domain, that action is not captured unless you specifically tell Google Analytics what happened.

Outbound link and form tracking can be accomplished by sending events and specifying the destination URL in one of the event fields. The following event handler function can be used to send outbound link click events to Google Analytics:

function handleOutboundLinkClicks(event) {
ga('send', 'event', {
eventCategory: 'Outbound Link',
eventAction: 'click',
eventLabel: event.target.href
});
}

Tracking outbound links and forms can be tricky because most browsers will stop executing JavaScript on the current page once a new page starts to load. One solution to this problem is to set the transport field to beacon:

function handleOutboundLinkClicks(event) {
ga('send', 'event', {
eventCategory: 'Outbound Link',
eventAction: 'click',
eventLabel: event.target.href,
transport: 'beacon'
});
}

For browsers the don't support the beacon transport method, you have to postpone navigating to the next page until the event has finished sending. The Knowing when a hit has been sent section of the guide on Sending data to Google Analytics explains how to do this in detail.

Dold text