Permalänk
Medlem

RMA AX1200

Hej.
Jag har ett Corsair AX1200 nätaggregat där ON/OFF knappen slutat fungera, dvs det går inte att stänga av nätaggregatet med ON/OFF knappen. Jag köpte nätaggregatet 2011 och ON/OFF knappen har varit trasig i några år men jag har låtit saken bero eftersom jag inte hittade kvittot på tidigare. Men igår så råkade jag hitta kvittot. Saken är att jag gav bort några av PCI-e kablarna till en annan användare här på Swec eftersom han saknade kablar och jag har köpt Corsairs sleevade kablar. Funkar det att göra en RMA utan komplett orginal kabel uppsättning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Hej.
Jag har ett Corsair AX1200 nätaggregat där ON/OFF knappen slutat fungera, dvs det går inte att stänga av nätaggregatet med ON/OFF knappen. Jag köpte nätaggregatet 2011 och ON/OFF knappen har varit trasig i några år men jag har låtit saken bero eftersom jag inte hittade kvittot på tidigare. Men igår så råkade jag hitta kvittot. Saken är att jag gav bort några av PCI-e kablarna till en annan användare här på Swec eftersom han saknade kablar och jag har köpt Corsairs sleevade kablar. Funkar det att göra en RMA utan komplett orginal kabel uppsättning?

Är det inte lättast att du kontaktar butiken du köpte enheten från och frågar dem?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Är det inte lättast att du kontaktar butiken du köpte enheten från och frågar dem?

Köpte det på CDON räcker det som svar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Köpte det på CDON räcker det som svar?

Sen när blev Sweclockers en RMA-avdelning? Du har ju redan fått svaret att höra av dig direkt till butik, varför envisas du då med att söka hjälp här? Du lär ju inte få snabbare hjälp precis

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Sen när blev Sweclockers en RMA-avdelning? Du har ju redan fått svaret att höra av dig direkt till butik, varför envisas du då med att söka hjälp här? Du lär ju inte få snabbare hjälp precis

Oj jag ber om ursäkt. Jag tänkte inte göra en RMA här. Jag ville bara veta från Corsairs representant här om det funkar att göra en RMA utan en komplett kabeluppsättning. Jag trodde i min enfald att denna avdelning på forumet var till för sådana frågor.

@Corsair Johan:

Permalänk

Tror nog att det är lite väl långt tillbaka för en RMA anmälan?
Det har ju gått 6 år, det är vad jag tror iaf

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Tror nog att det är lite väl långt tillbaka för en RMA anmälan?
Det har ju gått 6 år, det är vad jag tror iaf

Det är 7 års garanti på AX1200

Permalänk
Medlem

@MarkSix:
Jag har ett defekt AX1200 och har kvar alla kablar, tänker inte reklamera det dock, Behöver du kablar för att komplettera kan du få dem

Permalänk

@MarkSix: Ja men dåså
Då ska du helt klart göra en anmälan, vad gällande kablarna så är det oftast huvudenheten som är trasig som ska skickas in, har själv skickat in saker och ting utan tillbehör och jag har fått tillbaka en ny samt kablar i vissa fall då det gått på garantier, så kör hårt

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Strunta i kablar och gör rma direkt till corsair

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av MarkSix:

Hej.
Jag har ett Corsair AX1200 nätaggregat där ON/OFF knappen slutat fungera, dvs det går inte att stänga av nätaggregatet med ON/OFF knappen. Jag köpte nätaggregatet 2011 och ON/OFF knappen har varit trasig i några år men jag har låtit saken bero eftersom jag inte hittade kvittot på tidigare. Men igår så råkade jag hitta kvittot. Saken är att jag gav bort några av PCI-e kablarna till en annan användare här på Swec eftersom han saknade kablar och jag har köpt Corsairs sleevade kablar. Funkar det att göra en RMA utan komplett orginal kabel uppsättning?

Hejsan,

Det går bra att skicka med de sleevade kablarna, skicka med de kablar som du använder i datorn.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Det går bra att skicka med de sleevade kablarna, skicka med de kablar som du använder i datorn.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej tack så mycket. Jag har redan fått RMA godkänd av Corsair.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av MarkSix:

Hej tack så mycket. Jag har redan fått RMA godkänd av Corsair.

Härligt att höra!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan