Permalänk
Medlem

Tänkte bygga ett Dactyl tangentbord :)

Tja, jag kollade runt på lite Ergodox varianter i helgen, och såg Dactyl som verkar vara det jag vill ha men har lite frågor angående vad för saker som behövs för att handlöda ett Dactyl, eftersom det är Ergodox baserat så vill det ju ha en teensy 2.0 kontroller, men verkar inte kunna hitta en sådan i sverige däremot kan jag hitta både teensy 3.x samt teensy++ 2.0 skulle någon av dessa kunna funka istället? Sen undrar jag också om jag väljer att köra TMK ska jag ha output via raderna eller kolumnerna (ändra ju vilket håll dioderna ska vara åt), och slutligen så undrar jag vart man ska in med alla resistorer som man ska använda enligt guiden hittar två av dem mellan (guide igen) den röda kabeln på toppen och kontakterna från IO Expandern men kan inte se resten som behövs. Utöver det så har jag förhoppnigsvis koll men om någon har lite extra tips så tar jag gärna emot.

Edit: Tänkte försöka göra en bygglog av det hela också så att det kanske blir enklare för någon annan om de också vill bygga ett någon gång