Permalänk
Medlem

Låg CPU score 6700k

Tjena!

Jag har väldigt låg score i cinebench samt även spel där mitt grafikkort inte ens kör 100%, utan ca 70-80% så som i GTA V osv. Har aldrig haft detta problem tidigare. Stock cinebench score får jag endast 711 i multicore med 6700k, överklockad till 4.5ghz får jag endast 819. Jag hade innan 964 i 4.4 ghz. Tempsen är låga så det är inte throttling, kan det ha blivit något galet?

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottomanslap:

Tjena!

Jag har väldigt låg score i cinebench samt även spel där mitt grafikkort inte ens kör 100%, utan ca 70-80% så som i GTA V osv. Har aldrig haft detta problem tidigare. Stock cinebench score får jag endast 711 i multicore med 6700k, överklockad till 4.5ghz får jag endast 819. Jag hade innan 964 i 4.4 ghz. Tempsen är låga så det är inte throttling, kan det ha blivit något galet?

hur ser det ut med drivrutinerna till moderkortet ? ibland kan windows hämta en som funkar men kanske inte är den bästa..
hämta rätt direkt från Nvidia, intel, ASUS osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

hur ser det ut med drivrutinerna till moderkortet ? ibland kan windows hämta en som funkar men kanske inte är den bästa..
hämta rätt direkt från Nvidia, intel, ASUS osv..

Tack för ett svar men drog en clear CMOS, så den fungerar som den ska nu För framtida problem om någon får liknande problem.

Det hände efter att min Corsair H115i dog och jag fick den utbytt.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim