Snabbtitt: Corsair One Pro

Permalänk
Melding Plague

Snabbtitt: Corsair One Pro

Corsair ger sig ut på nya jaktmarker med färdigbyggda speldatorer. Vattenkylda Corsair One Pro med Core i7-7700K och Geforce GTX 1080 under huven dyker in i testlabbet för en snabbtitt!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Stort plus för det ordentliga nätagget! Sånt kollar inte köparna och då passar många tillverkare att sätta i rent skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kul chassi! men vart är mitt Jonascase??

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Snusfri

Riktigt stilren dator som jag tror platsar hos de flesta.

Moderkortet har även en M2 plats på baksidan så det går att montera en sådan SSD där med enligt LTT, dock så var det lite bökigt att få dit den.

De plockade även ihop en liknande dator för den som ville bygga själv och de hamnade då runt $200 under vad en Corsair One kostar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Liknar nästan MacPro i design samt MSI's svar till detta som dom släppte för ett år sedan.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Riktigt stiligt, hade jag haft pengar att bränna och inte kunskapen att bygga själv hade jag nog köpt en.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Väldigt intressant dator. Enda nackdelen förutom uppgraderingsmöjligheterna är väl att fläkten suger in luft från sidorna vilket kommer fylla upp datorn med damm på nolltid ifall den står på golvet.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Fint format på den.
Hoppas de kan anpassa det för att sälja enbart chassiet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Väldigt intressant dator. Enda nackdelen förutom uppgraderingsmöjligheterna är väl att fläkten suger in luft från sidorna vilket kommer fylla upp datorn med damm på nolltid ifall den står på golvet.

Tänkte skriva att det förhindrar ju fläktfiltrena men sedan kikade jag på klippet och vid 8:47 får man en bra vinkel på sidopanelerna, verkar som de byggt en dator utan att filtrera luftintaget. Antar att man som kund inte får öppna och rengöra så man behöver skicka in den när den blir för dammig, men de tänker kanske att det inte blir ett problem förrän garantin gått ur.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

jag skulle inte med gott samvete kunna sitta hemma och lira på en färdigköpt maskin, att sätta ihop sin egen maskin är allt, i alla fall för mig.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Kan man köpa färdiga datorer, ahh fan

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Solid skapelse...men tror att skaran som kommer köpa denna är ganska liten. Dyr med.

Permalänk
Kontot avslutas

Om jag hade köpt denna dator skulle jag vänt på fläkten, så den tar in luft i toppen istället. Fläkten lever längre genom att inte behöva sitta i en varm luftström, datorn blir litet tystare (kanske marginellt, men ändock alla bäckar små...!), man förhindrar kanske litet damm att ta sig in, samt det viktigaste kanske; datorn fylls med kall luft istället för varm, vilket sparar på alla komponenter.

Funderar på hur grafikkortet ansluts för övrigt. Någon slags PCIe-brygga ser ut att användas. Skulle vara intressant med litet närbilder på hur den är formgiven.

Skulle vara intressant att see en AMD-lösning med Ryzen och Vega, efter att denna introducerats...!

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem

Någon på Corsair som är en kåt Star Wars fan?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Diskret och snygg, imponerande paketering, schyssta material, bra prestanda. Har ju det mesta, utom just uppgraderbarheten. Tack för att ni testade ljudnivån.

f.ö. @Jonas T "Bang Olufsen kanske inte är mest Bang for the buck."

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennyV:

Skulle vara intressant att see en AMD-lösning med Ryzen och Vega, efter att denna introducerats...!

Vad vore intressant med det? Ingenting med det här bygget gör ju att något presterar annorlunda än det kommer göra i annan miljö.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennyV:

Om jag hade köpt denna dator skulle jag vänt på fläkten, så den tar in luft i toppen istället.

Kylningen sägs förlita på konvektion, så jag tror inte att det skulle fungera lika bra.
Det skulle betyda att det skulle inte kyla lika bra heller om man lade datorn ner.

Skrivet av Equilibrium:

Någon på Corsair som är en kåt Star Wars fan?

Vad tycker du påminner om Star Wars? Jag är en stor Star Wars-fan och burkens design påminner mig mer om Tron Legacy än något annat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Temperaturerna imponerade inte på mig , min dator i sign cpu @ 4,6ghz , gpu 2040 mhz som är fläkt kyld håller nästan samma temp i load .
Min cpu går aldrig över 65c och gpu ligger runt 55-67c efter timmars spelande.

Tack vet jag egen vatten loop där min förra rigg 4930k @ 4.5ghz (höll 50-55c) och sli 980 hyfsad oc (höll 30-35c), iofs med mer radyta än corsair one men vattenkylning ska vara tyst och svalt enligt mig. Annars får det va , ökad risk för vattenläckor ska vara värt det och inte bara ok kylning 😀

Klart corsair one är bekvämt för den som inte kan/vill bygga själv.

Mvh

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Det här är det mest intressanta färdigbyggda som jag hittills har sett.
Corsair One Pro, den skulle varit kanon, om ekonomin tillåtit det.
Avtagbara dammfilter, det skulle jag gärna haft i denna låda.

Mogwaii, egen vattenkylning, det har jag inte vågat bygga än. Nuvarande system har en Corsair Hydro H100i. Men jag skulle vara lycklig över att ha en ännu tystare dator.
Knäpptyst vore drömmen.

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Kylningen sägs förlita på konvektion, så jag tror inte att det skulle fungera lika bra.
Det skulle betyda att det skulle inte kyla lika bra heller om man lade datorn ner.

Vad tycker du påminner om Star Wars? Jag är en stor Star Wars-fan och burkens design påminner mig mer om Tron Legacy än något annat.

Namnet, Star Wars "Rogue One" <-> "Corsair One".

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennyV:

Om jag hade köpt denna dator skulle jag vänt på fläkten, så den tar in luft i toppen istället. Fläkten lever längre genom att inte behöva sitta i en varm luftström, datorn blir litet tystare (kanske marginellt, men ändock alla bäckar små...!), man förhindrar kanske litet damm att ta sig in, samt det viktigaste kanske; datorn fylls med kall luft istället för varm, vilket sparar på alla komponenter.

....

Kan nog mycket väl fungera hyggligt, men misstänker att luftflödets riktning är valt så att luftströmmen får hjälp av att den varma luften stiger naturligt. Då chassit är närmast skorstensliknande och man försöker kyla en hel dator med mer eller mindre en fläkt så kanske det ändå spelar en viss roll? Angående radiatorn först eller list i luftflödet är det en ren tradeoff mellan att kyla kärnkomponenter eller övriga kretsar. Vänder du på luftflödet kommer temperaturdeltat över radiatorn minska istället men till fördel för exempelvis moderkortet och annat som inte kyls av vattenlösningen. Så det landar i en spekulation om vilken komponent som kommer ta ner skylten först. För recensioner kommer nog färdigbyggda system alltid prioritera CPU och GPU temp före exempelvis RAM minnen eller moderkort, men vad som är bäst på sikt råder det delad uppfattning om minst sagt

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Medlem

Någon som byggt ihop en motsvarande dator prestandamässigt nyligen?
Core i7 7700K, 16GB DDR4, GTX 1080, ca 500GB SSD, en HDD för extra lagring. Chassi , moderkort, etc för att få ett komplett system.
Vad hamnade ni på för pris?

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett riktigt bra alternativ för den som inte har intresset till att 'mecka med datorn' men samtidigt inte vill sitta med en dell för 23 papp.

Edit: Med kommande elektronikskatt kan det även bli mer intressant att köpa färdigbyggda paket-datorer då man betalar hela klumpsumman på 320kr för paketet istället för att betala 320kr för skärm, 320kr för tgb, 320kr för chassi, ~160kr för gpu, ~100kr för hdd osv per del man inhandlar.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av GuessWho:

Någon som byggt ihop en motsvarande dator prestandamässigt nyligen?
Core i7 7700K, 16GB DDR4, GTX 1080, ca 500GB SSD, en HDD för extra lagring. Chassi , moderkort, etc för att få ett komplett system.
Vad hamnade ni på för pris?

Runt 20700 med highend stuff och DAN Cases A4-SFX Svart chassit.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jonas har ett sätt med ord som får mig att bli intresserad av något trots att jag kanske ursprungligen egentligen inte alls var intresserad. Har svårt för att sätta fingret på det, men det känns familjärt och lättförståeligt på något vis. Imponerande!

Vad gäller datorn så är det troligtvis en av de mest intressanta färdigbyggda datorerna jag har sett. Det ska Corsair ha. Men tyvärr är den inte intressant för mig ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Någon som byggt ihop en motsvarande dator prestandamässigt nyligen?
Core i7 7700K, 16GB DDR4, GTX 1080, ca 500GB SSD, en HDD för extra lagring. Chassi , moderkort, etc för att få ett komplett system.
Vad hamnade ni på för pris?

Bra mycket lägre. Riktigt riktigt överpris på dessa produkter. Man kan ju tycka att man ska få lite bundlepris för att man köper flera Corsairprodukter men så är det alltså inte. Plocka ihop delar och låta en butik bygga ihop den ger en mycket bättre dator.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Banco:

Bra mycket lägre. Riktigt riktigt överpris på dessa produkter. Man kan ju tycka att man ska få lite bundlepris för att man köper flera Corsairprodukter men så är det alltså inte. Plocka ihop delar och låta en butik bygga ihop den ger en mycket bättre dator.

Överpris skojjar du? ge mig en länk där du får samma saker i kompakt chassi!

Edit :

Då har du ingen custom CPU fläkt eller andra fläktar i datorn du har mindre SSD och den kommer GARANTERAT låta mer.
Sen får du lösa allt själv.

Vs

Blir 2600 Euro om man går svenska så.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Överpris skojjar du? ge mig en länk där du får samma saker i kompakt chassi!

Edit : http://i.imgur.com/x7aYeI5.png
Då har du ingen custom CPU fläkt eller andra fläktar i datorn du har mindre SSD och den kommer GARANTERAT låta mer.
Sen får du lösa allt själv.

Vs

http://i.imgur.com/jQ8GPZw.png

Blir 2600 Euro om man går svenska så.

Priserna du räknade med är inkl moms och dollar priset på $2600 är utan moms, så med momsen på c:a +7000kr kan du lätt räkna med runt 32000kr för Corsair burken i Sverige om inte mer till och med.

Hade valt en aningen större låda och byggt den själv på så sätt sparat en båt last med pengar.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon162230:

Priserna du räknade med är inkl moms och dollar priset på $2600 är utan moms, så med momsen på c:a +7000kr kan du lätt räkna med runt 32000kr för Corsair burken i Sverige om inte mer till och med.

Hade valt en aningen större låda och byggt den själv på så sätt sparat en båt last med pengar.

"Hade valt en aningen större låda och byggt den själv på så sätt sparat en båt last med pengar."

Dvs du är ej målgruppen!


2599
99
EUR
Inc VAT

hmmm

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240